• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Open brief Vecai imagoschade UPC


joopv

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
131
Error: message too long, rest of text skipped...
 

sylvester(rr)

Quality Member
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
6.899
Een simpele vraag: waarom wil je perse een Arris TM502B? Het modem dat je hebt ontvangen is ook EuroDOCSIS 2.0-compliant...

Er is - voor zover bij mij bekend - geen enkel verschil qua performance tussen deze twee modems.
 

AntS

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
980
sylvester(rr) zei:
Een simpele vraag: waarom wil je perse een Arris TM502B? Het modem dat je hebt ontvangen is ook EuroDOCSIS 2.0-compliant...

Er is - voor zover bij mij bekend - geen enkel verschil qua performance tussen deze twee modems.
Dat vroeg ik mij dus net ook al af?

Cheers.
 
I

ikke222

Dat zo'n modem is gereviseerd betekent niet dat hij slechter zal werken. UPC heeft er namelijk geen enkel belang bij om jouw een kwalitatief slecht modem te sturen. Als zo'n modem namelijk kapot gaat, bij normaal gebruik van jou, zullen ze die toch weer kosteloos moeten vervangen.

Verder is het enige verschil tussen de nieuwe Arris TM502B en de Arris TM402B dat de nieuw de voeding heeft ingebouwd en dat de oude hiervoor nog een losse externe apdater heeft. Lijkt mij geen verschil om je zo ontzettend druk over te maken.

En dan nog al zou een nieuw modem wel beter zijn (wat dus niet zo is), dan nog heb je bij UPC gewoon niets te kiezen omdat je het modem in bruikleen krijgt. Als je persé een nieuw, zelf uitgekozen modem wilt dan zul je ADSL moeten nemen want daar mag/kan je in de meeste gevallen wel zelf een modem kopen en die aansluiten.
 
E

Excalibur

En toen bleef het stil vanuit de topicstarter.

Waar ik toch benieuwd naar ben net als een aantal anderen die hier gereageerd hebben. Wat is nou precies het probleem?

1) Het modem wat jij ontvangen hebt voldoet aan alle huidige gebruikte standaarden en eisen.

2) Omdat het modem voldoet aan alle huidige eisen is er geen noodzaak voor een ander modem omdat alles zonder enig probleem naar behoren kan functioneren.

3) De keuze voor het modem ligt niet bij jou maar bij UPC. Jij neemt van UPC een dienst af en zij stellen jou daarvoor een modem beschikbaar die jij in bruikleen krijgt. Je koopt dit modem niet, maar betaald een borg voor het modem die je logischerwijs terug krijgt als je het modem terug stuurd. Dat JIJ het een oud modem en niet geschikt vind is dus irrelevant, dat het design jou niet aanstaat is ook volledig irrevant. En dat laatste is sowieso al een stom argument omdat het maar een klein apparaatje is wat je makkelijk kan verstoppen als het voor jou dan toch zo belangrijk is.

4) Het feit dat jij aangeeft dat jij het modem ongevraagd en onaangekondigd toegestuurd hebt gekregen is volgens mij niet waar, volgens mij ben je (en alle andere mensen) daar wel degelijk vantevoren over geinformeerd en heb je daar post over ontvangen. Dat jij die niet leest is niet het probleem van UPC.

5) Over het toesturen van de mediabox gaan meerdere discussies of dit nu wel of niet gewenst is. Ik ga daar hier geen discussie over starten maar vind dit eigenlijk het enige aannemelijke punt van jou hele post.

6) De eerste maal dat je naar een UPC center bent geweest om de boel op te zeggen heb je in plaats van op te zeggen een ander abonnement genomen. Dit heb je zelf besloten en was je volledig van op de hoogte en je was er ten slotte zelf bij. Vervolgens ga je de volgende dag terug naar het center om te melden dat je niet akkoord bent met de voorwaarden... euh dat had je dus een dag eerder moeten bedenken, je bent tenslotte zelf akkoord gegaan met de abonnementswijzigen en dus de voorwaarden.

