ONS slechte ontvangst.


tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.423
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mijn kabel is reeds vervangen door een nieuwe van Ziggo, helpt helemaal niets. Er zijn geen 4G masten in de buurt geplaatst. PS Kan ik zelf mijn frequentie aanpassen in mijn ontvanger, Horizon XL ?
De frequentie kan niet worden aangepast.
Kunt u wel zien wat de frequentie nu is?
Als dat nog 818. MHz is, dan kunt u ook wachten tot er bericht komt over netwerkonderhoud.
Dan zal de frequentie veranderen en is dit probleem waarschijnlijk opgelost.
Maar er ontstaat een nieuw probleem als 818. MHz een downstream frequentie wordt.
 

Goofy

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Berichten
53
hallo,

wordt er misschien ook gebruik van een splitter gemaakt ?

ik las op het forum dat als het kapje hiervan wordt afgehaald de kabel er ook beter op kan aansluiten en dit ook wel eens wil helpen als oplossing..............
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jjvanvliet

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2019
Berichten
12
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Nee Goofy, ik gebruik geen splitter, er zit vanuit de Ziggo aansluiting 2 meter coax rechtstreeks op de mediabox XL. Deze kabel vervangen haalt ook niets aan, dat heb ik reeds uitgeprobeerd. Contact met Ziggo leverde niets dan onbegrip op. Gelukkig is ONS niet mijn meest favoriete zender dus ik zal maar afwachten.
 

Goofy

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Berichten
53
hallo,

hartelijk dank voor uw reactie.

bij ons is een tijd geleden het binnenwerk van de AOP door de ziggo monteur vervangen omdat er geen gebruik van replay tv kon worden gemaakt. toen het binnenwerk was vervangen was probleem verholpen.

heeft u de ziggo chat functie al eens geprobeerd ?
ik heb een paar keer via chat contact gehad en heb daarmee positeve ervaringen tot nu toe gehad.

misschien nog eens het proberen waard ?........
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
854
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nee Goofy, ik gebruik geen splitter, er zit vanuit de Ziggo aansluiting 2 meter coax rechtstreeks op de mediabox XL. Deze kabel vervangen haalt ook niets aan, dat heb ik reeds uitgeprobeerd. Contact met Ziggo leverde niets dan onbegrip op. Gelukkig is ONS niet mijn meest favoriete zender dus ik zal maar afwachten.

Dit klopt dus niet, als je een tweede tv hebt moet het signaal gesplitst zijn ergens.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jjvanvliet

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2019
Berichten
12
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dan moet dat gebeuren in een kastje van Ziggo wat naast mijn aansluiting zit, doch mijn mediabox heeft een eigen aansluiting met één kabel er uit en meer niet.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
854
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zou zeggen neem eens wat foto's van alle aansluitingen, kabels en apparatuur want het wordt er niet duidelijker op zo.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
891
Gebied
fZiggo
laatst 1 doosje opnieuw monteert in een hoogbouw appartement. instraling door een los metalenklepje op een braun wandcontactdoosje.
zorg dat alles goed vast gedraaid is, en nergens plastic connectoren zitten. ook niet in een slaapkamer/zolderkamer.

daarna verder kijken...nog mogelijkheden genoeg.
 

lebans

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Berichten
198
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat @Knurk gezegd heeft: Het signaal moet ergens worden gesplitst. Er zal ergens toch een splitter moeten zitten. Of je installatie bestaat uit een rijgdoos en een einddoos, dan zal je geen splitter hebben. Maar dat komt niet zo vaak meer voor. Kortom, waar zit de splitter? En zitten de connectoren er goed op vast?

PS Foto's ?