Oude IP nummers blijven onthouden na wisseling modem

Mulderij

Forum Gebruiker
Berichten
2
Ik had een ouder type kabelmodem dat kuren vertoonde. Dit modem verzorgde DHCP met IP nummers in de reeks 912.168.0.**
nu heb ik van Ziggo de connectbox ontvangen die werkt met een hele andere reeks, nl. 192.168.178.***
ik heb alle devices opnieuw geactiveerd mbv DHCP, echter geregeld vallen deze terug op de oude reeks, en dus geen internetconnecti. Hoe kan ik de oude reeks voorgoed laten verdwijnen?
 
Heb je ergens vaste ip adressen ingesteld?
En gebruik je alleen de ConnectBox? Of hangt er achter de ConnectBox nog een eigen router?
 
Ik had voorheen vast IP’s voor sommige devices. Nu is alles dynamisch. De Ziggo connection is zowel modem als router.
 
Zet alles uit, modem en alle appraten die gebruik maken van het internet via de modem.
Zet na 1 minuutje de modem weer aan en na helemaal opstarten alle andere apparaten.
 
Als er geen tweede DHCP server is en het apparaat heeft via DHCP al een keer het nieuwe IP opgehaald, dan lijkt het mij onmogelijk dat hij nog ergens het oude IP kan ophalen. Gewoon omdat er geen dhcp server meer is die dit uitgeeft.

Weet je zeker dat dit geen adressen uit de reeks 169.254.x.x zijn? Dat zijn link-local adressen die een apparaat aanneemt als hij geen contact met een dhcp server krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de 178 in het 192.168.xxx.xxx ook vervangen door een 0 in het gedeelte in de CB waar de settings staan van de DHCP server. Heb ik destijds ook gedaan/ moeten doen i.v.m. de alarminstallatie. Ik heb idd het vermoeden dat TS apparaten heeft ingesteld met een vast IP adres.
 
Terug
Bovenaan