• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Pingen andere modems in de buurt en monteurs


peter265

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hallo vandaag een dagje vrij dus ff tijd voor mezelf
Dus ff lekker internet etc maar goed storing dus. Modem 2 keer opnieuw opgestart en tv gecontroleerd ook geen succes
Nog ff de stappen doorlopen op ziggo storingen en gekeken of er überhaupt storingen waren niks dus
Dan maar ff via live chat .. Ook weer wat stappen doorlopen en hij vroeg of ik tv kabel rechtstreeks kon aansluiten .. ook geen succes Er is iets anders aan de hand hoor ik en ik heb een monteur ingepland .... De 20ste!!! (is nu de 11de)
Ik kijk naar buiten en zie 2 enexis monteurs buiten aan het graven en er komen gelijk herinneringen bij me naar boven (vorige keer storing kabel was er een kabel breuk buiten) dus ik zeg tegen de chat hulp kun je modems inde buurt pingen en kijken of er meer modems offline zijn?
Die informatie kan die niet zien
Nou ja hij probeert nog wel monteur eerder in te plannen en ik wordt nog gebeld
....
Ik denk ik loop ff naar buiten naar de enexis monteurs en vraag of zei iets weten en ja hoor zij hebben een stroomkastje uitgeschakeld en moet het over een half uur weer proberen
En ja hoor alles doet het weer!

Nu mijn rant;
een monteur die 9 dagen op zich laat wachten ???
er kan niet gekeken worden online of er meerdere ziggo modems offline zijn in de buurt?(ping)

moest dit ff kwijt sorry
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
5.357
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat ze geen andere modems van andere klanten kunnen pingen is eerder dat dit niet zomaar mag. Wat jezelf wel in zo'n geval kan doen is even bij een van je buren langs gaan en vragen of zij ook een storing ervaren. Ook goed voor je contacten met je medebewoners in je staat.

Dit is eigenlijk iets wat ik als eerste doe als bijv. internet of tv eruit ligt.

Dan wat de planning betreft vanaf vandaag kan de nieuwe Next besteld worden. Hoewel dit eenvoudig is aan te sluiten zullen er toch mensen voor kiezen om dit te laten doen. Hierdoor kan het best zijn dat de wachttijd oploopt. Of zelf kun je niet op de eerdere momenten dat Ziggo wel een monteur beschikbaar heeft.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

peter265

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
hey piente dat snap ik ben ook naar de buren gelopen maar daar waar ik aan belde waren ze niet thuis (werkdag) of andere buren hadden een andere provider
ik snap dat het druk kan zijn maar 9 dagen? en een storing gaat dan toch voor een installatie van een nieuwe modem neem ik aan?

verder doet alles het weer dus mijn klagen is alweer over haha
even goeie vrienden (ziggo)
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.143
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dat ze geen andere modems van andere klanten kunnen pingen is eerder dat dit niet zomaar mag.
Even ter verduidelijking: Het is een misverstand dat je elk apparaat kunt pingen. Het apparaat moet er wel op ingericht zijn om op een ping te reageren. Sommige apparaten op het internet willen uit veiligheidsredenen niet zo maar gevonden worden en reageren niet op een ping. Bij de Ziggo routers is dat ook het geval. In elk geval bij de Ubee routers. Daar moet je dit expliciet aan zetten in de voorkeuren. (Bij ICMP)

Ik verwacht niet dat Ziggo dit beleid bij de nieuwere routers aangepast heeft.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
706
Gebied
fZiggo
Alles is te pingen. Je interne netwerk niet. Maar vanaf een cmts naar een modem/ router..

Je hebt de juiste opmerking gemaakt naar helpdesk toe. Deze moet dit uitsluiten of er meerderen offline gaan. hebben ze mooie tooltjes voor.....

Berrrrrrrrie.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
710
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
men kan bij ziggo zien hoe jouw modem het qua signaalsterkte ontvangst en retour etc etc tov van andere modems op dezelfde eindversterker... zo kunnen ze beter bepalen of het een algemeen EV probleem of individueel probleem is.