jowi
Forum Gebruiker
- Berichten
- 1.060
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik ben vorige week verhuist, ik heb de Ziggo services ook laten verhuizen. Dat gaat op zich perfect, ik had in ieder geval tot eergisteren op beide adressen internet en tv. Inmiddels staat de modem permanent op het nieuwe adres. Ik wil nu een poort forwarden voor een bepaalde service, en dat werkt niet meer. Wat blijkt? Ik kan het nieuwe ip adres van de connectbox modem niet pingen. Geeft 0 results, dus 100% packetloss. Ik heb wel gewoon prima internet en kabeltv. Modem staat overigens ook al jaren in bridge modus. Ik gebruik een eigen wifi router.
Voorheen had ik een 213.x.x.x ip adres op het oude adres, en kon ik pingen, nu zit ik in een 62.195.105.xx range.
--- PING 62.195.105.xx (62.195.105.49) 56(84) bytes of data. ---
--- 62.195.105.xx ping statistics ---
Wat kan er aan de hand zijn? Ik kan dus niet pingen, en ook niet de geforwarde poort gebruiken vanaf buiten.
Voorheen had ik een 213.x.x.x ip adres op het oude adres, en kon ik pingen, nu zit ik in een 62.195.105.xx range.
--- PING 62.195.105.xx (62.195.105.49) 56(84) bytes of data. ---
--- 62.195.105.xx ping statistics ---
packets transmitted | 9 |
received | 0 |
packet loss | 100 % |
time | 316 ms |
Wat kan er aan de hand zijn? Ik kan dus niet pingen, en ook niet de geforwarde poort gebruiken vanaf buiten.