• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Samsung DCB-H360R Problemen sinds zendermigratie


Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalvanleeuwen

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
4
Ik heb sinds de zendermigratie van Ziggo naar UPC de volgende problemen met deze decoder:

- user interface hangt (afstandbediening doet niets meer), maar beeld loopt wel gewoon door (eventuele ondertiteling hangt dan wel weer)
- het hele beeld hangt en blijft groen knipperen
- zender valt spontaan weg en decoder spring naar andere zender

In all gevallen is de enige oplossing de aan/uit knop achterop, daarna doet hij het weer een paar minuten tot uren (dit wisselt) normaal.

Als ik het goed begrijp uit dit forum, is dit dus een bekend probleem met deze decoder, die kennelijk niet compatibel is met het nieuwe signaal?

Het frustrerende is dat de helpdesk net doet of ze van niets weten, eerst zou het aan mijn kabels liggen dus hebben ze me een kabel gestuurd om mee te testen. Dat hielp dus zoals verwacht niet. En nu proberen ze me wijs te maken dat mijn decoder kapot is gegaan. Eh ja, toevallig precies op de dag dat jullie het signaal omgezet hebben (Ok, niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk ... daarbij duiden de symptomen niet op een hardware defect. En ik weet er een klein beetje iets van omdat het mijn werk is).

Aangezien dit een door Ziggo gecertificeerde decoder is en het probleem eenzijdig door hun veroorzaakt wordt, lijkt het me dat Ziggo hierin ook een verantwoordelijkheid heeft en niet zomaar kan verwachten dat iedereen maar zelf van hun eigen centjes een nieuwe decoder gaat kopen. Daarbij kan ik nu al een aantal weken niet probleemloos TV kijken waar ik wel voor betaal, wat niet nodig was geweest als Ziggo gewoon open kaart had gespeeld.

Wie heeft er allemaal soortgelijke problemen? Wellicht is het de moeite waard voor een programma als Kassa o.i.d. ...
 

Jamboni

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
2
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung DCB-H360RS digirale ontvanger. Sinds de zendermigratie spontaan overspringen naar andere zender, afstandsbediening welke ineens niet meer werkt. Ziggo klantenservice doet ook alsof hetveen geheel nieuwe melding betreft. Ze geven bij mij ook aan dat de ontvanger wel defect zal zijn. Het is tenslotte al een oud beestje...

Deze Samsung is gecertificeerd door Ziggo. Ziggo zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en deze problemen oplossen. Ziggo heeft eenzijdig deze wijzigingen doorgevoerd. De klant had geen keuze.
 

bing69

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
32
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung DCB-H360RS digirale ontvanger. Sinds de zendermigratie spontaan overspringen naar andere zender, afstandsbediening welke ineens niet meer werkt. Ziggo klantenservice doet ook alsof hetveen geheel nieuwe melding betreft. Ze geven bij mij ook aan dat de ontvanger wel defect zal zijn. Het is tenslotte al een oud beestje...

Deze Samsung is gecertificeerd door Ziggo. Ziggo zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en deze problemen oplossen. Ziggo heeft eenzijdig deze wijzigingen doorgevoerd. De klant had geen keuze.
Veel mensen, waaronder ik zelf, hebben problemen met hun Sony tv en C+ module. Beide uiteraard gecertificeerd en goed werkend voor de overgang.
Alleen NPO1,2 en 3 zijn te ontvangen.....
 

odepetho

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
8
Ik heb ook problemen met mijn Sony KDL-40EX402 en de CI+ module. Hij doet het alleen betrouwbaar als je hem instelt op 'UPC' ipv Ziggo, maar dan is de kwaliteit van het beeld duidelijk geen HD, terwijl hij het voor de Ziggo aanpassingen prima deed. Volgens Ziggo is het de schuld van Sony.........ik denk dat ik binnenkort maar een CI+ 1.3 module ga halen, daarmee schijnt hij het zeer waarschijnlijk wel weer mee te doen?
 

bing69

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
32
Ik heb ook problemen met mijn Sony KDL-40EX402 en de CI+ module. Hij doet het alleen betrouwbaar als je hem instelt op 'UPC' ipv Ziggo, maar dan is de kwaliteit van het beeld duidelijk geen HD, terwijl hij het voor de Ziggo aanpassingen prima deed. Volgens Ziggo is het de schuld van Sony.........ik denk dat ik binnenkort maar een CI+ 1.3 module ga halen, daarmee schijnt hij het zeer waarschijnlijk wel weer mee te doen?
Al hoewel je daar (CI+ 1.3)ook weer tegenstrijdige berichten over hoort. Op een ander forum lees ik dat Sony deze week met een oplossing komt!
 

