Outlook en beveiligingswaarschuwing

AriD

Forum Gebruiker
Berichten
3
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een nieuwe laptop. Daarop is Outlook geïnstalleerd. Elke keer als ik dit emailprogramma open krijgt ik een blokje met als onderwerp: Internet beveiligingswaarschuwing. De tekst in het blokje luidt: Op de server waarmee u verbonden bent wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist. Wilt u deze server blijven gebruiken: ja/nee. Verder staat er in het blokje een omlijnde tekst: Certificaat weergeven. ,Als ik ja aanklikt verdwijnt het hele tekst blok. het emailprogramma functioneert verder prima. Wie weet een oplossing?
 
Je instellingen voor inkomende en/of uitgaande mail kloppen waarschijnlijk niet. Dit moet je waarschijnlijk veranderen in imap.ziggo.nl voor inkomende mail en smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail

Zie: https://www.4service.nl/client/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=79
je moet in het artikel mail.4service.nl even lezen als imap.ziggo.nl

Dit moeten je instellingen zijn als je IMAP gebruikt:

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de heldere uitleg en de verwijzing naar Service web hosting.
Echter na wijziging van pop.ziggo.nl naar imap.ziggo.nl en van de poort krijg ik de melding er is iets misgegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Ik zoek verder.
 
Die instellingen waren ook voor een IMAP account. Je moet eigenlijk ook geen pop3 voor email meer gebruiken. Je kan het proberen met pop3 met pop.ziggo.nl voor inkomende mail en smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail, maar het beste is je account te verwijderen in Outlook en het weer toe te voegen als IMAP account.

Maar hier de instellingen voor pop3 wil je het alsnog proberen:

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Maar mijn advies is je account te verwijderen en opnieuw toe te voegen als IMAP account i.p.v. pop3.
Webmail van Ziggo is bv ook IMAP. Het voordeel van IMAP is dat alles gesynchroniseerd wordt. Zowel in Webmail als Outlook.

Mocht je je account niet als IMAP kunnen toevoegen in Outlook, probeer dan dit:

- klik linksonder in het scherm op het "zoeken in Windows loepje"
- zoek op "configuratiescherm"
- in het configuratiescherm zoek op "Outlook"
- klik op "Mail - Microsoft Outlook "

Je komt dan direct in de toepassing "e-mailconfiguratie" terecht en vul dan alles in met de IMAP instellingen van post #3 hierboven
 
Laatst bewerkt:
Dank. Was enige tijd niet in de gelegenheid te reageren.
Maar alles werkt weer. Dank nogmaals.
 
Terug
Bovenaan