Samsung DCB-H380 problemen met beeld en geluid samsung dcb-H380R


Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopeloos geval

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Berichten
8
Ik heb 1 week geleden bij ziggo digitale kastje ontvangen omdat ze een aanbieding hadden. ik dacht lekker digitale tv kijken, na een week kijken heb ik toch wel spijt van de aankoop want het beeld mag dan wel mooi zijn maar het staat constant stil of geeft blokken en het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven, elke keer een vervelende piep. Over de hd zenders (12 stuks) kan ik alleen over ned. 1, 2 en 3 praten want die andere 9 krijg ik gewoon niet te pakken en die 3 die ik wel krijg daar is het beeld vierkant en niet beeldvullend. Ben ik de enige met dit probleem of zijn er nog meer mensen die met dit probleem kampen, en wie kan mij helpen met dit euvel, anders krijgt ziggo hem lekker terug en dan wil ik mijn centen terug want het stoort mij vreselijk, zorg als je met digitale tv loopt te pronken, dan ook dat alles perfect verloopt.
 

rweersch

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
276
Dit klinkt als een signaalprobleem, en dat heeft niks met de ontvanger te maken. Wat geeft de ontvanger als signaalsterkte aan?
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hopeloos geval

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Berichten
8
problemen samsung DCB-H380

Inderdaad lijkt het er op dat het een signaal probleem is, als ik de signaal sterkte bekijkt bij de betreffende zenders dan schommelt ie van 100% naar wel 60% en dat doet ie regelmatig. Dat is dus een probleem van ziggo toch?Het is wel heel vervelend, want ik kijk nu analoge tv van ellende. WIn ieder geval bedankt voor de reactie
 

rweersch

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
276
Dat kan aan vanalles liggen. Eigenlijk ligt het zelden aan Ziggo (hoe graag je hen de schuld zou willen geven ;)); meestal ligt het aan de bekabeling in huis.
 

jodo

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Berichten
21
HW is ook niet feilloos!

Weer een klacht van deze Samsung.

Ik ben met een kennis en nog een paar forum leden aan Ziggo proberen duidelijk te maken dat de hardware van Samsung ook defect geleverd kan worden en het niet altijd aan de eigen bekabeling ligt.

In mijn forum kun je mijn ellende lezen (en die van veel anderen).
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33906
Helaas krijg ik geen gehoor bij Ziggo en Samsung.

Advies sluit de samsung eens aan op een ander woonadres waar geen klachten zijn met een andere decoder. Hiermee sluit je storing op je eigen bedrading mee uit.

Hoor graag in MIJN Forum of de klachten dan blijven.


Dat kan aan vanalles liggen. Eigenlijk ligt het zelden aan Ziggo (hoe graag je hen de schuld zou willen geven ;)); meestal ligt het aan de bekabeling in huis.
 

rweersch

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
276
Sterker nog: de Samsung decoders hebben echt veel bugs. Echter, signaalproblemen liggen bijna altijd aan de klant, en een heel enkele keer aan de Ziggo infra. Maar eigenlijk nooit aan de ontvanger. Die stelt meestal heel andere problemen tentoon...
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
1.524
Weer een klacht van deze Samsung.

Ik ben met een kennis en nog een paar forum leden aan Ziggo proberen duidelijk te maken dat de hardware van Samsung ook defect geleverd kan worden en het niet altijd aan de eigen bekabeling ligt.

In mijn forum kun je mijn ellende lezen (en die van veel anderen).
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33906
Helaas krijg ik geen gehoor bij Ziggo en Samsung.

Advies sluit de samsung eens aan op een ander woonadres waar geen klachten zijn met een andere decoder. Hiermee sluit je storing op je eigen bedrading mee uit.

Hoor graag in MIJN Forum of de klachten dan blijven.
De klacht van de topic starter lijkt meer op een signaal probleem en niet zo zeer op een probleem mbt. de duitse zenders.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hopeloos geval

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Berichten
8
Nou haha, ik lees al dat het van alles kan zijn, de ene kabel die ziggo er bij geleverd heb die zit er al op, dan zal ik maar een andere kabel in de winkel halen . Moet dat dan een speciale kabel zijn, nee toch, gewoon een kabel die je nodig heb voor je tv. En dan zal ik ook maar eens kijken bij de signaalsterkte, BER, wat dat dan ook mag zijn. Alles is te proberen
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
1.524
Nou haha, ik lees al dat het van alles kan zijn, de ene kabel die ziggo er bij geleverd heb die zit er al op, dan zal ik maar een andere kabel in de winkel halen . Moet dat dan een speciale kabel zijn, nee toch, gewoon een kabel die je nodig heb voor je tv. En dan zal ik ook maar eens kijken bij de signaalsterkte, BER, wat dat dan ook mag zijn. Alles is te proberen
De zwarte kabel welke bij de decoder geleverd is, is een loop-through kabel. Deze is alleen bedoeld voor gebruik tussen decoder en televisie. Voor verbinding tussen je hoofd aansluiting en decoder kun je het beste een kabelkeur (hirschman bijvoorbeeld) kabel gebruiken.
 

pvd

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Berichten
1.104
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Nou haha, ik lees al dat het van alles kan zijn, de ene kabel die ziggo er bij geleverd heb die zit er al op, dan zal ik maar een andere kabel in de winkel halen . Moet dat dan een speciale kabel zijn, nee toch, gewoon een kabel die je nodig heb voor je tv. En dan zal ik ook maar eens kijken bij de signaalsterkte, BER, wat dat dan ook mag zijn. Alles is te proberen
Als je dan toch bezig gaat:
Controleer de BER (http://en.wikipedia.org/wiki/Bit_error_rate) ook even met de decoder direct in de meterkast aangesloten.

De BER moet altijd 0 zijn.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.