Rare meldingen in logfile modem

Deze modems zijn simpelweg zo'n beetje de grootste troep die je kan hebben.
Deze werken met de intel Puma 6 chipset en de log file geven simpel latency fouten
aan omdat de processor het veel te druk heeft om te synchroniseren waardoor je dus de blokken
bij ip tv krijgt. Hier kan je dat testen waar de rode blokken aangeven dat de latency soms wel too 400
oploopt en gaming servers problemen geven. In America heeft Arris om die reden een proces aan z'n broek.
 
Het is me nog steeds niet duidelijk of dit nou softwarematig door een firmware update kan worden verholpen. Of is het echt een fout in de hardware?
 
Als Intel de chipset provider het niet voor elkaar kan krijgen dan kan het niet met een firmware update.
En wat nog veel gekker is dat deze problemen al jaren bekend zijn en dat Ziggo nog steeds deze modem uitlevert.
Dat moet je toch niet willen als je zo'n goed netwerk hebt. Ik ga in ieder geval proberen om mijn Technicolor TC7210 terug te krijgen die werkte wel perfect. Ik heb hier een NAS staan waarop word geback-upped van buiten af en sinds 3 weken Arris modem werkt dat dus niet goed meer. Anders word het toch vaarwel Ziggo en hallo KPN o.i.d. want mijn internet moet stabiel zijn.
 
24700

Kijk hier zie je de modem test en dat ziet er gewoon heel slecht uit met een latency van 700+ ms en 2 boven de 100ms 4 boven de 150ms 1 boven de 300ms en 1 boven 700ms.
 
Als je Ziggo hier zelf op aanspreekt geven ze aan dat dit met een firmware update is verholpen maar dat lijkt me inderdaad ook onzin. Al lijkt het bij mij met de laatste update wel iets beter te gaan met deze test dan bij jou @Dappertje : https://www.dslreports.com/tools/puma6 .

Ik moet wel zeggen dat ik er zelf nooit last van heb gehad aangezien ik geen gamer ben.
 
En dit dus na dat er vandaag een monteur is geweest die alle aansluitingen heeft vernieuwd. Die was het ook wel met me eens dat het niet deugd maar hij kon helaas geen tc7210 voor me regelen. Ook de nieuwe Next mediaspeler dient tijden terugkijken het programma opnieuw op te starten omdat de verbinding even wegvalt. Opnemen werkt niet goed. Zelfde met ziggogo zowel de app als de website staat vaak te bufferen en dat met een 500mbit verbinding. Maar gamen doe ik ook niet maar gebruik wel een NAS die via ISCSI een dagelijkse backup ontvangt van een server maar dat nu dus niet meer goed werkt.
 
Terug
Bovenaan