Perikelen met Ziggo

Maria Rosaria

Forum Gebruiker
Berichten
6
Wil graag even mijn hart luchten: Afgelopen 3 weken 3 keer een monteur gehad die in mijn nieuwe huis de medaibox aan de praat probeert te krijgen. Tot op heden niet gelukt. Wat schetste mijn verbazing : de laatste keer dat hij bij mij was geweest(toen heeft ie trouwens heel even gewerkt) kreeg ik een rekening van 50 euro voor reparatie aan kabels, stekkers en wandcontactdozen wat totaal niet was gedaan!
Na de ergernis dat je al bijna 3 weken in je nieuwe huis niet normaal TV kunt kijken, kwam als klap op de vuurpijl vandaag de mail dat als ik mijn oude apparatuur niet opstuur hiervoor een factuur krijg. Ik heb deze apparatuur: mediabox, modem en digitale ontvanger tegelijk bij Post NL ingeleverd. Van het modem heb ik bericht gehad dat deze was ontvangen. Van de andere apparaten niet. Ra ra hoe kan dat? Trouwens ik wou dat ik mijn oude mediabox had gehouden, dan had ik tenminste goede TV gehad in mijn nieuwe huis.
Na lang zoeken heb ik zojuist het klachtenformulier gevonden waarop ik deze ergernissen heb beschreven die ik als jarenlang abonnee heb ondervonden. Toen ik dit formulier verzond kreeg ik als bericht: Bedankt! We hebben je wijzigingen hoed ontvangen en zullen deze binnen twee weken verwerken.
He? Hoe? Snappen jullie het nog? Ik hoop dat mijn berichtje op deze site wordt gelezen en er oplossingen komen voor de ergernissen waarmee ik door Ziggo de laatste weken ben geconfronteerd!
 
Laatst bewerkt:
Heb je het bonnetje bewaard van Post NL van het opsturen van de oude apparatuur ? Dan heb je bewijs.
 
Zo heel af en toe verschijnt er hier een bijna Kafka-achtige ervaring als deze. Ik denk dat Ziggo niet het enige bedrijf is waar zoiets wel eens plaats vindt. Het is geplaatst in de rubriek "Lucht uw hart", en dat je hart luchten is hoop ik geslaagd. Maar wij zijn ook maar abonnees van Ziggo, die je dan ook onmogelijk kunnen helpen. Ooit stuurde ik ook spullen terug, maar pas nadat ik ervan overtuigd was dat de nieuwe vlekkeloos functioneerden. Maar dat is natuurlijk gepraat achteraf waar je nu niets mee opschiet. Hooguit een waarschuwing voor als dit weer eens plaats vindt.

Maar wij zijn geen employees van Ziggo, echter er zit op dit klantenforum wel een team van Ziggo dat me uitstekend geschikt lijkt om hier even naar te kijken. Dit is ook niet schering en inslag, de ene monteur is qua vakkundigheid niet gelijk aan de andere. Maar zo hoort het natuurlijk niet, zo'n servicedienst hoort geen absolute beginnelingen alleen het veld in te sturen. Tenslotte, ik hoop dat je alle verzendbewijzen nog kan vinden.

PS:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik werd ooit bij een kennis te hulp geroepen die pas was verhuisd met de klacht: "Hij doet het niet meer". Ik zag onder z'n bureau een losse stekker liggen en ....... Je raad het al denk ik.
Dus vraag ik het toch, zitten alle stekkers erin?
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig wel heb ik het bonnetje van Post NL bewaard. Maar het is een raar verhaal. Een van de monteurs die is geweest verbaasde zich erover dat ik de apparaten had opgestuurd toen ik zei dat ik spijt heb dat ik de oude mediabox heb teruggestuurd.

En over de stekkers: Die zitten allemaal goed. Ik heb vaker met deze apparaten gewerkt en weet hoe ermee om te gaan. Maar bedankt voor de tip!
 
Maar wat zeiden de monteurs over het niet werkende krijgen? ligt het aan het signaal? box niet geactiveerd? Heb je wel gewoon TV wanneer de coax gewoon in de TV zit? (DVB-C vrije kanalen)
 
Je kan @Webcare Ziggo een privébericht sturen (start privé conversatie) met een korte uitleg wat er aan de hand is en vermeld je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum. En zet er een link in naar dit topic.
 
Monteur is net geweest. Heeft alles doorgemeten en weer een nieuwe mediabox geÏnstalleerd. Volgens hem is de kabel die door de aannemer is gebruikt niet goed en te kort. Dit heeft hij aan de uitvoerder verteld die ik gevraagd heb om even te komen kijken, omdat het bij het meerwerk hoort. Wordt vervolgd.

Heb nu wel digitale TV. Hoop dat het goed blijft en niet weer naar een uur of paar dagen opnieuw niet werkt.

Wat betreft de rekeningen en de opgestuurde apparaten, dat is nog niet opgelost.

Bedankt voor de tip van @Webcare Ziggo. Hoe weet je dat?
 
Zie voor meer informatie over Webcare:
 
Dank voor de informatie.
Vandaag is de monteur van de aannemer geweest. Volgens hem is er niets aan de hand met de kabel. Het is een Kema keur gecertificeerde kabel en door Ziggo goedgekeurd. De monteur heeft in de meterkast de kabel meer ruimte gegeven waardoor hij in de kamer ook meer kabel had. Heeft daarna alles weer netjes gemonteerd, wat de Ziggo monteur los had laten hangen en ik heb nog steeds TV. Hoop dat het zo blijft!
Wat betreft de apparaten: Ik heb opnieuw gebeld en toen bleek dat de apparaten wel aangekomen waren (4 februari) maar nog niet in het Ziggo systeem waren verwerkt. (Kwalijk dat je dan als klant tot 2 keer toe een herhalingsmail krijgt, die ik erg dreigend heb ervaren. Heb dit ook doorgegeven. Is niet erg klantvriendelijk.) Maar dat is dus nu ook goed. De rekeningen worden verrekend is toegezegd. Dit moet ik afwachten in de volgende facturen. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor het meeleven en de tips!
 
Terug
Bovenaan