Piekcapaciteit Ziggo lijkt onvoldoende.

En weer is het raak!!!!!....en op de website van Ziggo....niets...de nada....is het echt teveel gevraagd om gewoon eerlijk te zijn. Ik kan al een week lang op piekuren ziggo niet normaal gebruiken.. Het gaat om de piekuren. Briolet het gaat om echte storingen van zeer langzaam internet tot geheel niet....up and down.....tijdens piekuren.....het is onbetrouwbaar......En ik vraag me echt eerlijk af hoe dat komt. Om duidelijk te maken wat ik niet kan op piekuren....ziggogo, skype etc , netflix...online gamen etc ..... elke dag weer...
 

Bijlagen

  • ziggo4.JPG
    ziggo4.JPG
    68 KB · Weergaven: 120
En weer is het raak!!!!!....en op de website van ziggo....niets...de nada....is het echt teveel gevraagd om gewoon eerlijk te zijn. Ik kan al een week lang op piekuren ziggo niet normaal gebruiken.. Het gaat om de piekuren. Briolet het gaat om echte storingen van zeer langzaam internet tot geheel niet....up and down.....tijdens piekuren.....het is onbetrouwbaar......En ik vraag me echt eerlijk af hoe dat komt. Om duidelijk te maken wat ik niet kan op piekuren....ziggogo, skype etc , netflix...online gamen etc ..... elke dag weer...
In de grafiek zie ik niets spannends.
Maar, in dit geval als de problemen structureel zijn, met een paar buren dagelijks een klacht in dienen bij Ziggo. Als er voldoende klachten uit eenzelfde wijk binnen komen en de klachten blijken terecht, kan Ziggo er voor kiezen extra capaciteit bij te plaatsen.
Ziggo heeft denk ik niet een algeheel capaciteitsprobleem, maar op wijkniveau komt het gewoon wel eens voor. En zo lang er niet geklaagd wordt bij Ziggo doet men er niets aan.
 
Ik zit hier in fUPC gebied op 250Mbit en soms zijn er wat problemen met Teams maar over het algemeen werkt alles naar behoren. En ik werk al 5 weken vanuit huis tussen tussen 9-18 en maak veel gebruik van teams/skype etc. Wel bekabeld op mijn laptop. Ook mijn dochter doet zo nu en dan een teams sessie op WiFi met haar klas ind e ochtend zonder al teveel problemen. Ook werkt Netflix en series on demand in de avonden hier goed. Dus kan zoals gezegd ook iets in de wijk zijn.
 
En weer is het raak!!!!!....en op de website van ziggo....niets...de nada....is het echt teveel gevraagd om gewoon eerlijk te zijn. Ik kan al een week lang op piekuren ziggo niet normaal gebruiken.. Het gaat om de piekuren. Briolet het gaat om echte storingen van zeer langzaam internet tot geheel niet....up and down.....tijdens piekuren.....het is onbetrouwbaar......En ik vraag me echt eerlijk af hoe dat komt. Om duidelijk te maken wat ik niet kan op piekuren....ziggogo, skype etc , netflix...online gamen etc ..... elke dag weer...

Dat iemand een probleem heeft betekend niet meteen dat er capaciteitsproblemen bij Ziggo bestaan, stop met conclusies trekken op basis van niks.

De meeste internet snelheid of connectie problemen onstaan omdat er slecht signaal is, de docsis down en upstreams streams die zich tussen de TV muxen bevinden moet je goed ontvangen en kunnen verzenden anders werkt het internet beroerd. Kortom kijk nu eerst is in je modem naar de signaal waardes op het moment van de problemen en belasting.

Mocht je het idee hebben dat er problemen zijn, zorg dat je ALTIJD met een netwerk kabel bent aangesloten (1 Gbit) en geen LAN over Power adapters want die zijn net zo beroerd!!! En gebruik de software ping plotter om de verbinding over een langere periode te testen. Dan kun je ook zien waar het fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
Dat iemand een probleem heeft betekend niet meteen dat er capaciteitsproblemen bij Ziggo bestaan, stop met conclusies trekken op basis van niks.

De meeste internet snelheid of connectie problemen onstaan omdat er slecht signaal is, de docsis down en upstreams streams die zich tussen de TV muxen bevinden moet je goed ontvangen en kunnen verzenden anders werkt het internet beroerd. Kortom kijk nu eerst is in je modem naar de signaal waardes op het moment van de problemen en belasting.

Mocht je het idee hebben dat er problemen zijn, zorg dat je ALTIJD met een netwerk kabel bent aangesloten (1 Gbit) en geen LAN over Power adapters want die zijn net zo beroerd!!! En gebruik de software ping plotter om de verbinding over een langere periode te testen. Dan kun je ook zien waar het fout gaat.

De TS is ook de enige forum gebruiker met dit probleem tot nu toe. De anderen die reageren hebben dit probleem niet.

Hij doet het steeds overkomen als een groots Ziggo probleem. Wat blijkbaar niet zo is. Hier en op andere kanalen zijn er geen meldingen verder.
 
Ik zie wel degelijk meer gebruikers met nagenoeg hetzelfde probleem. Maar eerlijk is eerlijk. Het zou bij mij ook nog aan de installatie kunnen liggen. Het is een nieuwbouwhuis en de ziggo monteur weigerde te komen vanwege covid19. Dus heb ik zelf de nodige zaken geïnstalleerd. Overigens ik test met Ookla op de xs4all server. En de resultaten zijn op piekuren bizar. Voordat het beeld ontstaat dat ik loop te zeuren wil ik nog opmerken dat ik geïnteresseerd ben in de oplossing niet in het probleem. Zojuist heeft ziggo een nieuw modem toegezegd. Ga het proberen. Zal het resultaat later hier melden.
 
@ronald289 welke materialen gebruik je bij de aansluiting van het AOP?
Kun je daar eens een foto van plaatsen dan kan men inschatten of dat verbeterd zou kunnen worden. Als het AOP in orde is dan zijn een goede UTP kabel en coax kabel erg belangrijk ivm storingen.
 
@ronald289 En je buren die ook op Ziggo zitten? Hebben die ergens last van?

Meer in zijn algemeenheid zie ik hier een patroon dat de hele tijd voorkomt op dit forum. Iemand heeft een probleem met een dienst en is daar (terecht) gefrustreerd over en klaagt. Je ziet dan dat die klagers gaan proberen om aan te tonen dat het een algemeen probleem bij Ziggo is, dat bij iedere, of in ieder geval een zeer groot aantal, gebruikers voorkomt. Anderen geven aan nergens last van te hebben en opperen dat het misschien een probleem is dat vooral bij de klager speelt maar klager is daar vaak niet van te overtuigen. Je ziet dit bij problemen met de MediaBox XL en de Next ook de hele tijd gebeuren.
Ik zou je dan ook aan te raden vooral te focussen op gestructureerd naar de oorzaak te zoeken, al snap ik ook dat je daar al snel hulp van Ziggo bij nodig hebt.

Je kan via dit forum ook contact opnemen met webcare. Ik weet niet hoe actief ze zijn met alle toestand maar ze zijn vaak beter in staat een probleem te analyseren dan de gemiddelde helpdeskmedewerker.
 
Terug
Bovenaan