fleppie

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Berichten
291
Zou dit ook voor de televisie kunnen A.B. bediening werkte ook niet meer en geen beeld. Kijkt wel via decoder maar heb de de A.B. nodig voor de instellingen. Wel een nieuwe A.B. van philips gekregen deze werkt wel.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pascalvanleeuwen

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
4
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung DCB-H360RS digirale ontvanger. Sinds de zendermigratie spontaan overspringen naar andere zender, afstandsbediening welke ineens niet meer werkt. Ziggo klantenservice doet ook alsof hetveen geheel nieuwe melding betreft. Ze geven bij mij ook aan dat de ontvanger wel defect zal zijn. Het is tenslotte al een oud beestje...

Deze Samsung is gecertificeerd door Ziggo. Ziggo zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en deze problemen oplossen. Ziggo heeft eenzijdig deze wijzigingen doorgevoerd. De klant had geen keuze.
Dat het een oud beestje is, is geen excuus natuurlijk. Het apparaat functioneert nog prima en het probleem is geheel eenzijdig door Ziggo veroorzaakt, daar kan ik als klant niets aan doen. Overigens staat deze decoder op de Ziggo website nog steeds genoemd als zijnde gecertificeerd!
Het kan niet zo zijn dat Ziggo - wanneer het haar uitkomt - klanten kan forceren om nieuwe apparatuur te kopen. Stel ik koop nu een nieuwe decoder en Ziggo gaat over een maand weer over op een nieuw incompatibel systeem? Dan is het einde zoek.
Ziggo moet gewoon erkennen dat ze een probleem hebben veroorzaakt en dit netjes oplossen door vervangende decoders te leveren.
Sterker nog: dat hadden ze eigenlijk moeten doen *voordat* ze het signaal overschakelden, om te voorkomen dat klanten weken met een niet werkende situatie zitten.
In plaats daarvan proberen ze klanten wijs te maken dat hun decoder "kapot" is en dat ze zelf maar een nieuwe moeten kopen. Dat is gewoon smerige oplichterij, iets anders kan ik er niet van maken.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pascalvanleeuwen

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
4
Dit topic gaat/ging over de Samsung 360, en die wordt niet meer gesupport, in ieder geval door SKV; http://www.kabelnetveendam.nl/slecht-beeld-npo-op-samsung-dcb-h360r-ontvangers/

Volgens SKV supporten ook andere providers hem niet meer, maar Ziggo is nooit zo duidelijk in de communicatie.
Ik heb een soortgelijk bericht ook van een andere provider dan SKV gezien (KabelNoord), maar nog nooit van Ziggo of de NPO zelf(!).
Overigens beperken mijn problemen zich niet tot de NPO zenders - die kijk ik nauwelijks en zolang de decoder niet hangt doen die het eigenlijk prima in HD. Dus eigenlijk is dat een beetje wazig verhaal ... lijkt me ook meer een excuus om het aanschaffen van een nieuwe decoder op de klant af te schuiven?

Hoe dan ook is Ziggo er eindverantwoordelijk voor dat het door hun geleverde signaal compatibel is met de /door hun gecertificeerde/ decoders. Als de NPO iets aanlevert dat niet compatibel is, dan transcoden ze het maar on-the-fly (of ze vervangen dus kosteloos de decoders, dat kan ook).

Maar waar mijn broek op dit moment echt van afzakt is dat ze er niet open en eerlijk over communiceren maar net doen of hun neus bloedt.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pascalvanleeuwen

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
4
Wie heeft er na de zender migratie problemen met deze decoder?

Die heb ik namelijk ook en het schijnt dat niet elke Samsung DCB-H360R deze problemen heeft. Dus ik probeer uit te zoeken waar het verschil in zit. Daarvoor zou ik graag de hardware en software versie van je decoder willen weten. Die vind je onder "systeem" bij "systeem informatie".

Bij mijn decoder:
Ver. Loader: 106
Ver. S/W: 133
Ver. H/W: 501
 
Status
Niet open voor verdere reacties.