• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ongevraagd automatische incasso


TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.921
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Hoe je het ook bekijkt: Ziggo mag natuurlijk niet zo maar geld van je rekening afschrijven zonder toestemming. Hoewel ik zelf ook juist alles automatisch laat afschrijven en niet begrijp waarom je het anders zou willen, blijft natuurlijk gewoon het feit dat zowel de bank als Ziggo hier de fout in gaan.
Om het probleem zelf op te lossen kan je er voor kiezen om bepaalde rekeningnummers te laten blokkeren voor automatische afschrijvingen. Per bank is dit meestal via Internet Bankieren te regelen. Dan mislukt voortaan elke afschrijving van Ziggo en zou je weer de mails moeten krijgen om zelf je betaling uit te voeren.

Rabo: https://www.rabobank.nl/particulier...opnemen/overboeking-incasso-stoppen-wijzigen/
ABN/Amro: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/geld-overmaken/automatische-incasso-blokkeren.html
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
768
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er zijn echt legio redenen te verzinnen om geen automatische incasso te doen. Zeker bij een bedrijf als Ziggo dat soms opeens een compleet verkeerde factuur opzet waardoor je tientallen euro's meer kwijt kunt zijn (ja meneer, die worden volgende maand weer terugverrekend!).
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.285
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
…Hoewel ik zelf ook juist alles automatisch laat afschrijven en niet begrijp waarom je het anders zou willen, blijft natuurlijk gewoon het feit dat zowel de bank als Ziggo hier de fout in gaan.
Je kunt b.v. rekeningen bij verschillende banken onderbrengen. Bij de ene bank komt het geld binnen en spaar je. Dat pinpasje gebruik je ook nooit buitenshuis. De rekening van de andere bank gebruik je om alles te betalen. Daar minimaliseer je het bedrag wat er op staat. Mocht je slachtoffer worden van fraude met je pinpas of andere diefstal, dat kunnen ze hooguit je kleine rekening leeg stelen.

Als ziggo dan onverwacht geld afboekt, voordat je het bedrag er op gezet hebt, kan misschien een andere geplande betaling in de fout gaan waardoor je in de problemen komt.
 

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
1.965
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Er zijn echt legio redenen te verzinnen om geen automatische incasso te doen. Zeker bij een bedrijf als Ziggo dat soms opeens een compleet verkeerde factuur opzet waardoor je tientallen euro's meer kwijt kunt zijn (ja meneer, die worden volgende maand weer terugverrekend!).
Automatische incasso,
Bij poging 1 mislukt
Bij poging 2 mislukt,
1e waarschuwing,
2e waarschuwing met extra kosten,
3 laatste waarschuwing
4, incassobureau
5, afsluiten.

Zonder automatische incasso
Klant krijgt rekening,
Klant is niet akkoord om reden,
Betaald minder,
Ziggo stuurt waarschuwing
Ziggo stuurt waarschuwing met extra kosten
Ziggo stuur laatste waarschuwing
Ziggo schakelt incasso bureau in en sluit klant af, klant kan alleen weer aangesloten worden bij betalen incasso bureau én op voorwaarde vóórtaan automatisch te betalen.

Dus mensen zoals jij zijn er schuld aan, dat bedrijven overstappen op alleen betalen per automatische incasso of je bent maar geen klant.
 

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
1.965
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Je kunt b.v. rekeningen bij verschillende banken onderbrengen. Bij de ene bank komt het geld binnen en spaar je. Dat pinpasje gebruik je ook nooit buitenshuis. De rekening van de andere bank gebruik je om alles te betalen. Daar minimaliseer je het bedrag wat er op staat. Mocht je slachtoffer worden van fraude met je pinpas of andere diefstal, dat kunnen ze hooguit je kleine rekening leeg stelen.

Als ziggo dan onverwacht geld afboekt, voordat je het bedrag er op gezet hebt, kan misschien een andere geplande betaling in de fout gaan waardoor je in de problemen komt.
Dan staat rekeninghouder gewoon rood. Rekeninghouder dient dan saldo aan te zuiveren
 

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
961
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik snap het gewoon niet dat het nog mogelijk is zonder automatische afschrijving. Iedereen mag daar zijn eigen redenen voor hebben. Het zou snel afgelopen zijn als degene zonder toestemming tot automatische afschrijving de kosten zou moeten betalen.
 

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
1.965
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
@Gerardus Dat kan VodafoneZiggo toch doen, kosten erop gooien. Als dat juridisch niet mag, kan er ook nog een constructie gemaakt worden om alsnog het duurder te maken als de klant weigert automatisch te betalen.
 

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.921
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Er zijn echt legio redenen te verzinnen om geen automatische incasso te doen. Zeker bij een bedrijf als Ziggo dat soms opeens een compleet verkeerde factuur opzet waardoor je tientallen euro's meer kwijt kunt zijn (ja meneer, die worden volgende maand weer terugverrekend!).
Hmm... Ik laat al jaren en jaren alles automatisch afschrijven. De tijd die ik kwijt zou zijn om al die overboekingen handmatig te doen, zou zo ontzettend veel meer tijd gekost hebben dan die paar zaken die de afgelopen jaren misgegaan zijn welke na een telefoontje of e-mail netjes gecorrigeerd zijn.

Je kunt b.v. rekeningen bij verschillende banken onderbrengen. Bij de ene bank komt het geld binnen en spaar je. Dat pinpasje gebruik je ook nooit buitenshuis. De rekening van de andere bank gebruik je om alles te betalen. Daar minimaliseer je het bedrag wat er op staat. Mocht je slachtoffer worden van fraude met je pinpas of andere diefstal, dat kunnen ze hooguit je kleine rekening leeg stelen.

Als ziggo dan onverwacht geld afboekt, voordat je het bedrag er op gezet hebt, kan misschien een andere geplande betaling in de fout gaan waardoor je in de problemen komt.
Klinkt vooral als heel erg moeilijk doen en heel veel werk. Hier gewoon 1 betaalrekening waar we alles op laten binnenkomen en alles van betalen/pinnen. In gevallen van fraude e.d. krijg je je geld in principe toch terug van de bank. Tot die tijd boek ik wel even wat geld terug van de spaarrekening.
Als je echt alles risico's in het leven moet proberen uit te bannen heb je er een dagtaak aan. Het leven is veel te leuk om aan dit soort dingen tijd te moeten besteden.

Los er van blijft het natuurlijk vreemd dat Ziggo dit zo maar af kan blijven schrijven. Ze bieden de iDeal optie gewoon aan, dus moeten ze het ook gewoon zo uitvoeren. Mijn advies om de incasso's in dit geval te blokkeren lijkt me het handigste :)
 

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
238
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het gaat er niet om waarom iemand het dat wilt en dat jij dat makkelijker vindt, daar hebben wij niks mee te maken.
Het gaat erom dat Ziggo in deze gewoon fout zit en dus geen automatische afschrijving mag en eigenlijk ook niet kan doen omdat daar geen toestemming voor gegeven is. en de banken moeten ze ook harder aanpakken dat zijn nog grotere criminelen dan de grote drugsbazen in deze wereld. maar goed het laatste is mijn persoonlijke mening.