• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Replay Horizonbox


Desiree

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb nog de HorIzonbox en heb het verplaatst naar de andere kant van de woonkamer.
Alles werkt prima behalve on demand/ replay.
De Utp kabel moet onder de vloer door maar de aansluiting past niet door het gat in de vloer.
Is er ook iets van een plug die de Utp draadloos kan vervangen?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
De Horizonbox heeft geen UTP nodig. Alleen de COAX is voldoende voor TV en On Demand/Replay.
De vraag is dus, waarom je die UTP kabel zou willen aansluiten. Want ik neem aan dat je een apart Modem hebt voor internet?
Mogelijk dat On Demand niet werkt omdat het signaal nu te zwak is.. daar zou je eerst naar moeten kijken.
Zitten er bijvoorbeeld slechte splitters tussen? Probeer de coax eens rechtstreeks aan te sluiten als dat mogelijk is.

Mocht het toch nodig zijn om de Horizonbox met UTP te verbinden, dan zou je de connector van de kabel kunnen knippen en een nieuwe er op zetten. Dat is goed te doen, zonder speciaal gereedschap met speciale pluggen:
 
Topicstarter
Topicstarter
Desiree

Desiree

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bedankt voor je reactie. Ik heb een nieuwe coax onder vloer van het aansluitpunt naar de Horizonbox. Tv signaal is goed maar bij on demand krijg ik foutcode 8015.
Begrijp er niets van, als het signaal zwak is zou ik dan wel goede zenders ontvangen?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Begrijp er niets van, als het signaal zwak is zou ik dan wel goede zenders ontvangen?
Yep, dat kan. Het TV gedeelte en On Demand zijn binnen de Horizonbox twee gescheiden onderdelen en komen op verschillende manieren binnen.

Op de site van Ziggo staan een aantal tips als je foutcode 8015 hebt. Ik gok toch op een signaal probleem, of misschien een simpele herstart van de box!

 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
795
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
je hebt de box verplaatst, dus de coax waar het nu op is aangesloten zal de storing veroorzaken... coax niet goed verlengd/gesplitst?
 
Topicstarter
Topicstarter
Desiree

Desiree

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik zal er vanavond nogmaals naar kijken. Ik heb geen splitter ertussen. Ene kant zit in de muuraansluiting en de andere kant in de box.
Spit nog even verder op de foutcode.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
795
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
en is het een "knappe" kabel?
en hoe lang?
 
Topicstarter
Topicstarter
Desiree

Desiree

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De coax is 6 meter ongeveer.
Is dat te lang?
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
768
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
In principe is 6 meter te doen, maar hoe lang is het stuk tussen AOP en de muur? En hoe is het AOP gesplit?
 
Topicstarter
Topicstarter
Desiree

Desiree

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo