Problemen met beeld na Mediabox XL upgrade

Er werd mij ook nog gemeld dat wanneer ik die kabel in de Vodafone winkel in Middenwaard zou halen die zou moeten betalen. Hele vreemde gang van zaken. Vodafone is toch een onderdeel van Ziggo!!!!!
Ophalen in een Vodafone winkel werkt een beetje onhandig lijkt mij. Dan zou Ziggo eerst die winkel moeten gaan informeren van: "Meneer Deurbel komt vanmiddag een coaxkabel ophalen". Anders zou iedereen een vodafone winkel binnen kunnen stappen om daar een gratis coaxkabel te halen.
 
Het kan nooit kwaad om de juiste bekabeling te gebruiken. Door de jaren heen kunnen de eisen hiervan veranderen.
Wat vroeger prima werkte kan nu problemen geven. Gelukkig is het snel opgelost doordat ze gratis een nieuwe kabel hebben gestuurd.
Eigenlijk ben je zelf verantwoordelijk voor dat soort zaken. Hoort bij de binnenhuis bekabeling.
Was dit trouwens een hdmi of coax kabel?
 
Mijn schoonmoeder heeft een Mediabox XL en de klacht dat het beeld zomaar stil staat of dat het geluid opeens weg valt. Ik ga nakijken wat voor bekabeling zij heeft. Hoe herken ik een verouderde coax-kabel? Of anders gevraagd, waar moet een goede kabel aan voldoen?
 
Altijd even signaalsterkte / kwaliteit van signaal controleren.
Om te testen apparaat rechtstreeks op AOP aansluiten om signaalverlies door splitter enof slechte kabel uit te sluiten / bevestigen.
Zie voorgaande berichten.

Om de leeftijd / kwaliteit van een coaxkabel te zien kan je het merk en typenummer van de kabel (staat er vaak op gedrukt) op internet opzoeken.
Dunner dan 6 mm is vaak ongeschikte kabel omdat die meestal te weinig afscherming hebben.
Goede kabel heeft kabelkeur. Zeer bekend is Hirschmann 4G KOKA 9 TS

Zie ook:
 
Terug
Bovenaan