• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Replay TV probleem


dunster

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
104
Ik ben benieuwd of er meer mensen last hebben van onderstaand probleem.

Ik heb een Mediabox XL.
Sinds 3 dagen doet Replay TV het niet goed.
Als ik een programma van gisteren start, dan krijg ik eerst geen beeld, later soms een stilstaand beeld, terwijl het geluid en ondertiteling voor slechthorenden wel goed loopt. Ik heb diverse zenders geprobeerd.
Ik heb de Mediabox XL ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar het Replay probleem is er nog steeds.

Op mijn iPad in de Ziggo app doet Replay TV het wel goed.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.099
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hoe is je signaal kwaliteit en sterkte?
Verder heb je een fabrieksreset uitgevoerd. Wacht even af of deze morgen wel weer werkt. Anders de software erop nieuw opzetten met workaround.

schakelaar achterop gelijk aanzetten terwijl je op de - drukt op de voorzijde
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.099
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Gezien en de vraagsteller daar is niet echt duidelijk. Kan jij wel een foto maken van je aop (abonnee overname punt) en hoe zijn je signaalsterkte en kwaliteit?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.099
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
op zich ziet het er wel goed uit. Aop had ook al oud kunnen zijn vandaar de vraag. Blijft nu als optie over de software er opnieuw opzetten. Dit gaat verder dan een reset naar de fabrieksinstellingen. dit kan de helpdesk ook voor je doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
dunster

dunster

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
104
Oef software opnieuw opzetten, dan zijn (bijna zeker verwacht ik) alle opnames weg.
Ik was alle voorgeprogrammeerde programma’s al kwijt tijdens de Fabrieksinstellingen.

En ik denk toch echt dat er iets bij Ziggo gewijzigd is, omdat er nu 2 personen precies hetzelfde probleem hebben en op hetzelfde moment.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.099
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kan je best gelijk in hebben. Zelf heb ik nu geen mediator xl meer en kan het niet controleren. stel je vraag anders via een pm aan @Webcare Ziggo

Ik ben over naar de nieuwe next.

voordeel van de Next is dan wel weer dat je opnames in de cloud plaats vinden. En dan raak je je opnames niet kwijt. En je bespaart op je stroomkosten.
 
Laatst bewerkt:

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
Terg naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames... ja, dat is een optie die je krijgt als je de procedure in gang zet. Lukraak niet bewaren geselecteerd? Instellingen ben je toch zo klaar mee?

En had die monteur zijn certificaat bij zich? Omdat je zo zeker weet dat hij bekwaam was/is :grin:
 
Topicstarter
Topicstarter
dunster

dunster

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
104
Die optie is er inderdaad, met behoud van opnames, maar dat geldt voor Fabrieksinstellingen.
Echt keihard de software er opnieuw opzetten (zoals hierboven beschreven), vermoed ik dat alles, inclusief harddisk, geïnitialiseerd wordt.

Tja bekwaam, haha. Monteur zag in 1 oogopslag wat er fout was bij mij, toen ik een probleem met de Mediabox XL had. Er zat nog een soort verdeler tussen, wat vroeger er tussen moest en nu niet meer. Ik zit al sinds 1995 bij Ziggo (Multikabel).