Probleem met pop3-server

BartV

Forum Gebruiker
Berichten
758
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik krijg een storingsmelding als Thunderbird probeert aan te melden op de mailserver pop3.upcmail.nl.
Dit is de melding:

Verzending van wachtwoord voor gebruiker [bartv]@upcmail.nl is niet gelukt. Mailserver pop3.upcmail.nl antwoordde: +

Er staat ook echt een plusje als antwoord. Dit doet zich voor op al mijn upcmail-adressen.
Verzenden gaat goed. Ontvangen van andere pop3-servers gaat goed. Ontvangen op mail portaal van Ziggo gaat goed.
Alles gaat dus goed behalve aanmelden op pop3.upcmail.nl. Eerder vandaag ging alles gewoon goed.
Het euvel is ergens aan het eind van de middag ontstaan.

Er zijn op mijn adres geen storingen bekend.
De helpdesk gebeld, maar dat bood geen soelaas.

Wie heeft er een nuttige tip?
 
Zal wel gewoon een storing zijn.

Je zou pop3.upcmail.nl kunnen vervangen door pop.ziggo.nl (dus zonder 3) om te kijken of het dan wel werkt.
Ziggo webmail is volgens mij alleen IMAP. Vandaar dat het daar wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hier hetzelde probleem sinds vanmiddag. Ontvangen via POP3 server geeft de reedsgenoemde foutmelding met "+"-teken. Verzenden gaat wel. Web mail werkt ook gewoon. Klantenservice van Ziggo verwijst me doodleuk door naar Thunderbird en beweert dat daar het probleem ligt... Wijziging naar pop.ziggo.nl biedt geen soelaas.
 
Had hier hetzelfde probleem. Heb het wachtwoord veranderd en pop3.upcmail.nl vervangen door pop.ziggo.nl . En zowaar probleem verholpen, mail komt weer netjes binnen.. Ook bedankt voor de tip Dynabite !
 
Hier hetzelfde probleem, oplossing was inderdaad wijzigen naar pop.ziggo.nl, de rest kon ik zo laten.Bedankt Dynabite
 
Ah! Dank voor alle reacties.
Het is altijd handig om te weten dat een probleem niet uniek is ;-)
Ik ga ook proberen het op te lossen door de upc-server te vervangen door die van Ziggo.

@Dynabyte Geweldig! Ook hier stroomt de mail weer gewoon probleemloos binnen.

@Webcare Ziggo Wel duidelijk waardeloos dat dit probleem blijkbaar door meer mensen is vastgesteld en dat de helpdesk van niets weet en reageert met het bekende kluitje. (En ja, ik neem dat die mensen niet kwalijk, maar het is wel een indicatie van tekortschietende interne communicatie!)
 
Laatst bewerkt:
Toch vermoed ik dat het allemaal toeval is. Dit verschijnsel doet zich namelijk al jaren af en toe voor. Altijd verdween het na ongeveer een dag weer. Wat die servernaam betreft, allerlei aliassen zijn al de revue gepasseerd en uit nieuwsgierigheid heb ik ze wat die van UPC betreft allemaal even getest. Geconstateerd dat ze allemaal nog werkten. Eén van onze accounts heeft als servernaam nog steeds "mail.chello.nl", zo juist nog even getest en wat ik al verwachtte, het werkt nog gewoon. Volgens mij zijn al die namen alleen maar aliassen en die verwijderen ze niet zomaar.
 
Ik kreeg vandaag nog steeds dezelfde foutmelding, en ik ben blij dat het nu weer gewoon werkt.
Het kan best dat het slechts een tijdelijke storing is/was op de betreffende server, maar dan nog zou het prettig zijn als dat op zijn minst bekend was bij de HD. De mededeling "Nee, daar is ons niets van bekend, dus het zal wel een probleem zijn aan uw kant" is op z'n zachtst gezegd onprettig.
Dus ben ik wederom blij met dit forum want het is in elk geval fijn om te zien dat je niet de enige bent met een bepaald probleem(pje).
 
Terug
Bovenaan