Ongevraagd automatische incasso

Ger5

Forum Gebruiker
Berichten
12
Jaren al bij upc nu Ziggo. Em al jaren betaal ik trouw via ideal. Tot mij verbazing zie ik ongeveer eind maart in mijn ziggo dat ik ineens automatische incasso heb. Dus even gebeld met ziggo. Antwoord er is een storing meneer het wordt terug gezet. 15 mei abonnement geld van mijn rekening af geschreven. Dus bank gebeld hoe dat kan ? Dit blijkt dus te kunnen ziggo heeft verzoek zonder mijn handtekening ingediend (Ik vind dit fraude) Maar moet toch betalen en bij bank weer omgezet. Weer ziggo gebeld zelfde verhaal storing. Ze zouden nu werk van maken en bij mij weer terug zetten. Maar je raad het al nog steeds niet gebeurt en weer gebeld weer zelfde verhaal.
 
Ziggo kan dit probleem makkelijk én snel oplossen.
Alle klanten betalen per automatische incasso, anders kan Ziggo eenzijdig per direct het contract ontbinden.
 
Alle klanten betalen per automatische incasso . Sinds wanneer zoals ik al zei ik betaald jaren iDEAL,
En voor automatische incasso horen handtekening van mij te hebben. Er is nooit iets gevraagd
deze email krijg in normaal

Beste meneer Xxxxx,
De nieuwe factuur staat klaar. Het totaalbedrag is € 71,00. De factuur vind je in de Mijn Ziggo app, net als al je facturen tot 18 maanden terug.
Betalen kan op verschillende manieren
iDEAL of AcceptEmail
Bankoverschrijving
Pin of contant
 
Hier hetzelfde gesodemieter. Eerst een mail dat ik gekozen heb voor automatische incasso. Direct hd gebeld, zelfde verhaal een storing die direct gecorrigeeerd zou worden. 5 minuten later een standaard mail met volslagen idiote inhoud: U heeft contact gehad met de hd hier volgt een samenvatting wat we hebben besproken: dus niet, alleen een verwijzing naar mijn ziggo waar je alles zelf kunt regelen. Weer hd gebeld dat ik verschoond wil blijven van onzin mails. Vriendelijke doch wanhopige medewerkster gaf toe dat ze weinig controle had over onzin mails. Na 5 minuten weer dezeflde onzin mail . Niet meer gereageerd en afgewacht. Toch automatische incasso maar direct terug laten storten.
2 dagen later een mail dat de incasso was mislukt en via Ideal betaald. Nu volgende maand afwwachten.
 
Ziggo kan dit gewoon oplossen. Gewoon verplicht per automatische incasso betalen bij elke klant. Wil je dit niet. Dan kan Ziggo direct de overeenkomst beëindigen. Dus ook bij klanten die tot nu per ideal betaald hebben. Deze optie verwijderen. Gewoon alleen nog automatisch betalen.
 
@Tv-Kijker Het is me niet duidelijk waarom jij wil dat iedereen verplicht per automatische incasso zou moeten betalen?
Ziggo heeft blijkbaar een fout gemaakt en bij klanten ongevraagd automatische incasso aangezet. Niet fraai, feitelijk zelfs illegaal, maar fouten worden gemaakt. Die fouten moeten ze gewoon netjes oplossen, terug naar zelf betalen. Geen enkele reden om iedereen te verplichten om naar automatische incasso te gaan.
 
Ach wat moeilijk allemaal, gewoon zielig, betalen moet je toch, of het nou linksom is of rechtsom, bij mij mogen ze het gewoon automatisch afschrijven, makkelijker kan het niet, maar ik begrijp wel dat mensen dit zelf in de hand willen houden indien dit nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo kan dit gewoon oplossen. Gewoon verplicht per automatische incasso betalen bij elke klant. Wil je dit niet. Dan kan Ziggo direct de overeenkomst beëindigen. Dus ook bij klanten die tot nu per ideal betaald hebben. Deze optie verwijderen. Gewoon alleen nog automatisch betalen.

Zit er een steekje los bij jou ofzo? Als Ziggo ineens mijn betalingswijze ongevraagd aanpast dan is het EXIT Ziggo.
 
Ik betaalde ook trouw, maar nogmaals ongevraagd iemand op automatische incasso zetten is illegaal. En ook zoals hier boven al beschreven hun manier om dit af te handelen is heel slecht. Ik inmiddels 4 keer gebeld. Antwoord sorry storing inmiddels 3 weken. Nooit email gehad over incasso of antwoord op mijn klacht. Maar wel onzinnige mails en reclame.
 
@Ger5 Je bedoelt dat als je inlogt op Mijn Ziggo, onder Gegevens, hij nog steeds op Automatische Incasso staat?
1589967568030.png
 
Terug
Bovenaan