Problemen met wifi sinds upgrade

A.Laning

Forum Gebruiker
Berichten
11
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds de upgrade van mijn modem (Arris TG2492LG-ZG) heb ik problemen met mijn wifi.
Dit zowel voor mijn computer als mijn telefoon.
Soms wel verbinding maar geen internet.
Zelfs programma's terugkijken lukt niet meer vanwege verbindingsproblemen.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen?
 
Kun je op het modem inloggen?
In het wifi gedeelte kun je proberen 'Ziggo Smart Wifi' uit te zetten.
Dit wil nog wel eens problemen geven.
 
@René Jammer maar helaas. Vanmorgen weer geen internet. Na de Netwerk instellingen opnieuw te hebben ingesteld doet ie het weer.
 
Het was het proberen waard. Wat lastig is, is dat je volgens mij nog niet zeker weet of het een wifi probleem is, of dat je modem de internet verbinding verliest. Wel toevallig natuurlijk na een upgrade, maar het kan.

Heb je ook nog iets bekabeld aangesloten?
Modem heb je ook al een keer helemaal uitgezet en weer aan?
Kun je de up- en down stream waardes van het modem eens plaatsen?
En staat er misschien nog iets vreemds in de log van het modem?
 
Voor wat het waard is, ik heb zo'n probleem ook gehad en van alles geprobeerd.
Niets leidde tot verbetering. Harde reset op modem gedaan, alles opnieuw naar wens ingesteld oa. andere naam voor 5ghz wifi. Problemen waren daarna weg.
 
@René en @janos Dank voor jullie reacties. Ondertussen had ik dit probleem ook op het forum van Ziggo zelf gemeld en daar zijn ze tot de conclusie gekomen dat het aan de aop licht. Deze schijnt verouderd te zijn. Aanstaande maandag komt de monteur van Ziggo om dit te verhelpen. Nogmaals dank en een goed weekend.
 
Kom je hier wel de uiteindelijke oplossing melden?

Kans is aanwezig dat het niet eens aan je verouderde AOP ligt, maar aan het inkomende signaal (oxidatie in straatkast).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan