• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Quantis QE317 digitale radio geeft geen signaal

J. C.

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2021
Berichten
3
ik heb alles aangesloten volgens de beschrijving, stelt echt niets voor maar ik heb "geen signaal" . Via de lus doet de TV het prima.
Voor de zekerheid andere kabels gebruikt, (eigenlijk vanzelfsprekend), geen resultaat. Direct aangesloten op de ingang geen resultaat. melding "geen signaal" blijft terwijl de TV het prima blijft doen. Mijn gevoel zegt dat de Quantis gewoon defect is. Uiteraard Ziggo gebeld. Ruilen gaat niet maar sturen een monteur. Deze komt over 3 dagen.>:(>:(>:(>:(
 

erwin1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2021
Berichten
1
ik heb alles aangesloten volgens de beschrijving, stelt echt niets voor maar ik heb "geen signaal" . Via de lus doet de TV het prima.
Voor de zekerheid andere kabels gebruikt, (eigenlijk vanzelfsprekend), geen resultaat. Direct aangesloten op de ingang geen resultaat. melding "geen signaal" blijft terwijl de TV het prima blijft doen. Mijn gevoel zegt dat de Quantis gewoon defect is. Uiteraard Ziggo gebeld. Ruilen gaat niet maar sturen een monteur. Deze komt over 3 dagen.>:(>:(>:(>:(
Ik had het probleem ook en wat bleek? Ziggo had de verkeerde splitter gestuurd. Het moest een UPC splitter zijn en geen POA.......
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.819
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
En wat was het verschil erwin1967? Ik kan eigenlijk maar één ding bedenken.
Namelijk als binnenkort overal de analoge radio verdwenen is, zijn de tot dan gebruikte splitters verouderd. Die hadden voor analoge radio een uitsluitend daarvoor bestemde poort met een smalbandfilter voor de FM-radioband. Daardoor week hij af van die voor tv en internet. Voor de digitale radio is echter een poort nodig die wat betreft de frequentieband gelijk is aan die andere twee. En dat heeft niets te maken met POA versus UPC, dat is volgens mij alleen maar toeval.

Echter als dát het inderdaad was, dan vind ik het wel merkwaardig dat Ziggo je aanvankelijk de verkeerde toezond.
 

Tempus

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Berichten
217
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Bovenstaand had ik bij installatie eerst ook “geen signaal”
Nadat ik de TV had uitgezet ging het wel heel vlot …