Rood telefoontje knippert op Connectbox

HMo

Forum Gebruiker
Berichten
2
Beste forumleden,

Mijn moeder van 90 kan sinds gisteren niet meer bellen en gebeld worden. Het rode telefoontje op haar Connectbox knippert. Haar alarmsysteem voor noodgevallen is ook aangesloten op de box en werkt nu dus ook niet. Heel vervelend!

De Klantenservice geeft niet thuis. Er kan een monteur met spoed komen. Op 16 juli!! Een oude vrouw van 90 een week zonder telefoon en alarm laten zitten? Dat geloof je toch niet?

Ik heb alle mogelijke dingen geprobeerd (stroom eraf, opnieuw opstarten, etc.), maar niks helpt. Wat zou het probleem kunnen zijn???
 
En ook even wat uitsluiten, telefoon zonder alarm rechtstreeks op modem aansluiten, andere telefoon proberen als dat kan of andere bekabeling
 
Dank voor alle snelle reacties.
Ziggo komt er blijkbaar pas na meer dan 12 uur!! achter dat het algemene telefoonstoring betreft. De storing is nog niet verholpen, maar we weten in ieder geval wat het is. Wel eigenaardig dat ze pas na zo'n lange tijd doorhebben dat het een algemene storing is.
 
Wel eigenaardig dat ze pas na zo'n lange tijd doorhebben dat het een algemene storing is.

Er moeten eerst meerdere meldingen van storingen zijn. En als de telefoon het niet doet, is melden lastig. :brullen:

In elk geval mooi om te horen dat de bron gevonden is. Maar op zich is dat lampje er just om aan te geven dat er een storing is. Dan zou Ziggo al bij de 1e melding in actie moeten komen. Want ik neem aan dat dit lampje ook knipperde als je er niets op aansloot. Dan kan het probleem alleen bij Ziggo liggen of een defect in de router zijn. (Beide zaken moet Ziggo steeds oplossen)
 
@HMo, supernaar dat dit probleem naar voren kwam. Helemaal met een alarm en deze leeftijd is dat zorgelijk. Ik ben blij te vernemen dat er niet een week overheen hoeft te gaan voor het monteursbezoek. Al is spoed en 16 juli niet echt een snelle oplossing als ik eerlijk ben.
Is de storing al opgelost?

Verder lees ik goede reacties, mensen :6

@Briolet Een storingsmelding van 1 persoon zou al iets moeten triggeren. Zo te horen is dat wel gedaan met het plannen van een monteur.
Of de juiste analyse gedaan is door de betreffende collega is dan wel een vraagstuk op zich. Ik verwacht dat er door meerdere monteursafspraken voor telefonie de alarmbellen gingen rinkelen. Zodra deze ingepland zijn wordt er goed gekeken of er collectieve storingen gaande zijn. Bijvoorbeeld een buurt waarin ineens 30 monteurs gepland worden, dan is er iets loos aan onze kant. Toevalligheid bestaat, maar niet als het op onze kant van techniek terecht komt.

Mocht er iets zijn, weet dat we ook altijd via een privébericht te benaderen zijn.
 
@Briolet Een storingsmelding van 1 persoon zou al iets moeten triggeren.

Zou moeten, maar doet het niet altijd. Ik heb twee mensen aan de lijn gehad omdat er geen WAN-IP adres uitgegeven werd aan mijn router. Ik heb de helpdesk er zelfs op gewezen dat het aan hun DHCP server moet liggen, maar zij wilden dat niet serieus nemen.

Toevallig sprak ik hier eergisteren over met een familielid die op de helpdesk van T-Mobile werkt. Zij hadden precies hetzelfde probleem. In de vragenlijst die ze moesten afwerken, kwamen DHCP problemen niet voor en als klanten daarmee een probleem hadden, werden ze, net als bij ziggo, met een kluitje in het riet gestuurd omdat de helpdesk ziet dat het up en downsignaal wel correct is. Inmiddels zit dit probleem daar wel in de vragenlijst voor de helpdesk verwerkt.
 
Terug
Bovenaan