Ongevraagd automatische incasso

Blokkeer je rekening voor de automatische incasso. Zie verder #82 voor tips hoe dit te doen @Ger5

btw ik heb een inkomen wat elke 4 weken binnenkomt en ook varieert. En zelf ben ik voor het gebruiksgemak van de automatische incasso. Ik zie dit niet als een machtsmiddel zoals @oma dit noemt. Je kiest zelf voor afname van een product (abonnement). Wil je zelf bepalen wanneer dit betaald wordt ja dan houd de incasso op. Of je zorgt ervoor dat je minimum saldo standaard voldoende is op je rekening. Als het steeds net lukt om alles te betalen dan is het te overwegen om eens te kijken waar je kan bezuinigen om beter rond te komen.
 
Laatst bewerkt:
Snap het probleem niet. Ik betaal al jaren per acceptaccept en nooit d.m.v. storing oid een andere betaalwijze gehad. Ook geen bericht gehad dat het zou wijzigen. Is de mail waar @oma naar verwijst wel afkomstig van Ziggo? Er gaat namelijk nogal wat spam en phishing rond.
 
Snap het probleem niet. Ik betaal al jaren per acceptaccept en nooit d.m.v. storing oid een andere betaalwijze gehad. Ook geen bericht gehad dat het zou wijzigen. Is de mail waar @oma naar verwijst wel afkomstig van Ziggo? Er gaat namelijk nogal wat spam en phishing rond.
Ik betaal ook al enige jaren per Ideal, en idd stond er op de factuur van maart ineens dat deze per automatische incasso verrekend zou worden. Gisteren een mail waarin staat dat ik (enige tijd geleden???? Ziggo gemachtigd zou hebben...hier klopt niets van). Benieuwd wat er gaat gebeuren...storneren is natuurlijk altijd een optie! Het probleem, @Shadowranger, is dat Ziggo ineens en ongevraagd zomaar automatisch gaat incasseren!

Edit: zojuist de HD gebeld en bij de intro onder het submenu factuur wordt er al meegedeeld dat vanaf nu de incasso automatisch gaat en dat er op 12 maart een mail is gestuurd....!!!!
 
Laatst bewerkt:
…en bij de intro onder het submenu factuur wordt er al meegedeeld dat vanaf nu de incasso automatisch gaat en dat er op 12 maart een mail is gestuurd....!!!!

Ook al zou er een mail gestuurd zijn. Als je er niet op gereageerd hebt, kun je ook nooit een toestemming gegeven hebben. Dit lijkt me inderdaad iets om aan de bank door te geven. De bank vertrouwd erop dat de incassant ook toestemming heeft. Als zo'n incassant zonder toestemming incassert, kan de bank zo'n contract tot incasso opzeggen. (Moet hij zelfs, naar mijn mening)

In elk geval betekent de melding van dat ingesproken bericht, dat het geen fout was dat die mail verstuurd was. Anders luidde die tekst anders, met een verontschuldiging.
 
Ik betaal ook al enige jaren per Ideal, en idd stond er op de factuur van maart ineens dat deze per automatische incasso verrekend zou worden. Gisteren een mail waarin staat dat ik (enige tijd geleden???? Ziggo gemachtigd zou hebben...hier klopt niets van). Benieuwd wat er gaat gebeuren...storneren is natuurlijk altijd een optie! Het probleem, @Shadowranger, is dat Ziggo ineens en ongevraagd zomaar automatisch gaat incasseren!

Edit: zojuist de HD gebeld en bij de intro onder het submenu factuur wordt er al meegedeeld dat vanaf nu de incasso automatisch gaat en dat er op 12 maart een mail is gestuurd....!!!!
Op mijn factuur staat dit niet, en ook geen mail van Ziggo gehad waarin dit vermeld zou zijn. Wat staat er in je gegevens als je inlogt op MijnZiggo.nl? Daar kun je ook wijzigen dat je of automatisch of per accept wil betalen.

Idd in de gaten houden en eventueel bedrag dat wordt afgeschreven zonder toestemming binnen 30 dagen door de bank laten storneren en per omgaande ook de incasso opzeggen bij je bank. Laat Ziggo maar met het bewijs komen dat je toestemming hebt gegeven voor automatische incasso, desnoods via de rechter afdwingen.
 
Voorlopig heb ik de incasso éénmalig gweigerd en wacht ik de reactie van Ziggo even af...! Ben heel nieuwsgierig wat ze gaan doen.
 
Ik denk niets, want de rekening zal volgende maand met deze verhoogd worden als je niet betaald. Automatische incasso intrekken en per handmatige overschrijving betalen is het advies. Wel per aangetekend schrijven of mail aan Ziggo laten weten dat de incasso is geblokkeerd om reden van .....(zelf invullen) en dat je van hen verwacht om de instellingen aan te passen dat je als goede klant bereid bent handmatig het abonnementsgeld over te schrijven per eerstvolgende factuur.
 
Voorlopig heb ik de incasso éénmalig gweigerd en wacht ik de reactie van Ziggo even af...! Ben heel nieuwsgierig wat ze gaan doen.
Waarschijnlijk krijg je een herinnering dat er niet betaald is / het bedrag niet kon worden afgeschreven en dat je x dagen de tijd hebt als nog te betalen.
Als je pech hebt word je afgesloten wegens wanbetaling.
 
Als je pech hebt word je afgesloten wegens wanbetaling.
Wanbetaler is toch iemand die stelselmatig zijn rekening(en) niet betaalt? Ik betaal altijd per Ideal zo rond
de 25e van de maand en heb naar mijn weten nog nooit een achterstand gehad...wel herinneringsmail omdat de verwerking bij Ziggo erg traag ging! Ik zal nog wel een keer contact opnemen met de HD hierover!
 
Ik ben al een geruime tijd klant van zowel Vodafone en Ziggo ( fUPC). Jaren geleden begonnen ze met incasso rond de 25e en dat werd naarmate de jaren vorderden elke keer vervroegd. Dit bij Vodafone en Ziggo. Op een bepaald moment werd zelfs in 1 loontijdvak 2 keer afgeschreven. Sinds die tijd weiger ik de incasso en betaal handmatig Ja ik krijg herinneringen maar betaal altijd rond de 25e en voor de rest nooit problemen mee gehad. Het trucje van het steeds meer vervroegen van de incassodatum is iets wat meer grote bedrijven doen. Mijn inziens niet netjes en zelfs asociaal. Maar ja, als je geld op een eerder tijdstip kan binnenharken is dat natuurlijk altijd lekker. Niet voor ons dan uiteraard.
 
Terug
Bovenaan