Opnames overzetten.

Enige mogelijkheid is een HDMI harddisk capture apparaat aan schaffen en daarmee opnemen.
Waar ik dan een beetje bang voor ben is dat de HDMI-uitgang van de Horizon slim genoeg is (dát dan weer wèl) om te detecteren of er een tv, een versterker of dat er een HDMI capture recorder is aangesloten en dat-ie dan op zwart gaat.
ps: Hou er rekening mee dat je met de Next opneemt in de cloud, daar zit een verval datum op dus kun je je opnames ook niet oneindig bewaren.
Ik heb geen Next maar een Horizon. En zolang ik geen extra Next kan bestellen (zoals bij de Horizon) dan blijf ik me wel ergeren aan dat tergend trage XL-onding.
 
Waar ik dan een beetje bang voor ben is dat de HDMI-uitgang van de Horizon slim genoeg is (dát dan weer wèl) om te detecteren of er een tv, een versterker of dat er een HDMI capture recorder is aangesloten en dat-ie dan op zwart gaat.
Uiteraard zit daar een beveiling op, maar daar zijn kastjes voor .. ebay .. verder ga ik niet :)
Ik heb geen Next maar een Horizon. En zolang ik geen extra Next kan bestellen (zoals bij de Horizon) dan blijf ik me wel ergeren aan dat tergend trage XL-onding.
Weet ik, maar ik dacht dat je van Horizon ooit wilde overstappen op Next.
 
Uiteraard zit daar een beveiling op, maar daar zijn kastjes voor .. ebay .. verder ga ik niet :)
Precies: zoals ik al schreef: “opnemen is best wel een dingetje”. Misschien is het idee dat als ik iets wil opnemen dat ik beslist wil bewaren, dat ik dat niet opneem via de XL of de Next maar rechtstreeks via mijn (smart) tv.

Weet ik, maar ik dacht dat je van Horizon ooit wilde overstappen op Next.
Ooit. Die Next zal wellicht behoorlijk veel sneller zijn en veel beter werken dan die Horizon, maar ik lees ook dingetjes waarvan ik denk dat er nog wel een stuk of wat upgrades overheen mogen. Ik heb op dit moment een dikke Horizon en het kleinere broertje in de slaapkamer en die situatie wil ik graag in stand houden. In het begin toen de Next werd uitgerold was het mogelijk om een tweede Next te bestellen. Daar is Ziggo om onbegrijpelijke redenen mee gestopt en daar doen ze ook nogal schimmig over. Van een Ziggo-medewerkster kreeg ik niet veel meer los dan: "een tweede Next bestellen is helaas niet mogelijk."
Dus ik wacht nog even.
 
Terug
Bovenaan