7) Wat is nou de geleden imago schade waarmee je met veel tomtom het topic opent? Dat wat over jou in het systeem geplaatst heeft? Dat een medewerker jou als niet meewerkend of onredelijk in het systeem zet.... tja ik ben niet bij het gesprek geweest. Oordelend over jou argumenten waarom je een ander modem nodig hebt en hoe je daar op doorgaat... Ik kan op basis daarvan niet bepaald oordelen dat je flexibel en meerwerkend bent omdat er behalve jou "argumenten" niets op het door jou ontvangen modem tegen is. UPC (elk bedrijf) mag ook notities over het gedrag van een klant in het klantenregistratie systeem zetten zolang dit niet beledigend, discriminerend etc is. Erin zetten dat je onredelijk bent is niet beledigend, niet discriminerend ed. De informatie in het klantensysteem van een bedrijf is enkel en alleen bedoeld voor intern gebruik. De enige mensen die dit te lezen krijgen zijn de medewerkers van UPC en die hebben net als alle mensen die met een dergelijk systeem werken bij een bedrijf geheimhoudingsplicht wat inhoud dat ze het niet openbaar mogen maken.

8) Je word nogmaals als onredelijk beoordeeld omdat jij blijft doordrammen over het feit dat je een ander modem wilt. Dat een nieuwe klant een volledig installatie pakket ontvangt en jij als bestaande klant niet is toch niet meer als logisch? In een installatie pakket zitten behalve een modem een aantal zaken die jij allang thuis hebt, dus dat heb je toch allemaal niet nodig. Het enige wat jij nodig had was een ander modem ivm de overgang naar eurodocsis 2.0. UPC heeft jou keurig voorzien van een geschikt modem wat geen defecten heeft, wat verwacht je dan nog meer?


Waarom blijf je dan doordrammen over een nieuw modem en een volledig installatiepakket? Het is niet zo moeilijk. Je maakt echt van een microscopisch "mugje" een 1000x vergrote olifant. Doe niet zo vreselijk moeilijk.. het is maar een modem... en hij werkt toch naar behoren? Ja...? Dan vind ik persoonlijk dat je niet verder moet zeuren.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

eddy

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
211
Excalibur,
wat je vergeet is de opeenstapeling van feiten die ik noemde en de ontevredenheid die niet alleen bij mij maar bij veel UPC klanten leeft, vooral de tegenstellingen van de bereikbaarheid voor de aanschaf van UPC producten Vs. De bereikbaarheid voor klachten en/of wensen van de klant.

Neemt niet weg dat ik je op een aantal punten in je kritiek op mijn brief gelijk moet geven,.. Ja de huidige modem de Arris TM402B werkt goed en voldoet aan de huidige Eurodocsis eisen.

Wat ik behalve de misschien nogal koppige eis van een nieuw modem wil bereiken is een betere benadering en vooral eerlijke communicatie naar de klant toe.

UPC heeft inderdaad WEL een aantal weken vooraf aangekondigd dat er nieuwe modems toegestuurd zouden worden, Ik had dan ook niet “onaangekondigd” moeten schrijven maar “ongevraagd”. Het “onaangekondigd” had eigenlijk alleen maar betrekking op de decoders die verstuurd werden, en NIET op de modem, Oops,..foute weergave van zaken door mij dus.

Wat betreft het feit dat ik mij een dag later bedacht heb en de overeenkomst weer wou annuleren, ben ik het niet met je eens, er is een wettelijke bedenktijd van 7 dagen om de betreffende overeenkomst te annuleren,..daarna zijn de klant en UPC onderworpen aan de bepalingen van de overeenkomst.

Dat maakt de weigering eigenlijk vreemd, want UPC zou daardoor in de problemen kunnen komen omdat “overstappers” van Classic naar Power + Telefonie niet meer terug gezet kunnen worden naar Classic omdat die abonnementsvorm niet meer bestaat. Ik heb van de baliemedewerker begrepen dat dit ook binnen die 7 dgn. bedenktijd niet mogelijk is (terug zetten naar Classic).

