Ping timouts & packet loss

Fredlock

Forum Gebruiker
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Inmiddels heb ik al ruim 4 weken Ziggo internet problemen. Muuraansluiting Coax kabel en Hitron modem zijn inmiddels vervangen... naar ik blijf ping timeouts krijgen. De internet speed is goed als ik toevallig niet een check doe waar timeouts in voorkomen. Als ik een continuous ping naar bv google.nl doe zie ik rond 15 ms maar ook uitschieters naar over de 500 ms of zelfs timeouts. Monteur is geweest om te proberen wat te finetunen in de versterkerkast verderop in de straat, naar signaal was niet geweldig zei hij.
Luisteraars klagen dat mijn Obs stream hapert en wegvalt terwijl ik juist altijd complimenten kreeg over de perfecte kwalieit van beeld en geluid. Zelfde feedback krijg ik tijdens mijn webconferences.
Er is hier helaas geen Fiber....
 
Hebben ze de coax al eens doorgemeten met z'n apparaat waar je op de meter nauwkeurig kan zien of er ergens een zwak punt zit ?
 
Ja de monteur had een fors meet apparaat bij zich en kon t signaal meten zonder mijn hitron modem ertussen. Op basis van die meting zei hij dat t signaal niet ideaal was... heeft toen nog 15 minuten proberen af te stemmen in de ziggo versterker kast verderop in de straat en zei daarna dat hij signaal 2dB had weten te verbeteren maar dat t nog steeds niet ideaal was... timeouts en lange responstijden komen helaas nog steeds voor
 
Dan voorstellen om de kabel buiten te vervangen, heb ik 6 jaar geleden ook gehad, even wat graafwerk voor de deur.
 
Wat zijn de signaalwaardes van het kabelmodem?
En heb je de pingtest geprobeerd met laptop/pc rechtstreeks aangesloten op de Hitron (met ethernetkabel)?
 
Ja,pingtest bekabeld ((cat 6) rechtstreeks op de hitron uitgevoerd.
Hoe wil je dat ik de signaalwaarden van t kabelmodem uitlees?
 
Ik ken de Hitron zelf niet, maar aan je reactie begrijp ik dat je de signaalwaardes niet kunt uitlezen vanuit de web interface.
In dat geval kan @Webcare Ziggo het misschien voor je nakijken?
 
In de log van de Hitron modem zie ik deze meldingen


1 10/04/19 00:48:44 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2 10/04/19 01:39:53 84000500 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
3 10/04/19 01:39:59 84020200 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4 10/04/19 01:40:42 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
5 10/04/19 01:44:17 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6 10/04/19 01:43:43 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7 10/04/19 01:43:46 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8 10/04/19 02:56:09 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9 10/04/19 02:56:43 84000500 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10 10/04/19 02:56:48 84020200 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11 10/04/19 03:27:05 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12 10/04/19 03:27:17 85010200 warning TCS Partial Service;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13 10/04/19 03:27:35 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14 10/04/19 03:27:39 85010200 warning TCS Partial Service;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15 10/04/19 03:28:05 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16 10/04/19 03:28:14 85010200 warning TCS Partial Service;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17 10/04/19 03:28:35 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18 10/04/19 03:29:05 85010200 warning TCS Partial Service;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19 10/04/19 03:29:05 82000400 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20 10/04/19 13:43:59 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:3f:74:50;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:0e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Veel meldingen met status "critical"

Als de monteur na meting constateert dat het signaal niet geweldig is en het in de straatkast niet kan oplossen dan zijn er een paar mogelijkheden.
- Misschien is de kabel van straatkast naar jouw huis slecht, bv een kabelbreuk, of is er vocht ingekomen.
- Apparatuur in straatkast slecht / aan vervanging toe.
- Andere mogelijkheid is dat het signaal dat op de straatkast binnenkomt al slecht is, maar dan zouden er meer mensen in de straat last van moeten hebben.

Bij Ziggo blijven klagen tot ze het echt goed hebben uitgezocht en opgelost.
 
Ik heb inmiddels weer kontakt opgenomen met Ziggo, en er komt donderdag weer een monteur.
Ook aangegeven dat binnen alles al is vervangen, en dat het binnenkomende signaal dus gecheckt moet worden.
 
Terug
Bovenaan