Ontzettend onbeschofte en onbehulpzame helpdesk medewerker

Ik heb gewoon later nog eens gebeld, toen was het zo geregeld. (ook een nette en behulpzame medewerker trouwens ;) )
 
Ik kan het niet zo gauw vinden die afzonderlijke prijzen, maar ik weet zeker dat het aanmerkelijk meer scheelt dan die uit de in het fantasie-antwoord genoemde 1 euro! Dat had die persoon toch echt wel moeten begrijpen. Bij niet heel begrijpelijk exact weten had ze dat gemakkelijk kunnen nakijken. Onbegrijpelijk dat zo iemand zich helpdeskmedewerker durft te noemen. Je mag van een helpdesk een correct antwoord verwachten. Gelukkig heb ik zelf in de maar een paar keren in 20 jaar heel wat positievere ervaringen.
 
Ik kan het niet zo gauw vinden die afzonderlijke prijzen, maar ik weet zeker dat het aanmerkelijk meer scheelt dan die uit de in het fantasie-antwoord genoemde 1 euro!
Nee hoor. Vast bellen scheelt nog steeds slechts één euro. Zie https://www.ziggo.nl/pakketten
Je kunt het aan en uitvinken en dan zie je dat het maar één euro scheelt gbuiten de kortingsperiode). We hebben het natuurlijk niet over de uitgaande beltarieven want die zijn schandalig t.o.v. de dellmont-prijsvechters.
 
Ik had dat adres geprobeerd. Maar ik kreeg als antwoord na het invullen van mijn postcode en huisnummer, weliswaar correct mijn adres, maar met de boodschap dat ze mijn adres niet kunnen vinden. Terwijl ik al jaren abonnee ben op dat adres.

PS:
Zal wel liggen dat dan de korting van Alles in één vervalt, In elk geval neem ik hierbij mijn woorden van nogal zware kritiek terug!
 
Laatst bewerkt:
Voor die ene Euro hou ik dat vast bellen ook aan, je weet nooit , het kan handig zijn, zelfs levensreddend ;)
 
Voor die ene Euro hou ik dat vast bellen ook aan, je weet nooit , het kan handig zijn, zelfs levensreddend ;)
Ja, vind ik ook. Plus dat veel oudere mensen het gewoon makkelijker vinden om een vast nummer te bellen.
Je moet het alleen niet vergeten en even contact opnemen met die Franse of Indonesische kennis of zo. Dan ben je het haasje.
 
En zonder vaste lijn, wie zou Microsoft dan kunnen bellen?....
Ze bellen mij gemiddeld één keer per maand :D
 
T.a.v. de onbeschofte reactie van de helpdeskmedewerker; in mijn oren klinkt dit als een medewerker, die zich eigenlijk al lang had moeten ziekmelden vanwege burn-out klachten. Helaas zijn de meeste medewerkers dan gelijk hun baan kwijt, doordat het tijdelijke contract niet meer wordt verlengd.

In callcenters (niet alleen bij Ziggo!) kan het lange periodes extreem druk zijn, waardoor het verloop onder het personeel ook heel hoog wordt. Nieuw (onvoldoende ingewerkt) personeel moet de gaten zien op te vullen.

Staat u als klant in een wachtrij voordat u geholpen wordt? Dit betekent dat de helpdeskmedewerkers aan één stuk door moeten werken en dat er tussendoor geen rustmomenten zijn (met uitzondering van ingeroosterde pauzes).

Werken met scripts maakt het werk er niet leuker op. De eigen invloed op het werk neemt af, terwijl alles wat je doet wordt gemeten (en afgestraft). Medewerkers moeten aan zeer hoge targets voldoen. Binnen een zeer kort tijdsbestek moet de klant naar zijn/haar volledige tevredenheid worden geholpen. Zo goed, dat deze niet meer terugbelt en graag extra diensten bij de medewerker afneemt.

Als een groot deel van het personeel zo snel mogelijk een andere baan zoekt (waar je meer verdiend dan het minimumloon), of uiteindelijk bezwijkt onder de druk; zijn de medewerkers dan ongeschikt, of is het werk ongeschikt voor mensen? Er zijn veel artikelen te vinden over de werkomstandigheden in callcenters en die zijn niet bepaald positief. Helaas is de klant hier ook de dupe van.

