Opnames soms een uitroepteken.

jboontjes

Forum Gebruiker
Berichten
2
Sommige opnames krijgen ineens een uitroepteken. Ze zijn dan niet meer beschikbaar. Ook een deel van een serie. Het gebeurt ineens de laatste week.
53% opnames, niet ouder dan een een week. Daar ligt het dus niet aan. Iemand een idee?
 
Het gaat niet over de planning, maar de gedane opnames. Ze zijn al opgenomen. Heb ze zien staan. O.a. Een serie van een paar weken geleden. Ineens is 1 aflevering met een uitroepteken. Vanochtend zag ik 2 films met een uitroepteken. Ik kan ze dan niet meer afspelen, alleen verwijderen. Zelfs een aflevering die ik aan het kijken was de avond ervoor. Gelukkig kon ik het einde nog terug zien door de hele aflevering bij replay opnieuw ( je kunt niet doorspoelen natuurlijk) te bekijken.
 
Een paar jaar geleden trof ik dit ook geregeld aan op de Next. Soms was het zo dat de opname na enkele dagen of iets langer ineens weer beschikbaar was.

Misschien een idee om te kijken of er overeenkomsten zijn. Zelfde programma op dezelfde zender?
Alle programma's van alle zenders worden bij Ziggo opgeslagen op servers. Als klant X een programma "opneemt", wordt dit programma op die server aangemerkt als opname voor klant X. Maar ook klant Y, Q en H hebben (bijvoorbeeld) deze opname gemaakt.
Allen kijken ze dus feitelijk naar dezelfde opgeslagen uitzending.

Als dit programma niet (meer) beschikbaar is door een foutje zouden deze klanten allen een uitroepteken moeten zien.

Er zullen vast meerdere HDD's zijn waar hetzelfde programma op staat. Mogelijk dat dezen weer kunnen synchroniseren.
 
Er zijn genoeg mensen die hun programma's die later een uitroepteken krijgen melden in het andere forum en Ziggo doet er bar weinig aan. Sterker nog, Ziggo geeft er nooit een verklaring voor hoe het mis kan lopen.
 
Zeer vervelend inderdaad. Maar wat ik bedoel is: iemand heeft "De Mounties" op Nederland 1 opgenomen en krijgt daar een uitroepteken bij.
Hebben anderen dan ook (allemaal?) een uitroepteken bij "De Mounties"?
 
@Tonne2004 Op het officiele forum las ik wel onder meer dit als uitleg van de storing:
Heeft ziggo nog steeds geen verificatie controle op doel bestand van kopieer operatie? Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. We kunnen zien hoeveel bestanden er succesvol en niet-succesvol gekopieerd worden en er vinden automatische herstelrondes plaats om de mislukte files alsnog te kopiëren. (Hoe dat precies werkt weet ik niet, ik leg het nu uit in een versimpelde versie.)
Het heeft iets te maken met het verplaatsen van de opgenomen programma's al weten ze niet wat er precies misgaat.

Op diezelfde pagina las ik ook voorbeelden van opnames die bij mij mislukt waren en ook bij anderen. Trouwens las ik ook een voorbeeld van een opname die mislukt was en later wel weer gewoon gelukt. Nu even zelf gekeken en zowaar, een opname van zaterdag avond die gisteravond nog als mislukt stond is nu wel weer goed! Dus beter niet verwijderen, er is nog hoop.
 
Precies zoals ik eerder schreef: een opname met uitroepteken kán enkele dagen later alsnog normaal af te spelen zijn en dus zonder uitroepteken.

Dank je, in mijn beleving worden de klanten verdeeld over meerdere servers met daarop de programma's.
Mocht het niet (goed) gelukt zijn om jouw programma ("opname") op jouw server (dat wil zeggen, de server waar jij normaal naar kijkt als je een opname kijkt) te plaatsen wordt, als het goed gaat, het programma vanaf een andere server* gekopieerd naar "jouw"server.
*Aannemende dat het programma daar wel goed op staat.

Als bovenstaande actie niet slaagt, moet men op zoek naar de reden daarvan. Bijvoorbeeld:
Is het op geen enkele server goed gegaan? Storing in de aanvoer waarschijnlijk.
Staat het op een enkele plaats niet goed? Dan moet de automatische controle en vervanging goed gaan. Anders zit daar een storing.

Zoiets zou het volgens mij moeten werken. Hoe het een en ander gecontroleerd wordt weet ik niet (zeker).
Blijkbaar gaat er ergens in bovenstaande verhaal iets niet (altijd) goed.
 
Terug
Bovenaan