Ongevraagd automatische incasso

De hd geeft aan dat door een storing een aantal klanten ongevraagd op automatische incasso is gezet. Het kostte mij 2 maaanden omdat weer ongedaan te maken. Ik geloof niets van dit verhaal. Ik denk dat ze een soort Klaverblad sollicitant hebben aangenomen (zie tv reclame) met het volgende verhaal: Als we nu eens per ongeluk expres iedereen op automatische incasso zetten dan besparen we zoveel geld. Hooguit 10 % zal bezwaar dus kassa. Directie: Briljant idee je bent aangenomen.
 
Ik zou de tips die men heeft gegeven m.b.t. het ongeoorloofd automatisch incasseren bij je bank aankaarten hoe het kan dat men daaraan medewerking heeft verleend. Als daar geen tevredenstellende reactie uitkomt alsnog aangifte doen wegens nalatigheid en fraude.
 
bij mij is het veranderd stuurde ze me aceptgiro kart waar ik ook niet om gevraagd had, betaal gewoon zelf via QR Scanner met foon
 
Na 2 maanden geen automatische incasso meer. Factuur weer via de mail en betaald met ziggo app op mijn telefoon. Eind goed al goed.
 
Beste medemensen,

Zojuist heb ik naar aanleiding van een e-mail contact gehad met ziggo omtrent mijn factuur. In de email werd aangegeven dat mijn aangevraagde automatisch incasso na een eerdere fout nu wel goed verwerkt was, en dat ik voortaan betaal via automatisch incasso. Echter heb ik dat nooit aangevraagd. Na een gesprek met de helpdesk van ziggo blijkt dat ziggo bij een grote groep van hun klanten een schakelaar heeft omgezet naar automatisch incasso. Er is dus een foutje gemaakt. Nu heeft de dame van de helpdesk mij goed geholpen, en gevraagd het deze maand wel door te laten gaan, en volgende maand kan ik dan weer op de oude manier betalen.(helaas voor mij was dat geen mogelijkheid, en heb met de klantenservice afgesproken het voor het einde van de maand handmatig over te maken.)
Ik wil dit even delen met u allen omdat ik niet de enige zal zijn die via factuur betaald en niet via incasso. Kijk uw email dus na en in geval dat u iets soortgelijks ziet neem dan even contact op met de ziggo klantenservice.
Vind het alleen wel jammer dat ziggo al wel wist dat het om een fout ging, maar vergeet de klanten te informeren dat ze achter de schermen een fout hebben gemaakt. Daarom dus ook dit bericht.
 
Al jaren trouwe klant eerst bij UPC nu ziggo,betaal al jaren via ideal vorig jaar wilde ziggo mij al verplichten om automatisch te betalen heb ik geweigerd,nu krijg ik vandaag weer een email dat ik het bij hen heb aangegeven dat ik dit wel wil doen.DIT IS GEWOON GELOGEN.Wil op de oude manier blijven betalen.Heb ook mijn bank gebeld ,om dit te vertellen .De ingb heeft het geblokkeerd.Zij mogen niet zonder mijn toestemming geld laten overmaken.ZIJ WILLEN IEDEREEN DWINGEN OM AUTOMATISCH TE BETALEN.

WAAROM GAAT IEDEREEN MAAR AKKOORD HIERMEE.ZIJ HEBBEN DE MACHT ........

Als zij mij eerst een verzoek hadden gestuurd,of ik automatisch wil betalen.maar nu liegen zij in de email..Wordt gezegt dat ik hen erom gevraagd heb om dit te doen.
ZIJ HEBBEN DE MACHT IN HANDEN ,OMDAT ZIJ ONS OP ZWART KUNNEN ZETTEN.
 
Verleden jaar ben ik over dit onderwerp automatische incasso begonnen, veel naar ziggo gebeld en toen na enkele weken pas op gelost. Het was een storing zei ziggo. Wie schets mijn verbazing dat ik gisteren weer zag dat ongevraagd ziggo weer het zelfde flikt. Ga maar weer bellen en klacht indienen bij mijn bank
 
Terug
Bovenaan