Pingen andere modems in de buurt en monteurs

peter265

Forum Gebruiker
Berichten
2
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo vandaag een dagje vrij dus ff tijd voor mezelf
Dus ff lekker internet etc maar goed storing dus. Modem 2 keer opnieuw opgestart en tv gecontroleerd ook geen succes
Nog ff de stappen doorlopen op Ziggo storingen en gekeken of er überhaupt storingen waren niks dus
Dan maar ff via live chat .. Ook weer wat stappen doorlopen en hij vroeg of ik tv kabel rechtstreeks kon aansluiten .. ook geen succes Er is iets anders aan de hand hoor ik en ik heb een monteur ingepland .... De 20ste!!! (is nu de 11de)
Ik kijk naar buiten en zie 2 enexis monteurs buiten aan het graven en er komen gelijk herinneringen bij me naar boven (vorige keer storing kabel was er een kabel breuk buiten) dus ik zeg tegen de chat hulp kun je modems inde buurt pingen en kijken of er meer modems offline zijn?
Die informatie kan die niet zien
Nou ja hij probeert nog wel monteur eerder in te plannen en ik wordt nog gebeld
....
Ik denk ik loop ff naar buiten naar de enexis monteurs en vraag of zei iets weten en ja hoor zij hebben een stroomkastje uitgeschakeld en moet het over een half uur weer proberen
En ja hoor alles doet het weer!

Nu mijn rant;
een monteur die 9 dagen op zich laat wachten ???
er kan niet gekeken worden online of er meerdere ziggo modems offline zijn in de buurt?(ping)

moest dit ff kwijt sorry
 
Dat ze geen andere modems van andere klanten kunnen pingen is eerder dat dit niet zomaar mag. Wat jezelf wel in zo'n geval kan doen is even bij een van je buren langs gaan en vragen of zij ook een storing ervaren. Ook goed voor je contacten met je medebewoners in je staat.

Dit is eigenlijk iets wat ik als eerste doe als bijv. internet of tv eruit ligt.

Dan wat de planning betreft vanaf vandaag kan de nieuwe Next besteld worden. Hoewel dit eenvoudig is aan te sluiten zullen er toch mensen voor kiezen om dit te laten doen. Hierdoor kan het best zijn dat de wachttijd oploopt. Of zelf kun je niet op de eerdere momenten dat Ziggo wel een monteur beschikbaar heeft.
 
hey piente dat snap ik ben ook naar de buren gelopen maar daar waar ik aan belde waren ze niet thuis (werkdag) of andere buren hadden een andere provider
ik snap dat het druk kan zijn maar 9 dagen? en een storing gaat dan toch voor een installatie van een nieuwe modem neem ik aan?

verder doet alles het weer dus mijn klagen is alweer over haha
even goeie vrienden (ziggo)
 
Dat ze geen andere modems van andere klanten kunnen pingen is eerder dat dit niet zomaar mag.
Even ter verduidelijking: Het is een misverstand dat je elk apparaat kunt pingen. Het apparaat moet er wel op ingericht zijn om op een ping te reageren. Sommige apparaten op het internet willen uit veiligheidsredenen niet zo maar gevonden worden en reageren niet op een ping. Bij de Ziggo routers is dat ook het geval. In elk geval bij de Ubee routers. Daar moet je dit expliciet aan zetten in de voorkeuren. (Bij ICMP)

Ik verwacht niet dat Ziggo dit beleid bij de nieuwere routers aangepast heeft.
 
Alles is te pingen. Je interne netwerk niet. Maar vanaf een cmts naar een modem/ router..

Je hebt de juiste opmerking gemaakt naar helpdesk toe. Deze moet dit uitsluiten of er meerderen offline gaan. hebben ze mooie tooltjes voor.....

Berrrrrrrrie.
 
men kan bij ziggo zien hoe jouw modem het qua signaalsterkte ontvangst en retour etc etc tov van andere modems op dezelfde eindversterker... zo kunnen ze beter bepalen of het een algemeen EV probleem of individueel probleem is.
 
Terug
Bovenaan