Problemen met beeld na Mediabox XL upgrade

WilhelminaC

Forum Gebruiker
Berichten
4
Heel vervelend .. Ziggo vroeg mij of ik een upgrade wilde ... nu of later ... ik gaf later aan. Kwam er regelmatig op te staan .. gaf steeds aan LATER. OP gegeven moment upgrade nu of over 14 dagen of 4 weken dat weet ik niet meer precies, helaas. Gaf in ieder geval aan, niet NU .. helaas werd de opgrade wel gedaan. Regelmatig vreemd beeld tussendoor, lichte kleuren, moeilijk dingen te onderscheiden, het is niet meer prettig om tv te kijken. Dacht eerst maar met vakantie, wie weet lost het zich vanzelf op .. helaas nu zit ik hier met een probleem!! Wil graag terug naar voor de upgrade ..
 
Maak je mediabox en TV eens 1 minuutje helemaal stroomloos (stekkers eruit). Na dat minuutje eerst de TV weer aanzetten en daarna de mediabox weer aanzetten.
 
Het heeft helaas niet geholpen .. probeer het nog een paar keer. Las ook ergens dat ik de tv moet updaten, geen idee hoe ..
 
Als je een smart tv hebt, kun je hem verbinden met internet via een utp kabel, of via wifi. eenmaal verbonden, komen de updates vanzelf
 
Kijk ook eens op je Mediabox XL bij: Instellingen (tandwiel) -> Beeld en Geluid > TV Color Output of daar wel RGB gekozen is.
 
Heel vervelend .. Ziggo vroeg mij of ik een upgrade wilde ... nu of later ... ik gaf later aan. Kwam er regelmatig op te staan .. gaf steeds aan LATER. OP gegeven moment upgrade nu of over 14 dagen of 4 weken dat weet ik niet meer precies, helaas. Gaf in ieder geval aan, niet NU .. helaas werd de opgrade wel gedaan. Regelmatig vreemd beeld tussendoor, lichte kleuren, moeilijk dingen te onderscheiden, het is niet meer prettig om tv te kijken. Dacht eerst maar met vakantie, wie weet lost het zich vanzelf op .. helaas nu zit ik hier met een probleem!! Wil graag terug naar voor de upgrade ..

Probeerde inmiddels wel iets, kan niet alles. Ik heb notabene niet gevraagd om deze update!! Kijk bijna geen tv meer, kijk maar Netflix of NPO op Ipad.

Hoe kan ik Ziggo zelf bereiken?
 
Na een update van de software op dinsdag 26 oktober in het begin van de avond, liep de update vast vast. TV kijken via de mediabox XL kon ik vergeten. Ziggo gebeld maar de medewerker wist niet waarom die update vast liep. Wij konden alleen tv kijken door de mediabox af te koppelen en de tv rechtstreeks aan te sluiten op het kastje waar het signaal het huis binnenkomt.
Woensdagmorgen vroeg weer gebeld. Na een aantal keren het storingsnummer 1200 te bellen, de verbinding werd telkens verbroken, bleek dat Ziggo die morgen werd platgebeld. De medewerkster die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg meldde dat er heel veel klanten na de update geen tv meer konden kijken. Uiteindelijk bleek dat de aansluitkabel van Ziggo na de update te oud en inferieur was en werd er een nieuwe kabel gezonden via Postnl.
Na aansluiting van die nieuwe ontvangen kabel op donderdag kon de update, die wij woensdag hadden binnengekregen, door de Mediabox op de juiste wijze worden verwerkt en konden wij weer tv kijken.
Er werd mij ook nog gemeld dat wanneer ik die kabel in de Vodafone winkel in Middenwaard zou halen die zou moeten betalen. Hele vreemde gang van zaken. Vodafone is toch een onderdeel van Ziggo!!!!!
 
Terug
Bovenaan