Phishing e-mails, spam etc. Niet intrappen!

Als je inlogt via de webmail, (dus niet via die link in de spammail) kun je zien hoeveel ruimte er nog is.
 
Of over de mijn bankpasje van de ING was verlopen, nou geweldig kan ik er ook geen geld mee uitgeven ...
 
Niet onbelangrijk!
Zou kunnen dat het sommigen is ontgaan, maar vrij recentelijk maakte Ziggo er op attent dat zo nooit e-mail berichten naar individuele klanten sturen. Deze worden altijd geplaatst in Mijn Ziggo. Dat betekent dus dat een e-mail uit die richting altijd verdacht is. Ziggo is trouwens niet de enige die dit op deze manier doet.
 
wil ik ff op reageren, heb recent veel mails gekregen dat m'n mail gehackt zou zijn, van Ziggo.Later zelfs een brief, toen het probleem al opgelost was. Bleek dus toch echt te zijn
 
Ik krijg elke maand een bericht van Ziggo dat de factuur klaarstaat in Mijn Ziggo. Dus individuele klanten worden echt wel met mail van Ziggo verblijd....
 
Ziggo stuurt wel degelijk individuele mail. Meestal vanaf het adres "e.ziggo.nl" of "edm.ziggo.nl". Dit zijn goed beschermde afzenders die maximale bescherming tegen spoofen gebruiken. (spf: hard-fail en dmarc: reject)

Jammer dat ziggo het adres "ziggo.nl" slecht tegen spoofen beschermd is. Dit adres kunnen daardoor ook derden als afzender gebruiken. Alleen als je in de header kijkt, kun je via de spf melding zien dat er iets niet klopt, maar wie doet dat. Ziggo heeft wel de kennis in huis om de mail goed te beschermen. (dat zie je aan de afzenders "e.ziggo.nl" of "edm.ziggo.nl") maar past dat niet toe bij het door consumenten gebruikte "ziggo.nl" adres.
 
B.t.w: ook over de snelheidsverhoging zijn vele individuele mails rondgegaan.
 
Bij de mail over snelheidsverhoging was de afzender niet "@ziggo.nl", maar "@e.ziggo.nl". Dit is een beter te vertrouwen afzender.
 
B.t.w: ook over de snelheidsverhoging zijn vele individuele mails rondgegaan.
Dan zal ik wel een andere organisatie op het oog hebben gehad die voor berichten gebruik maakt van hun "Mijn NNN". Ik kan het betreffende bericht niet snel even terug vinden.

Edit:
Wat veel organisaties wel doen, is per e-mail attent maken op een belangrijk bericht in "Mijn NNN". In dat e-mailbericht hoeven dan geen details worden gemeld, waardoor ook niet kan worden gevreesd op misleidingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan