Problemen met PS4 i.c.m. Ziggo

hrvatinl

Forum Gebruiker
Berichten
1
Beste lezers,

Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer. Ik heb met regelmaat last van internet-problemen op de PS4. Zowel met draad als WiFi. Om het even duidelijk te maken; Dit is dus niet de hele dag. Bijv. in de avond speel ik een spel online, en dan in ene verbreekt de verbinding, terwijl mijn online party-chat wel nog functioneert! Echter bij het proberen re-connecten van de game, kom ik er niet in.

Situatie:
Nieuwbouwwoning, waarbij het altijd goed functioneerde, tot enkele dagen geleden.
Connectbox bevind zich op 60cm van de playstation.

Foutcode's.
Soms ontvang ik dus een foutcode 31201-7 op de Playstation. Soms gewoon helemaal niks. Ik heb allereerst even ingelogd in de connectbox, kijken of ik gekke dingen zag. De foutcode googlen geeft port-forwarden aan. Die optie heb ik dus niet in de connectbox.

Ik heb daarna contact gezocht met Ziggo. Ziggo heeft van alles wat gedaan, gerest en uiteindelijk hebben zij besloten om mij op IPv4 te zetten. Ze waren er van overtuigd dat dit de oplossing is. Nou, je raadt het al; niet dus.

Ik heb dus geen enkele ideeën meer over een oplossing, en zoek graag direct goede hulp. Iemand die mij kan sturen naar details in de modem etc.

Ik heb wel het logje opgezocht in de router, en het valt me op dat dit heel vaak voorkomt: ( even twee keer toegevoegd)
- llegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:4d60:0000:1031:0000:0000:0000:0002 MAC=17:10:91:60:82:86;CM-MAC=38:43:7d:03:31:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:60:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0b88:0000:0408:0000:0000:0000:0002 MAC=17:10:91:60:82:86;CM-MAC=38:43:7d:03:31:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:60:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
De foutcode googlen geeft port-forwarden aan. Die optie heb ik dus niet in de connectbox.
Dit komt omdat ipv6 op jouw Conectbox is ge-activeerd. Dit is ook meteen zeer waarschijnlijk het probleem!
Er wordt gebruik gemaakt van 'ds-lite', dit wil zeggen dat jij een ipv4 adres deelt met andere mensen. Niet echt handig voor online games.

Je kunt Ziggo gewoon bellen en vragen of ze ipv6 uitzetten. Daar doen ze niet moeilijk over.
 
Je kunt Ziggo gewoon bellen en vragen of ze ipv6 uitzetten. Daar doen ze niet moeilijk over.
was toch al gebeurd !!
Ik heb daarna contact gezocht met Ziggo. Ziggo heeft van alles wat gedaan, gerest en uiteindelijk hebben zij besloten om mij op IPv4 te zetten. Ze waren er van overtuigd dat dit de oplossing is. Nou, je raadt het al; niet dus.
 
Goed gezien freewillie! Maar aan de logging die hij mee stuurt kan ik zien dat IPv6 nog actief is:

llegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:4d60:0000:1031:0000:0000:0000:0002 MAC=17:10:91:60:82:86;CM-MAC=38:43:7d:03:31:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:60:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Daarbij zie ik @hrvatinl ook met een ipv6 nummer binnenkomen op dit forum. Kortom, het modem staat nog niet goed.
 
Ja maar wie zegt dat dit het probleem is, als het tot een paar dagen eerder gewoon goed functioneerde.?

Ik zou eerst is uittesten of het wel aan de verbinding ligt, het kan wel aan die spelserver liggen ergens op het internet. Je kunt wel meteen de schuld in de schoenen van ziggo schuiven maar wie weet ligt het probleem daar helemaal niet.
 
Omzetten van IPv6 naar IPv4 zal wel "hangen" in India.
Hehe, dat zou inderdaad best nog wel eens kunnen ja :)
Of misschien een herstart van het modem. Wie weet.

Zodra je portforwarding weer ziet in je modem weet je zeker dat ipv6 is uitgeschakeld. Ben benieuwd of het probleem dan nog speelt, zo ja kunnen we verder zoeken.
 
@rene, hoe ben jij zo zeker dat dit het probleem is zeker aangezien hij aangeeft dat het pas de laatste dagen speelt. ?

Bovendien vind ik het raar dat men suggereert een portmapping te doen om te online gamen, zoiets is alleen nodig als je je eigen spelserver wil hosten. Ik heb ook een xbox one, nu game ik maar zelden maar nooit problemen gehad in online games.
 
Terug
Bovenaan