Verandering is mogelijk, maar dan moeten bedrijven zich wel realiseren dat ze momenteel 'penny wise and pound foolish' bezig zijn. Een goede klantenservice, vraagt om investeringen in mensen. Werk moet aangepast zijn aan mensen. Mensen aanpassen aan het werk, leidt tot werkstress, disfunctioneren en uiteindelijk uitval.

T.a.v. probleem met HDMI communicatie van de Mediabox Next en de TV & Beamer combinatie. Mocht u of iemand anders hier nog steeds problemen mee ondervinden, dan kunt u de volgende zaken uitproberen:
- Probeer de resolutie bij de TV in te stellen op 1080p, als u een full HD TV heeft.
- Stel ook uw Beamer op deze resolutie in (als deze dat aankan natuurlijk)
- Stel de Mediabox Next via het menu van de box in op exact dezelfde resolutie als de TV (en Beamer) (lukt dit nu wel als de HDMI switch er tussenuit is?)
- Ondersteund de TV en/of Beamer deze resolutie niet? U zou dan ook 1080i of zelfs 720p kunnen proberen, maar dat is wel minder mooi. Als alle apparaten op dezelfde resolutie zijn ingesteld ontstaan er minder snel DHCP-problemen. Auto-detectie van resolutie werkt niet altijd optimaal. Zeker als er een HDMI-splitter tussen zit die de verschillende signalen (TV, Beamer, Mediabox Next) niet helemaal correct uit elkaar houdt.
- Zet functies als HDMI-CEC uit in het TV menu. Afhankelijk van uw merk TV kan dit ook Anynet+, SimpLink, Bravia Sync of EasyLink) heten.
- Probeer in het menu van de Mediabox Next de functie uit te zetten, waarbij u de TV en Mediabox Next met één knop kunt aan/uitzetten. Twee verschillende knoppen scheelt weinig in bediengemak (gewoon via dezelfde afstandsbediening), maar leidt minder snel tot HDMI-communicatieproblemen. Deze functie werkt namelijk ook via het HDMI-signaal.
- Als u een HDMI splitter/switch wilt gebruiken, kies dan een model, die de laatste HDMI standaard aankan (HDMI 2.1). Niet elke splitter/switch ondersteund functies zoals HDMI-CEC. Ondersteuning kan gedeeltelijk werken, of volledig ontbreken. Ik verwacht dat de keuzemogelijkheden t.a.v. goede HDMI 2.1 splitters nog gaat toenemen. Nu is er nog niet zo heel veel keuze.
- Gebruik voor alle verbindingen tussen Mediabox Next, TV, HDMI splitter en Beamer alleen HDMI kabels, die geschikt zijn voor de HDMI 2.1 standaard.
- Controleer ook of u de meest recente software-versie op uw TV en Beamer geinstalleerd heeft staan. Als dit nog niet het geval is, kan een update mogelijk ook helpen.

Een deel van deze tips heeft u misschien al gehad of uitgeprobeerd, aangezien ik niet elke post volledig heb gelezen. Ik hoop echter dat deze tips toch nog iemand van pas komen.

Een andere Mediabox Next zal namelijk niet helpen. DHCP problemen kunnen gemakkelijk ontstaan, doordat de Mediabox Next een zeer recente HDMI standaard gebruikt, om 4K beeld door te kunnen geven. Apparaten die met verschillende HDMI versies werken, kunnen soms (ondanks backwards compatibility) toch niet helemaal goed met elkaar overweg.
Alle Mediabox Next boxen zijn echter hetzelfde en draaien op dezelfde software.
 
En zonder vaste lijn, wie zou Microsoft dan kunnen bellen?....
Ze bellen mij gemiddeld één keer per maand :D
Valt mee gisteren weer een paar keer gebeld voor een nieuw energiecontract. Iets wat de laatste weken erg veel gebeurd. Stel nu een vraag of ik zijn of haar privé nummer mag hebben zodat ik 's avonds omstreeks 23:00 uur terug kan bellen als het mij uitkomt. Zijn ze helemaal van slag en verbouwereerd. Soms een reactie nee. En ik weer bel mij dan niet meer.
 
Valt mee gisteren weer een paar keer gebeld voor een nieuw energiecontract. Iets wat de laatste weken erg veel gebeurd. Stel nu een vraag of ik zijn of haar privé nummer mag hebben zodat ik 's avonds omstreeks 23:00 uur terug kan bellen als het mij uitkomt. Zijn ze helemaal van slag en verbouwereerd. Soms een reactie nee. En ik weer bel mij dan niet meer.
Seinfeld?
 
Terug
Bovenaan