• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Probleem met pop3-server


BartV

Product Tester
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
462
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik krijg een storingsmelding als Thunderbird probeert aan te melden op de mailserver pop3.upcmail.nl.
Dit is de melding:

Verzending van wachtwoord voor gebruiker [bartv]@upcmail.nl is niet gelukt. Mailserver pop3.upcmail.nl antwoordde: +

Er staat ook echt een plusje als antwoord. Dit doet zich voor op al mijn upcmail-adressen.
Verzenden gaat goed. Ontvangen van andere pop3-servers gaat goed. Ontvangen op mail portaal van ziggo gaat goed.
Alles gaat dus goed behalve aanmelden op pop3.upcmail.nl. Eerder vandaag ging alles gewoon goed.
Het euvel is ergens aan het eind van de middag ontstaan.

Er zijn op mijn adres geen storingen bekend.
De helpdesk gebeld, maar dat bood geen soelaas.

Wie heeft er een nuttige tip?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zal wel gewoon een storing zijn.

Je zou pop3.upcmail.nl kunnen vervangen door pop.ziggo.nl (dus zonder 3) om te kijken of het dan wel werkt.
Ziggo webmail is volgens mij alleen IMAP. Vandaar dat het daar wel werkt.
 
Laatst bewerkt:

BBTD

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2019
Berichten
2
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Hier hetzelde probleem sinds vanmiddag. Ontvangen via POP3 server geeft de reedsgenoemde foutmelding met "+"-teken. Verzenden gaat wel. Web mail werkt ook gewoon. Klantenservice van Ziggo verwijst me doodleuk door naar Thunderbird en beweert dat daar het probleem ligt... Wijziging naar pop.ziggo.nl biedt geen soelaas.
 

Barney

Product Tester
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
1.797
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Had hier hetzelfde probleem. Heb het wachtwoord veranderd en pop3.upcmail.nl vervangen door pop.ziggo.nl . En zowaar probleem verholpen, mail komt weer netjes binnen.. Ook bedankt voor de tip Dynabite !
 

joorschot

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Berichten
34
Hier hetzelfde probleem, oplossing was inderdaad wijzigen naar pop.ziggo.nl, de rest kon ik zo laten.Bedankt Dynabite
 
Topicstarter
Topicstarter
BartV

BartV

Product Tester
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
462
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ah! Dank voor alle reacties.
Het is altijd handig om te weten dat een probleem niet uniek is ;-)
Ik ga ook proberen het op te lossen door de upc-server te vervangen door die van Ziggo.

@Dynabyte Geweldig! Ook hier stroomt de mail weer gewoon probleemloos binnen.

@Webcare Ziggo Wel duidelijk waardeloos dat dit probleem blijkbaar door meer mensen is vastgesteld en dat de helpdesk van niets weet en reageert met het bekende kluitje. (En ja, ik neem dat die mensen niet kwalijk, maar het is wel een indicatie van tekortschietende interne communicatie!)
 
Laatst bewerkt:

intel

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
2.343
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
had ook probleem maar niks gedaan opgelost
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.460
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Toch vermoed ik dat het allemaal toeval is. Dit verschijnsel doet zich namelijk al jaren af en toe voor. Altijd verdween het na ongeveer een dag weer. Wat die servernaam betreft, allerlei aliassen zijn al de revue gepasseerd en uit nieuwsgierigheid heb ik ze wat die van UPC betreft allemaal even getest. Geconstateerd dat ze allemaal nog werkten. Eén van onze accounts heeft als servernaam nog steeds "mail.chello.nl", zo juist nog even getest en wat ik al verwachtte, het werkt nog gewoon. Volgens mij zijn al die namen alleen maar aliassen en die verwijderen ze niet zomaar.
 
Topicstarter
Topicstarter
BartV

BartV

Product Tester
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
462
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kreeg vandaag nog steeds dezelfde foutmelding, en ik ben blij dat het nu weer gewoon werkt.
Het kan best dat het slechts een tijdelijke storing is/was op de betreffende server, maar dan nog zou het prettig zijn als dat op zijn minst bekend was bij de HD. De mededeling "Nee, daar is ons niets van bekend, dus het zal wel een probleem zijn aan uw kant" is op z'n zachtst gezegd onprettig.
Dus ben ik wederom blij met dit forum want het is in elk geval fijn om te zien dat je niet de enige bent met een bepaald probleem(pje).