ONS slechte ontvangst.

jjvanvliet

Forum Gebruiker
Berichten
12
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds enkele weken hebben wij een compleet gestoord beeld op ONS, geheel gevuld met kleurige strepen. De rest van de zenders zijn geheel scherp en foutloos. Al mijn kabels zijn in orde, vergulde connectoren en absoluut onbeschadigd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan. PS reeds jaren enkel digiTV en nooit problemen.
 
Heb je ook storing bij:
50. ONS
59. Sat. 1
501. NPO Nieuws
502. NPO Politiek
713. L1 TV
955. Cartoon Network

Deze zenders zitten op dezelfde frequentie.
Is recent de analoge tv afgeschakeld?
Een aantal weken later worden de frequenties aangepast.
Het kan zijn dat de nieuwe frequentie problemen oplevert.
 
Ga ik morgen uitproberen, dank voor de reactie. Ik kom er op terug.
 
:(

50. ONS
59. Sat. 1
501. NPO Nieuws
502. NPO Politiek
713. L1 TV
955. Cartoon Network

Allen hebben storing, 955 is zelfs vervallen.
PS. Zou hier nog wat aan gedaan worden ?
 
955. Cartoon Network is de SD variant van 307. Cartoon Network HD
Die is er niet bij de Mediabox XL en Mediabox Next.
Mijn vraag was ook: Is recent de analoge tv afgeschakeld?
En is er een aantal weken later bericht geweest over netwerkonderhoud.
Stem af op kanaal 800, daar staat wat er daarna moet gebeuren:
Ga naar Ziggo.nl/netwerkonderhoud

En een vraag die niet beslist beantwoord hoeft te worden:
wat is uw regio?
 
Sorry, mijn bericht was onduidelijk. Mijn vraag ging niet over 955 Cartoon Netwerk.
Die kijk ik nooit en staat niet in mijn favorietenlijst. Wij gebruiken de Mediabox XL.
Inderdaad is enige tijd terug het analoge signaal verdwenen zoals was aangekondigd.
geen probleem dat benutten wij reeds jaren niet. Onze regio is duin en bollenstreek.
Het vreemde is dat onze tweede TV een Samsung met een CI+ Module wel alles goed
toont. Ben ook op kanaal 800 geweest, helaas geen resultaat, ik ga morgen maar eens bellen.
 
Dan betekent het dat je signaal verstoord wordt richting je eerste TV. Wellicht heb je een verouderde kabel of wandcontactdoos.
 
"in de nacht van maandag 28 september op dinsdag 29 september "
Het probleem was er dus al eerder.

Maar zijn de frequenties nu al aangepast?
De oude frequentie van kanaal 50. ONS was 818. MHz.
En dat is een 4G frequentie, met veel kans op storing.
Is er recent een 4G mast in de buurt bij gekomen?

De frequenties in Zuid-Holland waren altijd gelijk.
In Den Haag is de aangepaste frequentie nu 514. MHz.
Zie ook https://ziggoforum.nl/topics/vice-t...rland-en-vlaanderen.93665/page-4#post-1299850
818. MHz kan een downstream frequentie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dan betekent het dat je signaal verstoord wordt richting je eerste TV. Wellicht heb je een verouderde kabel of wandcontactdoos.
Mijn kabel is reeds vervangen door een nieuwe van Ziggo, helpt helemaal niets. Er zijn geen 4G masten in de buurt geplaatst. PS Kan ik zelf mijn frequentie aanpassen in mijn ontvanger, Horizon XL ?
 
ik kwam dit bericht tegen dat eerder in het forum is geschreven.
dit ging dan wel om de zender ONS maar is misschien ook hier wel van toepassing.
op pagina 4 in het laatste antwoord staat dat de monteur verstelde dat de omschakeling naar digitale tv niet overal vlekkeloos verloopt en dat de aansluiting op de coaxkabel was vernieuwd.


misschien beter om nog eens met ziggo contact op te nemen ?
 
Terug
Bovenaan