• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Retourneren oude hardware problematisch


LordChaotic

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
162
Gebied
fUPC
Onlangs ben ik overgestapt van de mediabox XL en extra mediabox xl naar de mediabox next en CI+ module. Vervolgens heb ik de CI+ module geretourneerd omdat mijn tv niet geschikt is. ik heb vervolgens netjes met de opgestuurde retourdozen de hardware retour gestuur. Dan begint het gedonder. Krijg je dreigmailtjes van Ziggo dat de apparatuur nog niet retour gestuurd is en als je dat niet alsnog doet je even een bedrag mag gaan aftikken. Vervolgens contact opgenomen met Ziggo dat ik de apparatuur al retour gestuurd is en niet snap waarom ik de mailtjes krijg. Wordt er vervolgens aangegeven of ik dan maar even de bewijzen van het postnl punt alwaar ik de apparatuur heb ingeleverd wil inscannen en middels een contactformulier dit kenbaar wil maken. Dan zou alles weer in orde zijn. Nu heb ik van de CI+ module dit bewijs bewaard maar niet van de mediabox XL en extra mediabox. Bij UPC heb ik dit probleem nooit gehad maar Ziggo heeft lijkt wel een nieuw verdienmodel gevonden. Want nu word ik gedwongen om allerlei bewijzen aan te leveren etc. Ik vraag me af of er mensen binnen dit forum ook met dit probleem te maken hebben of hebben gehad en hoe zij dit opgelost hebben terwijl ze geen bewijs meer hadden van het inleveren en opsturen van de apparatuur. Ik hoor het graag....
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.829
Ziggo
Geen Producten
Dooddoener misschien en heel vervelend, maar je moet altijd de bewijsjes bewaren. Niet alleen bij Ziggo of wat dan ook. Zo niet, dan merk je de eventuele gevolgen... zoals nu. En ja, dat was bij UPC ook al zo. Sorry, maar als je iets verzendt ben je zelf verantwoordelijk voor het bewijs dat het verzonden is.
 
Laatst bewerkt:

Roger1234

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
514
Sluit me bij creative aan, je moet echt die bonnen bewaren of er een foto van maken zodat wanneer ze het kwijt zijn of niet goed ingescand hebben daar, je kan bewijzen dat het retour is gegaan.

Ik moet zelf deze week ook een hele berg terug sturen (2x moeten bellen om retour dozen dat terzijde) maar ik maak van alles foto's.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.857
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Gelukkig woon ik vlak bij een Ziggo winkel en daar lever ik mijn spullen meestal in. (Heb je niks aan, maar je krijgt een bewijs inclusief het serie nummer)
 
Topicstarter
Topicstarter
L

LordChaotic

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
162
Gebied
fUPC
Bedankt voor de reacties en ja uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor de bewijzen. Dat is ook de reden dat ik die van de CI+ module wel heb bewaard. Dus heb er zeker van geleerd. Vraag is ook in mijn topic of er nog een manier is om die bewijzen alsnog op te vragen bij het afleverpunt.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.141
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je je actie ook niet vastgelegd in je mijn postNL omgeving. Zoals hier.

Schermafbeelding 2019-07-01 om 13.23.18.png
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
867
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier zou mijn bewijs gemaild worden volgens het systeem maar schijnbaar doet Ziggo daar niet aan en is er bij het afgeven van verschillende pakketjes wat fout gegaan bij het afgifte punt. Nouja de oude mediaboxen zullen er ondertussen wel zijn en in mijn Postnl lijkt het alsof Ziggo iets bij moet afleveren ipv andersom....
24865
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
867
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@freeewillie zie die optie niet terug in de mijn PostNl omgeving. Kan wel de naam aanpassen van Ziggo maar verder niks.... Nouja ik wacht wel af.