• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Probleem met voip bellen


Status
Niet open voor verdere reacties.

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Ik ben sinds 1 juli jl. overgestapt naar Ziggo en heb Alles-in-1 zonder telefonie. Ik bel al jaren bij mijn vorige provider met een Siemens S450IP met daar aan een C610 handset zonder problemen.
Nu met Ziggo is mijn voiptelefoon aangesloten op het Cisco EPC 3928 modem/router en heb enorm last van onderbrekingen, wegvallende woorden en/of hele zinnen. Ik heb al diverse opties uitgeprobeerd, zoals de telefoon rechtstreeks aan de Cisco, via een 1Gb switch en verschillende kabels en andere handset. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik er aan kan doen.
Kan iemand mij helpen?!
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.348
Is je internet verbinding wel goed of heeft die ook last van onderbrekingen ?
Klopt je snelheid als je die op http://speedtest.ziggo.nl een aantal keren doet ?

Welke voip provider gebruik je en heb je nog zaken ingesteld op je modem mbt port forwarding en heb je in je S450IP nog speciale zaken ingesteld mbt de SIP poorten, ip-adres en zo ?
 
Topicstarter
Topicstarter
L

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Ik hoop dat je wat wijzer wordt van onderstaande gegevens.

Internetverbinding is ok
Snelheid is ok
VOIP-provider is VoipBuster

Router:
S450IP heeft static ip
Port forwarding port 5040 - 5060
DMZ gebruikt

S450IP:
Stun-server gebruikt
STUN-server: STUN-poort: STUN-ververstijd: sec. NAT-verversing: sec.


Algemene Providergegevens

Domein: Proxy-server-adres: Proxy-server-poort: Registrar server: Registrar server-poort: Ververstijd aanmelding: sec.

Geluid:
Spraakkwaliteit: Geoptimaliseerd voor grote bandbreedte
Geoptimaliseerd voor kleine bandbreedte
Voorkeur voor eigen codec

Instellingen voor de verbindingen


VoipBuster

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

IP2

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

IP3

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

IP4

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

IP5

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

IP6

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden



Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden

Instellingen voor de codecs

Annex B inschakelen voor codec G.729: Ja Nee
 
Topicstarter
Topicstarter
L

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Oeps print screen is niet goed gegaan.

Algemene providergegevens:
Domein: Voipbuster.com
Proxy-server-adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

Netwerk:
STUN gebruiken: ja
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
STUN ververstijd: 240 sec.
NAT verversing: 20 sec.
Outbound proxy-mode: nooit

Geluid:
Spraakkwaliteit: voorkeur voor eigen codec
Geselecteerde codecs: G.722, G.711 u law, G.711 a law, G.726, G.729
 

Beetle

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Berichten
123
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het beste is om een eigen router te gebruiken en het modem van Ziggo de router functie uit te laten zetten door Ziggo.

Dit werkte voor 2 kennissen goed die hetzelfde ondervonden waarbij de gesprekken ook wegvielen.
 
Topicstarter
Topicstarter
L

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Kan ik dan nog wel de 4 lan poorten gebruiken van het Ziggo modem? Zo niet, hoe sluit ik dan mijn eigen router aan?
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.348
Oeps print screen is niet goed gegaan.

Algemene providergegevens:
Domein: Voipbuster.com
Proxy-server-adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

Netwerk:
STUN gebruiken: ja
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
STUN ververstijd: 240 sec.
NAT verversing: 20 sec.
Outbound proxy-mode: nooit

Geluid:
Spraakkwaliteit: voorkeur voor eigen codec
Geselecteerde codecs: G.722, G.711 u law, G.711 a law, G.726, G.729
Ja die instellingen zijn goed, zo heb ik ze ook staan.

De poorten waar de gesprekken op plaatsvinden (die bij jou dus wegvallen) kun je het beste ook vast instellen. Normaal zijn die 'willekeurig' gekozen en kan het zijn dat daarvan de verbinding wegvalt omdat de router denkt dat ze ongebruikt zijn en met een timeout vrijgegeven worden.

Het gebruiken van vaste RTP poorten kun je in de gigaset instellen in "telefonie" menu. De onderste menuoptie is "geavanceerde instellingen". Daar heb ik staan:
Code:
Geavanceerde instellingen:

Listen Ports voor VoIP-verbindingen
 
Willekeurige poorten gebruiken:	  Nee
	
SIP-poort:	5060
RTP-poort:	5004-5008
Zoals je ziet gebruik ik dus poort 5004 t/m 5008 daarvoor, dat is voor mij genoeg omdat ik geen gelijktijdige gesprekken voer dus nooit over die 4 gereserveerde poorten heenkom.

In je router moet je dan behalve poort 5060, ook poorten 5004-5008 forwarden naar je gigaset. Jij forward nu poort 5040 t/m 5060, dus het zou kunnen dat jij deze RTP poorten al vast ingesteld hebt vanaf 5040 ??

PS:
Een eigen router gebruiken kan altijd nog, probeer eerst dit eens.
Wanneer je de routerfunctie van het modem laat uitzetten kun je maar 1 poort van het modem gebruiken en kun je geen wifispots meer gebruiken. Je eigen router sluit je dan op die ene poort aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
L

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Cees dank je voor je hulp in deze. Ik heb nu poort 5060 en 5004-5008 geforward. Moet ik bij "Protocol" TCP of UDP of both nemen?
Nu eens kijken of het beter wordt.:thumb up:
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.348
Both instellen.
En natuurlijk wel die poorten 5004-5008 in de gigaset instellen.
 
Topicstarter
Topicstarter
L

leendert47

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
6
Ja heb ik gedaan. Moet ik het Ziggo modem nog opnieuw opstarten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.