Ontvang geen mail meer van @home account

Jules62

Forum Gebruiker
Berichten
6
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik kan geen mail meer ontvangen van 1 persoon die een '@home' mailadres heeft.
Ik gebruik 'mail' van Apple.
Ziggo klantenservice gebeld maar kan me niet verder helpen.
Als ik naar 'Ziggo Webmail' ga zie ik de bewuste mail wel maar dan met een streep erdoor.
De mail is dus wel ontvangen maar wordt kennelijk meteen verwijderd??
 
De zender van wie ik geen mailtjes kan ontvangen gebruikt IMAP.
Ik heb haar account ingesteld zoals Ziggo aanbeveelt.
 
Krijg je geen enkele email van die persoon, of gaat het alleen om dit mailtje?
Niets vreemds te zien aan de email? Bv vreemde tekens in het onderwerp, of afzender, links in de email …?
Komen emails van de @home persoon naar andere emailadres (bv hotmail, google o.i.d.) wel aan?
 
TS krijgt die mail wel want webmail laat zien dat ze binnengekomen zijn. Alleen is er iets dat het weer verwijderd. Vandaar mijn vraag of apple mail pop3 of imap gebruikt, want als je dat niet weet blijft het te veel giswerk.
 
Mee eens. Maar wat ik nog nooit eerder heb gezien is "wel zichtbaar, maar streep erdoor". Is dit nieuw bij Ziggo? Aanvullende vraag is dan of het bericht als spam werd gezien en staat hij daardoor misschien nog wel (bij webmail) in de spam-map?
 
Die streep erdoor is er al jaren voor recent verwijderde/verplaatste mail. Als ze alleen verplaatst zijn, kun je ze op de oude locatie toch nog lezen. Ze verdwijnen pas op de oude locatie na de actie "opschonen".

Wat spammap betreft: vandaar mijn vraag over pop3, want dan is het wel te verklaren. Bij imap staan ze dan wel in de spambox van apple mail, bij pop3 niet.

Schermafbeelding 2019-06-13 om 12.38.51.png
 
Laatst bewerkt:
@Briolet,
Merkwaardig, ik ga hier al zeer veel jaren me om en heb die streep erdoor letterlijk nog nooit gezien. Blijkbaar is dat verwijderen of verplaatsen door de provider bij mij nog nooit van toepassing geweest. Weer wat geleerd. Of is dit typisch iets van Apple Mail?

Edit: Ik zei door de provider, want als ik zelf een bericht verplaats zie ik dit ook nooit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan