Ontvang toch mail van adres in blacklist

  • Onderwerp starter Haegenees
  • Startdatum
H

Haegenees

Ik heb voor iemand afzender [email protected] in zijn blacklist gezet maar de mails blijven maar komen, hoe kan dat ? Overigens heb ik wel kunnen aangeven dat het spam is en gaan ze naar zijn spambox. het adres staat echt in de blacklist

Weet iemand raad ?

NB hij heeft pas sinds de zomer Ziggo mail maar de spammers hebben hem gevonden.

Betreft voormalig UPC gebied
 
Laatst bewerkt:
Mail echt blokkeren kan volgens mij niet. Je kunt er alleen voor zorgen dat het in de spambox komt zoals je zelf al ervaren hebt.
 
Laatst bewerkt:
Beetje jammer, blokkeren zoals Ziggo zegt betekent in mijn ogen blokkeren.
 
Ziggo beweert dat de mails geblokkeerd worden, [email protected] in ieder geval niet

1549039032631.png
 
Ziggo heeft mij zojuist aangeraden in de details van het bericht te kijken om te zien of dit wel het echte afzender adres is. Volgende keer dus want ik heb ze al weggegooid.
 
Mail echt blokkeren kan volgens mij niet.

Je kunt wel blokkeren via de filterregels. Ik mis de optie om mail gewoon te wissen, maar er zit wel een "afwijzen" optie tussen. Vervolgens moet je een reden voor afwijzing opgeven.

Ik heb dat eens ingesteld:

Schermafbeelding 2019-02-01 om 21.19.21.png


Als ik nu een mail stuur die aan de regels voldoet, komt de mail niet aan op mijn Ziggo account. Mijn sturende account krijgt dan wel een mailtje terug met inhoud:

Your message to <account@ziggo.nl> was automatically rejected:

Ik hoef dit niet

Dat er een reply message gegenereerd wordt merkt alleen de (gespoofde) zender, je ziet er zelf niets van als ontvanger.
 
Het werkt hier (nog) niet.

Ik zal het morgen nog eens controleren, want bij "automatisch doorsturen" in het verleden duurde het ook enige tijd voor het werkelijk werkte.
 
Laatst bewerkt:
In de bron van de email staat inderdaad een ander adres dan in de van, dat adres heeft een datum en een volgnummer en kan je dus nooit blokkeren. De tip van Briolet lijkt mij een goede maar ik wil niet dat de spammer of phisher een reactie van mij krijgt.

Blokkeren op een deel van het adres van de afzender zou de oplossing zijn.
 
Terug
Bovenaan