Ontzettend onbeschofte en onbehulpzame helpdesk medewerker


Topicstarter
Topicstarter
Z

Zippy1970

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
430
Ik vind het maar een vaag verhaal. Als jij eerst het idee hebt dat het is opgelost door de HDMI switch er tussen uit te halen en daarna zegt het doet zich minder voor... dan kan de next bijna al niet stuk zijn want dan zou de HDMI switch of HDMI kabel invloed moeten hebben gehad op het probleem.
In eerste instantie dacht ik dat het opgelost was omdat ik (zonder HDMI switch) meer dan een uur tv had gekeken zonder dat het signaal wegviel. Maar gisteren wilde ik weer iets kijken (ik kijk zelden TV) en toen ging het (zonder HDMI switch) - weer fout. Maar niet (zoals mét HDMI switch) om de paar seconden, maar om de paar minuten.

En hoezo zou de Next dat niet het probleem kunnen zijn? Ik heb éénzelfde probleem ooit een keer gehad met een RPi met Kodi. Die ging destijds ook via een HDMI switch naar mijn tv en ook toen verloor hij regelmatig de verbinding. Bleek dat het HDMI uitgangsniveau te laag was. Gelukkig was dit met een simpele aanpassing (in een configuratie bestand) op te lossen. Daarna nooit meer problemen gehad met het apparaat.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.576
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
In eerste instantie dacht ik dat het opgelost was omdat ik (zonder HDMI switch) meer dan een uur tv had gekeken zonder dat het signaal wegviel. Maar gisteren wilde ik weer iets kijken (ik kijk zelden TV) en toen ging het (zonder HDMI switch) - weer fout. Maar niet (zoals mét HDMI switch) om de paar seconden, maar om de paar minuten.

Dus eigenlijk moet de conclusie zijn dat jij niet goed genoeg test en er meteen vanuit ging dat het werkte maar in werkelijkheid het probleem nog bestaat. Waarom laat je de TV niet een halve dag aanstaan, dan weet je zeker of het goed werkt of niet.

Ik weet waar het draadje over gaat maar je kunt moeilijk blijven doen of ze gewoon nog een keer bellen, de kans dat je dezelfde aan de telefoon krijgt is klein.
 
Topicstarter
Topicstarter
Z

Zippy1970

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
430
Dus eigenlijk moet de conclusie zijn dat jij niet goed genoeg test en er meteen vanuit ging dat het werkte maar in werkelijkheid het probleem nog bestaat. Waarom laat je de TV niet een halve dag aanstaan, dan weet je zeker of het goed werkt of niet.

Ik weet niet precies wat je probeert te bereiken, maar ik bijt wel weer.

Nee, ik ging er vanuit dat het probleem in de HDMI switch zat. Want switch ertussen: om de 10 seconden beeld weg. Switch er tussen uit, zonder probleem een uurtje of wat kunnen kijken. Switch er weer tussen, om de 10 seconden beeld weg. En switch er tussen uit, weer probleemloos kunnen kijken. De conclusie dat het waarschijnlijk aan de switch lag, was een valide conclusie. Dat de switch slechts een onderdeel van het probleem is, bleek pas later.

Ik weet waar het draadje over gaat maar je kunt moeilijk blijven doen of ze gewoon nog een keer bellen, de kans dat je dezelfde aan de telefoon krijgt is klein.

Ik zou zeggen, lees het draadje nog eens door. Ik doe absoluut niet moeilijk. Volgens mij zijn er een aantal mensen erg behulpzaam met wat tips en suggesties, en die hulp grijp ik met beide handen aan. Verder vind ik het knap dat jouw conclusie is dat ik er verder niets aan zou doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Z

Zippy1970

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
430
@Zippy1970 en wat is nu de status van het probleem !!!
Dat die man nog steeds onbeschoft en onbehulpzaam is (daar gaat deze draad over)?

Als je het over het probleem met de Next hebt, daar komt binnenkort een monteur voor. ;D

Voor dit akkefietje had ik al een flinke tijd de helpdesk niet gebeld, en nu in de afgelopen weken meerdere keren. En het lijkt alsof er iets is veranderd bij de helpdesk. Ik weet niet helemaal hoe ik het uit moet leggen, maar het is allemaal wat minder geworden. Wat me vroeger altijd opviel als je de helpdesk belde, was de vriendelijkheid waarmee je te woord werd gestaan. Het gesprek begon eigenlijk altijd hetzelfde. De helpdesk medewerker vroeg vriendelijk wat het probleem was, je legde het uit en je kreeg dan standaard als eerste te horen: "Allereerst, vervelend dat u deze problemen ondervindt en onze excuses hiervoor. Ik ga kijken of ik het voor u op kan lossen". Dat was standaard. Dat klonk allemaal heel vriendelijk en enthousiast.

Als ik nu bel, niets van dat alles. De medewerkers klinken allemaal (althans, de 4 die ik nu aan de lijn heb gehad) wat onzekerder, wat minder vriendelijk en het belangrijkste, lijken een stuk minder kennis van zaken te hebben. De medewerkers vroeger wisten allemaal waar ze het over hadden. Althans, dat gevoel gaven ze je. Nu krijg ik het gevoel dat ze gewoon wat draaiboeken doorlopen.