Ontzettend onbeschofte en onbehulpzame helpdesk medewerker

Ik moet zeggen dat ik over het algemeen heel erg tevreden ben over de telefonische ondersteuning van Ziggo. Natuurlijk zit er af en toe iemand tussen die ietsje botter is. Maar zo extreem als dit, iemand die vanaf seconde één niet geïnteresseerd is mij te helpen en bovendien begint te schreeuwen uit het niets en de verbinding verbreekt... Nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

En stel nou dat het inderdaad zoiets bizars is als de energie stand in standby mode. Dan is het toch heel normaal als ik vraag waardoor dat dan komt? Als ik dat heel normaal vraag, is dat reden om tegen mij te gaan schreeuwen? Ik stond werkelijk compleet perplex.
 
misschien is het een optie om de HDMI uit instelling vast te zetten op een lagere resolutie ipv automatisch

Kijk, dit soort tips verwacht ik van een helpdesk medewerker. Dat heet "troubleshooten". ;)

Maar daar op terugkomend, hij wil niet uit "Automatisch". Als ik iets anders kies, blijft hij toch op automatisch staan.
 
Probeer nu eerst is die andere HDMI kabel en kijk dan nog is naar de instellingen van de mediabox next. Als die niet van automatisch af wil geeft toch des te meer aan dat die niet kan inschatten wat die aan jou TV moet sturen. Heb je misschien een (relatief) onbekend merk TV ?
 
Als die niet van automatisch af wil geeft toch des te meer aan dat die niet kan inschatten wat die aan jou TV moet sturen.

Hij geeft keurig netjes de modi aan die hij aan kan (1080p, 720p, 576p, dus geen 4K). Overigens heeft hij het probleem niet alleen op mijn tv (LG) maar ook op de beamer. Ik zal een andere HDMI kabel proberen.
 
Overigens heb ik gisteravond een uur tv gekeken zonder problemen. En dat terwijl standby mode nog op ECO stond (blijkbaar had hij die wijziging ook niet opgeslagen).
 
Hij geeft keurig netjes de modi aan die hij aan kan (1080p, 720p, 576p, dus geen 4K). Overigens heeft hij het probleem niet alleen op mijn tv (LG) maar ook op de beamer. Ik zal een andere HDMI kabel proberen.
Heb je er een switch tussen zitten, dan kan het de HDMI beveiliging zijn
 
Heb je er een switch tussen zitten, dan kan het de HDMI beveiliging zijn

Ja, er zit een switch tussen. Maar als het de beveiliging is (ik neem aan dat je het over HDCP hebt), dan zou het toch altijd mis moeten gaan? Bovendien staan op dezelfde switch ook m'n BluRay speler en Switch aangesloten. Dan zouden die toch ook problemen moeten hebben? Of is de Next wat kieskeuriger?

Ik zou even mijn laptop aan kunnen sluiten en de HDCP status uit kunnen lezen.
 
Ja, er zit een switch tussen. Maar als het de beveiliging is (ik neem aan dat je het over HDCP hebt), dan zou het toch altijd mis moeten gaan?
Nee niet altijd ik heb er verschillende switch gehad, en het varieert, uiteindelijk switch er tussen uit gehaald
 
En stel nou dat het inderdaad zoiets bizars is als de energie stand in standby mode. Dan is het toch heel normaal als ik vraag waardoor dat dan komt? Als ik dat heel normaal vraag, is dat reden om tegen mij te gaan schreeuwen? Ik stond werkelijk compleet perplex.
Dat is inderdaad normaal dat je dat vraagt. Maar met die electronica (zeker die Next box) weet je het maar nooit. Het punt is ook dat die man ook maar een 'script' heeft waar dit in staat en niet weet waarom dit zou helpen. Feit dat ie ongeduldig (en zelfs onbeschoft) wordt wegens zijn eigen onwetendheid valt natuurlijk niet goed te praten. Zeker niet voor een 'helpdesk-medewerker'. Een simpele 'dat weet ik ook niet meneer, maar het komt heel vaak voor dat dat toch het probleem is' zou voldoende zijn geweest.
 
Gelukkig is een dergelijk gedrag niet schering en inslag. Zelfs met echt vervelende en lastige klanten (die zijn er heus) behoren ze op getraind te zijn! Lang niet iedereen is ook even communicatief ingesteld. Wie weet heeft deze man net daarvoor zo iemand aan de lijn gehad, Maar dan nog is dat geen excuus.

Hoe dan ook, in de slechts twee of drie keer in 20 jaar dat ik een probleem had dat ik, ook achteraf gezien, niet zelf kon herstellen ben ik uiterst vriendelijk en deskundig geholpen. En bovendien nog uiterst snel ook, nl. een van die keren had ik zelfs de volgende dag al een nieuwe modem. Zo kan het dus ook, dat mag af en toe ook wel eens worden gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan