• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

RDP werkt niet meer na bridgemodus icm DLink router


tomdu01

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zit sinds kort met een apart probleem. De opstelling is als volgt;

Zakelijk ABO, geen vast IP adres(welke al maanden hetzelfde is en nu nog steeds)
Connectbox staat in bridgmodus(zelf gedaan).
Daarachter op poort 1 een DLink DIR-868L, wifi functie uitgezet.
Portforwarding ingesteld voor RDP op de DLink, althans het bewuste interne ipadres port 3389 toegekend.
Op een andere van de DLink zit een POE+ switch met een Ubiquiti wifispot
En weer op een ander poort zit een gewone switch.

Maar ik krijg nog steeds geen externe verbinding tot stand met mijn kassa.

Let wel, toen ik mijn Connectbox als router liet fungeren en icm portforwarding lukte het wel. De CB heb ik op aanraden van een monteur in bridge gezet, icm een eigen router, omdat mijn CB minder functies heeft.

Graag jullie mening...

BVD
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.538
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Niet helemaal duidelijk wat je nu wilt doen. Je hebt het over rdp naar intern, en over een kassa. Is dit een applicaite die intern draait via rdp en die je nu van buiten wilt benaderen?
Wat voor OS?

Van waaruit probeer je de verbinding op te zetten?
 
Topicstarter
Topicstarter
T

tomdu01

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Excuus voor de verwarring..

Ik heb op mijn zaak een kassa staan die de leverancier voorzien heeft van RDP, zodat ik de kassa thuis(of waar dan ook) kan bedienen. Ik weet dat de kassa op Windows draait(geen idee welke versie, ik denk 7).

De kassa kan ik dus niet benaderen op afstand. De portforwarding(DLink router) heb ik ingesteld op de kassa zijn ipadres(door router gegeven).

Maar het lukt mij nu niet om verbinding te krijgen via het ipadres(statisch het dat geloof ik) van Ziggo met mij kassa. Het gekke is dat het wel lukte zonder die DLink router en de CB in routerfunctie.

Zie ik wat over het hoofd?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.954
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als je de Connect box in bridge mode zet krijg je een ander publiek IP adres. Heb je daar rekening mee gehouden?
 

densoft

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
364
Je zegt dat je de modem in bridge hebt gezet en die deed daarvoor ook de dhcp lease? Heb je nu dan wel de router ingesteld dat hij als dhcp server dient? en heb je de lankabel wel op de wan port gezet en alle overige kabels van de modem wel op de switch of router aangesloten?
En ik denk dat de kassa een fixed ip heeft. Is dit wel hetzelfde als de dhcp range?
 
Topicstarter
Topicstarter
T

tomdu01

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het publieke IP adres is nog steeds hetzelfde sinds de modem in bridgemode staat. Daarvoor was deze idd anders. Die gegevens zijn ook aangepast voor de RDP.

Mijn DLink router geeft de interne ip adressen uit, dus staat op DHCP. Verder geen andere apparaten in het netwerk die dat doen! De LAN Ziggo modemkabel gaat in de WAN(internet)van de DLink router.

Ik heb zojuist de boel weer opnieuw opgestart en zie wel dat mijn uploadsnelheid eindelijk de correcte snelheid is. Deze was altijd 11 en nu 40. Dat is een verhaal apart denk ik, of niet?
 

densoft

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
364
Check even of de uitgegeven ip-adressen overeen komen met je kassa pc. Heeft de kassa pc een vast ipadres buiten de dhcp? of staat deze op automatisch?
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
5.959
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat is de interne IP-adres van de kassa? En staat de port forwarding ook naar dat IP-adres ingesteld in je router? Met poort 3389.
Werkt RDP wel via het interne netwerk met het interne IP-adres?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.538
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Ik zie al diverse vragen/suggesties voorbij komen maar hierbij nog even wat mij te binnen schiet:
  • Eerste check (wat robjanssen ook zegt): Werkt RDP op het interne netwerk nog wel?
    Door de wissel naar bridgemode kan Windows het als nieuw netwerk zien. Dit netwerk wordt dan standaard op 'public' gezet wat inhoud dat alle firewallpoorten op de windows firewall dicht staan. Mogelijk moet je dus RDP opnieuw openzetten op de kassa PC zelf
  • Je weet ook zeker dat het interne ip adres van de kassa klopt met de poort forwarding. Het interne ip adres kan zijn gewijzigd.
  • Misschien ook handig om een screenshot maken van de portforwarding instellingen op de router?
Dat gezegd hebbende zou ik nooit RDP rechtstreeks aan internet hangen zoals jij nu doet. En al helemaaaal niet als het een kassa is!
RDP is behoorlijk security gevoelig. Eventueel als NLA aanstaat, dan is het al wat beter, maar het blijft tricky.... geen 2FA.
Of je moet alleen bepaalde IP adressen toegang gaan geven.
Veiliger is dan toch een eigen VPN verbinding. En dan bedoel ik niet via een VPN provider, maar een site to site of client to site.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

tomdu01

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Sorry voor de late reactie! Ik ga het vanmiddag even testen. Bedankt voor de input.