Opstartprobleem TV i.c.m. met Samsung One Connection Box en Ziggo Mediabox Next (4K)

Gert Jan

Forum Gebruiker
Berichten
5
Gebruikte apparatuur:
  • Samsung Neo Qled 55QN95A (TV)
  • Samsung HW-800T XM (Soundbar)
  • Samsung Slim One Connection Box (nieuwste 2021 model)
  • Ziggo Mediabox Next (4K)

Ik heb recentelijk een nieuwe Samsung TV aangeschaft die niet meer traditioneel (via de kabels aan de achterkant van de TV met andere apparaten) verbonden is, maar via een One Connection Box.

Aansluitingen:
  • High-end HDMI-kabel tussen One Connection Box en Ziggo Mediabox Next (poort 1)
  • HDMI-kabel tussen One Connection Box en Sounbar (eARC poort)
  • Netwerkkabel aangesloten op One Connection Box LAN poort
  • Coaxkabel aangesloten op Ziggo Mediabox
  • Ínvisible cable tussen One Connection Box en TV

TV en Mediabox zijn via de afstandsbediening van de Ziggo Mediabox Next gekoppeld en kunnen vanaf één apparaat bediend worden. Alle recente update’s zijn doorgevoerd.

Wat is nu het probleem?

Als ik de Mediabox Next aan zet (rode knop rechtsboven), start de Mediabox en mijn Soundbar, maar niet de TV. Als ik vervolgens de Mediabox Next afsluit, gaan Mediabox en Soundbar weer netjes uit. Als ik dan gelijk weer hetzelfde proces herhaal gaat nu wel de TV aan. Het is toch de bedoeling dat dit de eerste keer goed gaat…?
Wie weet raad?

N.B. Ook valt mij op dat de TV soms even (2/3 sec.) op zwart springt en dan weer terugkomt. Dit is slechts incidenteel.
 
Laatst bewerkt:
zie ook de Link forum
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in.


  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten
 
Ja, het is de bedoeling alles met één knop aan te zetten.
Optie voor Eén knop voor aan- en uitzetten stond al op AAN (dat kan het dus niet zijn).
Blijft vreemd dat bij iedere eerste keer dit niet werkt en daarna weer wel....
 
misschien ligt het eraan, doordat eerst de Samsung Slim One Connection Box (nieuwste 2021 model) aangestuurd word , maar hij nog geen verbinding met de tv heeft, en hij daardoor geen zet aan signaal krijgt.

misschien kan Samsung je verder helpen , https://www.samsung.com/nl/support/contact/

Telefoon​

Lokaal tarief
088-9090100

Openingstijden:
Elke dag bereikbaar van 8:00 – 24:00,
ook in het weekend.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dat zeker ook even bij Samsung neerleggen, bedankt.
Misschien hebben anderen ook deze ervaring en misschien een oplossing.
 
Hoe staat de volume instelling onder beeld en geluid? Staat deze op tv of soundbar? Deze zou op tv moeten staan, anders gaat tv niet aan. Als tv aangaat dan start soundbar automatisch
 
Heb een Q-symfonie mogelijkheid, TV + Soundbar staan beide aan.
Blijft dan nog altijd de vraag waarom bij de 1e opstart het niet werkt en bij de 2e wel....
 
Ik zet nu eerst de TV aan (linker knop Ziggo afstandsbediening) en daarna gelijk de Media box (rechter knop Ziggo afstandsbediening). Niety ideaal maar het werkt.
 
Terug
Bovenaan