• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Ontvang toch mail van adres in blacklist


Haegenees

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2019
Berichten
6
Gebied
fZiggo
Ik heb voor iemand afzender admin@a.topofrs.com in zijn blacklist gezet maar de mails blijven maar komen, hoe kan dat ? Overigens heb ik wel kunnen aangeven dat het spam is en gaan ze naar zijn spambox. het adres staat echt in de blacklist

Weet iemand raad ?

NB hij heeft pas sinds de zomer ziggo mail maar de spammers hebben hem gevonden.

Betreft voormalig UPC gebied
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
684
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Mail echt blokkeren kan volgens mij niet. Je kunt er alleen voor zorgen dat het in de spambox komt zoals je zelf al ervaren hebt.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H

Haegenees

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2019
Berichten
6
Gebied
fZiggo
Beetje jammer, blokkeren zoals Ziggo zegt betekent in mijn ogen blokkeren.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Haegenees

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2019
Berichten
6
Gebied
fZiggo
Ziggo heeft mij zojuist aangeraden in de details van het bericht te kijken om te zien of dit wel het echte afzender adres is. Volgende keer dus want ik heb ze al weggegooid.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.248
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mail echt blokkeren kan volgens mij niet.
Je kunt wel blokkeren via de filterregels. Ik mis de optie om mail gewoon te wissen, maar er zit wel een "afwijzen" optie tussen. Vervolgens moet je een reden voor afwijzing opgeven.

Ik heb dat eens ingesteld:

Schermafbeelding 2019-02-01 om 21.19.21.png


Als ik nu een mail stuur die aan de regels voldoet, komt de mail niet aan op mijn Ziggo account. Mijn sturende account krijgt dan wel een mailtje terug met inhoud:

Your message to <account@ziggo.nl> was automatically rejected:

Ik hoef dit niet
Dat er een reply message gegenereerd wordt merkt alleen de (gespoofde) zender, je ziet er zelf niets van als ontvanger.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
684
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dank voor de info, ik zal het binnenkort eens testen.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
684
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het werkt hier (nog) niet.

Ik zal het morgen nog eens controleren, want bij "automatisch doorsturen" in het verleden duurde het ook enige tijd voor het werkelijk werkte.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H

Haegenees

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2019
Berichten
6
Gebied
fZiggo
In de bron van de email staat inderdaad een ander adres dan in de van, dat adres heeft een datum en een volgnummer en kan je dus nooit blokkeren. De tip van Briolet lijkt mij een goede maar ik wil niet dat de spammer of phisher een reactie van mij krijgt.

Blokkeren op een deel van het adres van de afzender zou de oplossing zijn.