Retourneren oude hardware problematisch

PostNL zal vast geen vrachtwagen vol pakketjes voor de magazijndeur dumpen. Zo'n vrachtwagen kan natuurlijk wel eens in de fik vliegen. Dat heb ik ooit meegemaakt met een aangetekend pakje dat niet aankwam.

PostNL gaf als reden op dat de hele container waar dat pakje in zat, uitgebrand was. :( Daar had iemand misschien ook zijn electronica met lekkende accu's terug willen sturen.
 
Gisteren de retourbox voor 2 test boxen per post ontvangen, maar reeds 24-06 de 3 testboxen retour gestuurd met verzend bewijzen :-) ,
in de originele zwarte dozen met bijbehoren, in oranje omdoos.

Opmerking: in de originele retourbox, passen de toebehoren zoals de adapter bijv. nooit in :-\
 
Opmerking: in de originele retourbox, passen de toebehoren zoals de adapter bijv. nooit in
Die retourdozen stellen ook niets voor verder en mogen ze van mij afschaffen. Ik kreeg schijnbaar een grote retourdoos waar een mediabox in zou kunnen. Als je daar los een Next in doet met AB en voeding, dat kan toch niet goed gaan? Rammelt aan alle kanten. Schijnbaar interesseert het Ziggo niet hoe de spullen aankomen.
Het zou beter zijn als ze gewoon een retourlabel opsturen (of die je kan uitprinten) en dan aan de klant vragen om zelf in een geschikte doos terug te sturen. Tegenwoordig heeft iedereen wel verpakkingsmateriaal liggen van een andere bestelling. Alles is eigenlijk beter dan dat slappe kartonnen ding van Ziggo.
 
Ik had nog wat luchtzakken liggen van een pakketje en heb die samen met wat ander spul gebruikt om de retourdoos een beetje op te vullen.
 
Je kan met de PostNL app ook de retour zending volgen, maar in mijn ervaring kwamen ze volgens de app niet aan. (niet gescaned door de postbode). Maar geen klachten van Ziggo.

Gister mijn Horizon box teruggestuurd, na 7 jaar. (Modem willen ze niet meer) Zal even kijken hoe het deze keer gaat
 
Mijn ervaring met de app is dat de ontvangstbevestiging nogal eens verschuift bij Ziggo. Heb je de retourzending bij bijv. 1-8-19 staan dan kan dit een paar weken later in eens 7-8-19 zijn. erg vreemd. Maar dit is meer de PostNL app die hierin fout gaat.

Dan als Ziggo meerdere postpakketten op 1 moment binnen krijgt bijv. 50 pakketten dan worden deze niet per stuk afgetekend maar dmv een lijst als geheel. De track en traceerde wordt wel gescand en uiteindelijk mag degene die ze in ontvangst neemt 1x tekenen op de handscanner. Als er voor ieder pakket apart getekend moet worden kost dit veel tijd. Voor zowel de ontvanger als de chauffeur die de post cq de pakketten aflevert.
Dit zie ik zo bij de klant gebeuren waar post en pakketten in grotere hoeveelheden binnen komt.

Dan de oude apparatuur die ze niet meer willen hebben die heb ik ook geretourneerd. Kan ze wel naar de kringloop brengen maar daar kan er van alles mee gedaan worden. Kringloop zit bij ons bij de afvalverwerker en die sorteren zelf wat de winkel in kan en wat als electronisch afval verwerkt wordt. Het begrip milieustraat is hier dus de kringloopwinkel.
 
Terug
Bovenaan