Je vraagt je ook af wat nu de geleden imagoschade van UPC is,
dat betreft de klanttevredenheid, veel mensen voelden zich in het verleden onjuist behandeld door UPC, het vraagt teveel om daar verder op in te gaan, er is inmiddels genoeg aandacht daaromtrent geweest in de media en op diverse forums. Ik gaf ook aan dat het nu juist de goede kant op leek te gaan totdat er weer nieuwe fases intraden die problemen met zich mee brachten waarmee een groot aantal UPC klanten niet tevreden zijn.

Het gedoe om de inwisseling van de modem en de daarmee gepaard gaande onduidelijke benadering van de baliemedewerkers waren voor mij de slotsom om deze ontwikkelingen aan de kaak te stellen. Ik schrijf ook onderaan de brief hoe ik denk dat het wel kan,..en dat er met wat meer servicegerichtheid cq. een goede balans tussen verkoop en klant tevredenheid een perfecte provider kan ontstaan uit het nieuwe UPC ;-)

Waarom is het “onredelijk” wanneer ik graag een nieuwer type modem wil, Ik heb van mijn kant ook nog steeds niet begrepen waarom het voor UPC zo moeilijk is om aan die wens te voldoen.

Wat betreft de “Irrelevante” informatie of iemand een klant wel of niet “onredelijk” vindt, blijf ik van mening dat die kwalificaties niet in de klanten database van UPC thuis horen.
Ook, indien dit alleen voor intern gebruik gebruik bedoeld is, Het wordt anders wanneer de klant zich agressief of gewelddadig tegenover de baliemedewerkers opstelt, dan zie ik er de noodzaak wel van in, om de veiligheid van de baliemedewerkers te waarborgen, Ja er zijn ook onbeschofte, beledigende, geweldadige en asociale klanten bij UPC, daarvan mogen ze wat mij betreft alle kenmerken in de UPC database opnemen zodat de medewerkers gewaarschuwd zijn voor diegene die met geweld iets denken op te lossen aan de UPC balies, bij dat soort mensen is de “redenering” echt ver te zoeken.

Dat is iets anders dan de verschillen van inzicht die ik kennelijk heb met enkele UPC baliemedewerkers, waarop voor mijn gevoel “niet netjes” gereageerd wordt.


Maar goed, ik hoop dat UPC de klant in de toekomst wat welwillender tegemoet treed, en ik,..zal dan ook dan ook niet meer mijn zinnen doorzetten op de dingen die ikzelf graag wil hebben. Nogmaals houd de klant ook na de koop tevreden, dat voelt beter voor de klant en pakt uiteindelijk ook beter uit voor UPC.

Zoals je ziet ben ik door jouw “stevige kritiek” tot nuanceringen gekomen, dat lijkt mij winst voor jou in dit topic, maar voor “onredelijk” wens ik nog steeds niet versleten te worden. ;)

All the best, Eddy.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
6.899
eddy zei:
Wat betreft het feit dat ik mij een dag later bedacht heb en de overeenkomst weer wou annuleren, ben ik het niet met je eens, er is een wettelijke bedenktijd van 7 dagen om de betreffende overeenkomst te annuleren,..daarna zijn de klant en UPC onderworpen aan de bepalingen van de overeenkomst.
Heb je een bron? Ik heb namelijk - serieus - spijt van een mobiele telefoonabonnement dat ik eergisteren - in een winkel - heb afgesloten...
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
2.398
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
http://www.computerconsument.nl/pages/printen.php?redartID=171
 

sylvester(rr)

Quality Member
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
6.899
freeewillie zei:
http://www.computerconsument.nl/pages/printen.php?redartID=171
Ik ben op de hoogte van het herroepingsrecht, dat is enkel geldig bij koop op afstand (telefonisch, online, per fax etc). Ik heb het abonnement - net als eddy - in de winkel afgesloten.