• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

RTL 7 en RTL Z sinds donderdag niet meer te bekijken via mediabox XL


kudde6

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
54
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Afgelopen donderdagmorgen was er een storing, wij hadden s’morgens geen internet/tv en telefoon beschikbaar. Dit was s’middags weer opgelost. Sindsdien kunnen wij geen RTL 7 en RTL Z meer ontvangen. Wanneer wij het kanaal selecteren op de mediabox XL, dan is het geluid onderbroken en ook het beeld (blokkerig) We hebben de mediabox weer naar fabrieksinstellingen hersteld en de kabels gecontroleerd (ook andere coaxkabel er tussen, geen splinters, etc.). Het vreemde is, dat deze twee zenders wel gewoon te ontvangen zijn via een basis mediabox die wij boven hebben staan.

Na chatcontact met Ziggo, kwam ik erachter dat beide zenders op de zelfde frequentie zitten (dus dat het logisch is dat wanneer een het niet doet, de ander het ook niet doet).

Het volgende gedaan:
  1. Check confirmatie en waarden in Mediabox (waarden beide zoals het hoort)
  2. Mediabox XL terug naar fabrieksinstellingen (2x)
  3. zenders opnieuw ingesteld via Mijn Ziggo
  4. coaxkabel vervangen door een andere (beide van goede kwaliteit)
  5. kabel komt rechtstreeks via contactdoos in mediabox (geen splitter ertussen)
  6. check op andere mediabox (werkt wel)
  7. contact met Ziggo via chat (ook geen oplossing, daarna werd de chat afgebroken)
Iemand nog een idee?
 

lobithbuddy

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
254
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Welke basis mediabox heb je boven staan?
De boxen al eens omgewisseld?
Mediabox XL direct op aop aansluiten
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kudde6

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
54
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Boxen zijn omgewisseld geweest, zelfde resultaat. Mediabox xl ook direct aangesloten, geen resultaat helaas.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
547
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De MediaboxXL is een stuk gevoeliger voor storingen dan de andere mediaboxen. Het kan dus goed zijn dat een Humax alle zenders goed laat zien via dezelfde aansluiting en de MediaboxXL de zenders niet goed weergeeft.

Weet je zeker dat je de MediaboxXL direct op het AOP hebt aangesloten om te testen? Dus bij de groene kabel waar het signaal gesplitst wordt naar de modem en de tv-kabels.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kudde6

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
54
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ja, mediabox is daar ook op aangesloten geweest, met hetzelfde resultaat. Wordt er wel wat moe van, we hebben maar liefst 5-6 weken kunnen genieten van een goed beeld/geluid. Na een storing bij Ziggo opeens twee zenders niet meer te bekijken.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
547
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dan moet je even contact opnemen met @Webcare Ziggo hier, die lossen het wel voor je op door een monteur te sturen om het signaal te checken of een nieuwe box te sturen.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
936
In de meeste gevallen kan je dit probleem oplossen met behulp van dit stappenplan. Aangezien een andere Mediabox wel werkt lijkt het signaal in orde. Direct aansluiten op AOP, niet een andere wandcontactdoos, is vaak de beste manier om dit te testen.

Mocht je er niet uitkomen of het probleem lost niet op, stuur dan ons een DM met adres, klantnummer en geboortedatum. We helpen je via die weg graag verder.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kudde6

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
54
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hallo,
Dit plan heb ik gevolgd, maar zonder succes.
Ik zet de gegevens in de DM.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kudde6

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
54
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hallo,
Dank voor je reactie. Onze mediabox XL gaat elke avond van de stroom (kill switch). Ik ken dat draadje en heb alle mogelijke stappen ondernomen (ook rechtstreeks op het kastje waar de kabel het huis binnenkomst). Niets helpt helaas. Ik had gehoopt dat het met een reset van de box opgelost zou zijn, ik heb dit maar liefst twee keer gedaan.