• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Port forwarding op de Connectbox lukt niet

Kostenzer

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Jesse ziggo schreef er al een duidelijk stuk over https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111. Dit bleek ik al allemaal gedaan te hebben. En toch werkt het niet.
Hier staan wel items over port forwarding, maar ik heb geen gezien waar een oplossing bij staat. Het stopt gewoon.

Mijn situatie:
Zowel bij lokale als externe poort staat er 4711.

Het aparaat staat op 192.168.1.4, ja heb de range aangepast door het Begin lokaal adres bij dhcp aan te passen.

Bij portforwarding staat bij protocol both.

Bij het ingeven van mijn adres in de adresbalk: mijn_IPv4-adres:4711 en mijn_Standaard gateway:4711 (je probeert op een gegeven moment alles) krijg ik: Kan geen verbinding maken.
 
Laatst bewerkt:

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
11.491
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je test dit thuis vanaf je eigen aansluiting?
Klinkt als een local loopback of hairpin probleem.
Kan je via 4G testen?
Of bij iemand anders?
 
Topicstarter
Topicstarter
Kostenzer

Kostenzer

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ja, ik test van thuis en dat heeft het altijd gedaan (bij vorige router). Nu vanuit een mobieltje lukt het ook niet. Kan server niet vinden.

Ik ga de instelling Zowel bij lokale als externe poort staat er 4711. aanpassen en alleen bij externe poort wat zetten.
Misschien dat dat helpt.

Nee lukt niet. Je moet een lokale poort invullen, dus maar even 1 genomen. Maar het lukt niet.
Nog meer suggesties?
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De Connect box ondersteund geen NAT loopback dus testen vanaf je eigen netwerk met je publieke IP adres werkt niet.

Een paar tips die misschien helpen:
1 -Je bent er al even mee bezig misschien blijven er nu instellingen hangen die niet werken. Ik zou alles even resetten en helemaal op nieuw beginnen.
2 - Houd intern en externe poort gelijk want poort omzetten schijnt niet goed te werken.
3 - Vul bij de portforwardregel bij extern IP adres geen IP adres in. Dan kan namelijk alleen dat IP adres toegang krijgen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Kostenzer

Kostenzer

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dus er zijn routers die wel Nat loopback aan kunnen en er zijn er die het niet kunnen. Deze kan het dus niet.

1- backup maken, resetten en backup terug zetten is dat ook een optie om dingen die zijn blijven hangen kwijt te raken?
2- Oké, wat ik deed was gewoon uitproberen, zonder direct te weten wat de consequenties zijn.
3- Port forward regel. Heb je het dan over:
IP- en poort-filtering, IPv4 poort-filtering
of
Poort-forwarding?
Ik heb de laatste gebruikt, maar uit je antwoord denk te kunnen afleiden dat de eerste moet zijn. Maar wat maakt het uit, ik probeer het gewoon bij de IP- en poort-filtering.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
1 - Een backup terugzetten zet ook eventuele fouten terug. Het beste is de instellingen opschrijven. Modem resetten naar fabrieksinstellingen en dan weer instellen zoals jij het wil hebben.
3 - Nee, echt Port Forwarding

Ik heb je in verwarring gebracht door het over externe IP adres te hebben bij Port Forwarding, maar ik was in de war met een andere modem/router waar dit wel een optie is. Sorry.
 
Topicstarter
Topicstarter
Kostenzer

Kostenzer

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Helaas, werkt allemaal niet.

Het mooiste zou een bericht van iemand zijn waarbij het wel gelukt is met de connectbox.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb zelf in mijn Connect box een portforward en dat werkt prima.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    31,6 KB · Weergaven: 689
Topicstarter
Topicstarter
Kostenzer

Kostenzer

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bij mij ziet het er zo uit:
poort forwarding.JPG
Het lukt niet.
Waar die 192.168.1.199 vandaan komt is me ook een raadsel. Ik heb de router gereset en toen stond dat er.

Misschien morgen toch maar nog eens resetten.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is IP 192.168.1.4 een gereserveerd, of een vast IP adres? Indien vast ingesteld op de computer valt het dan wel buiten de DHCP range?
Is er op dat IP adres iets actief dat kan reageren op een verbinding van buitenaf? Bv een server en is die goed ingesteld?
Is er via het intern IP adres wel contact met dat programma mogelijk?

Als je de regel voor 192.168.1.199 zelf niet hebt gemaakt dan is het een regel gemaakt door UPnP.
Dat word ook in de beschrijving gemeld die boven de regels staat.