Port forward onmogelijk...

Royal-T

Forum Gebruiker
Berichten
18
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb hier heel veel doorgelezen over port forwarding en de problemen ermee. Mijn probleem los ik er helaas niet mee op. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een nieuw (wit) Ziggo modem. Alles is standaard. Ik heb alleen 3 IP's statisch gemaakt en er zijn via upnp een stel poorten toegewezen aan de (statisch gemaakte) ip's. Dat is voor (en door) een Synology Nas en een Hikvision beveiliging camera. Ik heb al een andere poort (dan 80) toegewezen aan de cam en dat ook in Synology (surveillance station -SS) aangepast. Vanuit SS werkt dat gewoon. De cam van binnen het netwerk benaderen gaat prima; binnen 2 seconden beeld.

Wat ik graag wil is: Van buiten het netwerk mijn ip camera en de Nas kunnen benaderen. De Nas kan ik met de gebruikelijke Synology apps en met Quickconnect wel benaderen. Doe ik echter https://extern ip adres:poort (van de nas of cam) dan gebeurt er niets. Ik weet heel zeker dat ik het juiste externe ip adres heb en ook gebruik ik de poorten die in het Ziggo modem geforward staan.

Ik heb met zo'n port scanner al gezien dat geen enkele poort zichtbaar is van buitenaf.
De Ziggo helpdesk komt niet verder dan terug naar de fabrieksinstellingen en dan maar hopen dat....

Helaas heb ik geen "handige vriendjes" voor dit onderwerp dus ik hoop dat ik hier een oplossing vindt.
 
Wat is je externe IP adres? Een IPv6, of een IPv4?
Ziggo geeft bij een nieuwe aansluiting een IPv6 en een IPv4 adres, maar dat IPv4 adres loopt via Carrier-grade NAT en dan kan je geen portforward doen.
 
IPv4. Ik heb echter wel degelijk post forwards want anders zou de Nas ook niet bereikbaar zijn denk ik. De ziggo medewerker zei dat hij hetzelfde modem had en thuis ook forwards gebruikte. Volgens hem zou het moeten werken.
 
Je haalt dingen door elkaar, je hebt upnp (universial plug and play) is een techniek waarbij een apparaat of applicatie zelf het modem/router kan instrueren poorten open te zetten maar dat wil je helemaal niet, dat is vragen om problemen want voordat je het weet staat alles open of heb je malware.

Een NAT port mapping is waarbij je zelf een poort open zet zodat verkeer van buiten geïnitieerd op een door jou gekozen poort naar binnen toe kan en uiteraard moet je die dan toewijzen aan een apparaat met een vast IP adres. Dit is een kwestie van goed instellen.
 
Dit probleem heb ik ook.
En inderdaad heb ik een IPv6 en een IPv4 adres. Omdat het IPv4 adres via Carrier-grade NAT loopt kan ik port 80 niet forwarden??
Wat is dan de oplossing?
Naar een andere provider overstappen?
 
@VVGerrit je kan bij Ziggo vragen om teruggezet te worden naar IPv4 only.
Je kan dan weer gewoon poorten open zetten in je modem.
 
Ik heb dat gevraagd aan de ziggo helpdesk. Er werd gezegd dat ik sowieso Ipv4 had omdat ik anders sowieso geen port forwarding kon hebben want dat zou niet in IPv6 zitten. Maar goed, ik heb idd port forwarding. Ik kan porten ook handmatig toevoegen. Alleen worden ze van buitenaf gewoon niet gezie. Dus wat te doen....
 
welk modem heb je?
wat is volgens het modem je wan ip adres? plaats alleen de eerste twee getallen, dus als het bv 123.234.345.456 is, plaats dan 123.234.x.x
ga naar https://www.whatismyip.com/ , wat is daar je ip adres? is dat hetzelfde? zoniet plaats dan weer alleen de eerste twee getallen.
 
Na verder gelezen te hebben op dit forum bleek dat ik bij het extern ip adres mijn eigen ip adres had ingevuld. Dit moet echter zijn: 0.0.0.0
Nu kan ik mijn ip cam ook vanaf het internet bekijken (4 dagen naar lopen zoeken...)
 
Als je een extern IP invult is dat i.d.d. het enige IP adres waarvoor portforwarding werkt. Een goede beveiliging om slechts één enkel extern IP adres toegang te geven en de rest buiten te houden. ;D
 
Terug
Bovenaan