Ik heb hier heel veel doorgelezen over port forwarding en de problemen ermee. Mijn probleem los ik er helaas niet mee op. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een nieuw (wit) Ziggo modem. Alles is standaard. Ik heb alleen 3 IP's statisch gemaakt en er zijn via upnp een stel poorten toegewezen aan de (statisch gemaakte) ip's. Dat is voor (en door) een Synology Nas en een Hikvision beveiliging camera. Ik heb al een andere poort (dan 80) toegewezen aan de cam en dat ook in Synology (surveillance station -SS) aangepast. Vanuit SS werkt dat gewoon. De cam van binnen het netwerk benaderen gaat prima; binnen 2 seconden beeld.
Wat ik graag wil is: Van buiten het netwerk mijn ip camera en de Nas kunnen benaderen. De Nas kan ik met de gebruikelijke Synology apps en met Quickconnect wel benaderen. Doe ik echter https://extern ip adres:poort (van de nas of cam) dan gebeurt er niets. Ik weet heel zeker dat ik het juiste externe ip adres heb en ook gebruik ik de poorten die in het Ziggo modem geforward staan.
Ik heb met zo'n port scanner al gezien dat geen enkele poort zichtbaar is van buitenaf.
De Ziggo helpdesk komt niet verder dan terug naar de fabrieksinstellingen en dan maar hopen dat....
Helaas heb ik geen "handige vriendjes" voor dit onderwerp dus ik hoop dat ik hier een oplossing vindt.
Ik heb een nieuw (wit) Ziggo modem. Alles is standaard. Ik heb alleen 3 IP's statisch gemaakt en er zijn via upnp een stel poorten toegewezen aan de (statisch gemaakte) ip's. Dat is voor (en door) een Synology Nas en een Hikvision beveiliging camera. Ik heb al een andere poort (dan 80) toegewezen aan de cam en dat ook in Synology (surveillance station -SS) aangepast. Vanuit SS werkt dat gewoon. De cam van binnen het netwerk benaderen gaat prima; binnen 2 seconden beeld.
Wat ik graag wil is: Van buiten het netwerk mijn ip camera en de Nas kunnen benaderen. De Nas kan ik met de gebruikelijke Synology apps en met Quickconnect wel benaderen. Doe ik echter https://extern ip adres:poort (van de nas of cam) dan gebeurt er niets. Ik weet heel zeker dat ik het juiste externe ip adres heb en ook gebruik ik de poorten die in het Ziggo modem geforward staan.
Ik heb met zo'n port scanner al gezien dat geen enkele poort zichtbaar is van buitenaf.
De Ziggo helpdesk komt niet verder dan terug naar de fabrieksinstellingen en dan maar hopen dat....
Helaas heb ik geen "handige vriendjes" voor dit onderwerp dus ik hoop dat ik hier een oplossing vindt.