Situatie:
Arris TG2492LG Connect Box van Ziggo
Op 4 ethernet poorten aangesloten:
- Mijn eigen TP Link TL-WDR4300 router
- PC van huisgenoot
- Xbox van huisgenoot
- PC van andere huisgenoot
Op mijn TP Link router zit dan weer aangesloten bekabeld:
- Desktop PC
- PS4
- Printer
Verder hangen er mogelijk nog meerdere wifi apparaten aan de Connect Box van huisgenoten.
Alles werkte sinds het oorspronkelijk aansluiten allemaal helemaal prima, maanden lang. Tot vandaag opeens mijn router verbinding met het internet verloor.
Na heel wat testen en resetten (zo'n beetje elke aangeraden methode met alleen router+modem en beide minuten lang uitgezet en opnieuw opgestart één voor één) en handleiding volgen de volgende feiten:
1. Als ik mijn desktop pc direct op de modem aansluit heb ik gewoon verbinding. De modem werkt dus en er is dus connectie naar 'buiten'.
2. Wanneer ik mijn desktop op mijn router aansluit (maar hetzelfde geld voor de PS4) en de router met dezelfde kabel op dezelfde ethernet poort van de modem aansluit als waar eerst de PC via werkte dan heb ik geen internet verbinding
3. De TP-Link router ontvangt wel een Dynamic IP adres van de Ziggo modem en de Gateway IP klopt ook (192.168.178.1). Echter is er geen data verkeer tussen de router en de modem
4. Als ik de admin pagina van de modem probeer te benaderen (192.168.178.1) dan krijg ik een Page not Found error. Als ik ditzelfde probeer zonder de router ertussen dan kom ik wel op de admin pagina van de Connect Box
Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd en ik kom er maar niet achter wat hier mis gaat. De modem lijkt te werken maar de router lijkt ook geen problemen te hebben. De combinatie ervan werkt echter niet alhoewel de router dus wel de juiste ip gegevens ontvangt van de modem. Tevens is er geen enkele wijziging geweest in het thuisnetwerk en stopte de router opeens met werken.
Is dit een instellingsprobleem wat fout gaat of is de router mogelijk defect geworden?
Arris TG2492LG Connect Box van Ziggo
Op 4 ethernet poorten aangesloten:
- Mijn eigen TP Link TL-WDR4300 router
- PC van huisgenoot
- Xbox van huisgenoot
- PC van andere huisgenoot
Op mijn TP Link router zit dan weer aangesloten bekabeld:
- Desktop PC
- PS4
- Printer
Verder hangen er mogelijk nog meerdere wifi apparaten aan de Connect Box van huisgenoten.
Alles werkte sinds het oorspronkelijk aansluiten allemaal helemaal prima, maanden lang. Tot vandaag opeens mijn router verbinding met het internet verloor.
Na heel wat testen en resetten (zo'n beetje elke aangeraden methode met alleen router+modem en beide minuten lang uitgezet en opnieuw opgestart één voor één) en handleiding volgen de volgende feiten:
1. Als ik mijn desktop pc direct op de modem aansluit heb ik gewoon verbinding. De modem werkt dus en er is dus connectie naar 'buiten'.
2. Wanneer ik mijn desktop op mijn router aansluit (maar hetzelfde geld voor de PS4) en de router met dezelfde kabel op dezelfde ethernet poort van de modem aansluit als waar eerst de PC via werkte dan heb ik geen internet verbinding
3. De TP-Link router ontvangt wel een Dynamic IP adres van de Ziggo modem en de Gateway IP klopt ook (192.168.178.1). Echter is er geen data verkeer tussen de router en de modem
4. Als ik de admin pagina van de modem probeer te benaderen (192.168.178.1) dan krijg ik een Page not Found error. Als ik ditzelfde probeer zonder de router ertussen dan kom ik wel op de admin pagina van de Connect Box
Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd en ik kom er maar niet achter wat hier mis gaat. De modem lijkt te werken maar de router lijkt ook geen problemen te hebben. De combinatie ervan werkt echter niet alhoewel de router dus wel de juiste ip gegevens ontvangt van de modem. Tevens is er geen enkele wijziging geweest in het thuisnetwerk en stopte de router opeens met werken.
Is dit een instellingsprobleem wat fout gaat of is de router mogelijk defect geworden?