Outlook uitgaande mail op android telefoon werkt niet

Eric64

Forum Gebruiker
Berichten
1
Op mijn Huawei P30 smart pro (paar maanden oud) heb ik outlook geinstalleerd als mail programma van voorkeur.
Alles werkt, inkomende mail, agenda synchronisatie behalve de uitgaande mail van mijn upmail account vanaf de telefoon.
Wat ik ook probeer .. afmelden, aanmelden, IMAP/SMTP settings controleren, het lukt me niet en er gaat (van de telefoon) geen mail uit. Op de laptop geen problemen. Herkent een andere android phone user dit probleem?
dank voor de hulp
Eric
 
Heb een Samsung. ook problemen gehad met outlook en gebruik nu gmail app heb nu geen problemen meer.
Ken alleen zijn dat het op Huawei misschien niet gaat, omdat misschien Google Play-services er misschien niet op geïnstalleerd is wegens de Amerikaanse boycot richting Huawei.
 
Ik weet niet bij welke provider je gebruikt maar je kunt bij uitgaande mail ook de gegevens van de gmailserver proberen.
 
Je hebt deze gegevens gebruikt?
  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
De outlook app vind ik ook een fijne mail app, alleen gebruik ik 'm niet voor upcmail. Als de bovenstaande gegevens niet werken dan wil ik het ook wel eens proberen ...
 
exact hetzelfde probleem.
gmail werkt wel met IMAP
maar nu komt het
outlook niet!
ook hier blijkt dat ik geen mail vanuit mijn outlookaccount kan versturen>deze gaat naar uitmap en vervolgens word deze in mapconcept opgeslagen.
account gewijzigd naar pop3>>>en jawel dan werkt het wel
maar wil pop3 niet gebruiken want zodra ik een mail verwijder dan synced hij deze ook naar mijn overige apparaten en verwijderd hij deze daar ook!.
als je IMAP gebruikt dan blijven de mails op de andere aparaten wel netjes staan,
 
nee hoor werk ook met de outlookapp op de telefoon en op mijn chromebook.
dus sluit aan op dit topic
zodra je in de app nieuw account aanmaakt en serverinstelling op pop3 zet ipv imap werkt alles zoals het hoort.
jammer dat het verzenden van email via IMAP niet werkt
 
Versuren heeft niets met IMAP of POP3 te maken. Versturen gaat altijd via het SMTP protocol en dat is identiek voor een IMAP of POP3 account. Als jij verschil ziet, gebruik je gewoon verschillende SMTP settings bij de twee accounts.
 
Versuren heeft niets met IMAP of POP3 te maken. Versturen gaat altijd via het SMTP protocol en dat is identiek voor een IMAP of POP3 account. Als jij verschil ziet, gebruik je gewoon verschillende SMTP settings bij de twee accounts.
de setting is identiek aan elkaar dat is gechecked want dat is toch echt het punt waar je in de basis naar kijkt (daar word op andere fora ook telkens op gewezen waar dit probleem word besproken)
Is ook te simpel om slechts daar de aandacht op te vestigen.
het probleem zit dieper anders zou dit probleem geeneens bestaan.
het probleem zit wel degelijk in de wijze hoe de protocollen van pop3 en IMAP van elkaar afwijken op het vlak van syncrohniseren als je het mij vraagd.
 
Nog even een vraagje Rob, we hebben het over een Ziggo email account (imap) in de Outlook app toch?
Dat heb ik wel goed zien werken met imap, zal eens kijken of dat nog steeds goed gaat.
 
Terug
Bovenaan