Prijsverlaging volgend jaar door verlies van zenders etc.?

Maximaal

Forum Gebruiker
Berichten
2
Nadat ik zojuist de jaarlijkse prijsverhoging binnenkreeg voor mijn Ziggo totaalpakket vroeg ik me af of dit voorlopig de laatste was. Ziggo is volgend jaar geen miljoenen meer kwijt aan de uitzendrechten van de Formule 1. Betekent dit dat deze kostenbesparing wordt doorberekend aan haar klanten ? Ik ga er alvast van uit dat er in ieder geval geen prijsverhoging komt.
 
Zoveel geld gaat het waarschijnlijk ook niet om. Stel dat Ziggo 10 miljoen per jaar betaalde (viaplay gaat 30 miljoen betalen), dan is dat per abonnee per maand misschien 20 cent. Terwijl het abonnement per jaar met 1,50 omhoog gaat. Nog even afgezien van een aantal andere redenen waarom het waarschijnlijk geen invloed gaat hebben op de jaarlijkse verhoging.
 
Ziggo betaalde minder dan 10 miljoen per jaar voor de rechten van F1. Dus dit was maar € 0.17 per maand per abonnee. 10 miljoen : 5 miljoen (abonnee's) : 12 (maanden) = 0,17
 
Ziggo loopt ook de inkomsten mis door het wegvallen van de Ziggosport pakketten bij de andere providers.

Verder de reclame rond de uitzendingen.
 
En vergeet niet dat ook volgend jaar weer de snelheid met iets tussen de 10% en 25% verhoogd gaat worden! :cool:
Ze geven een rondje en laten je er dan voor betalen. Such is life...
 
ja, maar je reclame die op Ziggo sport kanaal worden uitgezonden worden niet verzorgt/verkocht door de STER ( die doet alleen de NPO zenders)
 
Terug
Bovenaan