• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Ongevraagd automatische incasso

mwijand

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
5
Inmiddels de herrinnering binnen. Het zou de 15e automatisch worden afgeschreven, maar ik heb na bellen dus het incasso geblokkeerd bij mijn bank. Echter nu de 17e krijg ik een herrinnering (wat logisch is), maar deze is ook niet helemaal juist. De herrinnering geeft mij nu tot de 20e om te betalen, terwijl als ik kijk op de pagina betalingsachterstand van Ziggo zelf er staat dat ik 14 dagen de tijd zou moeten hebben! Ze noemen het een foutje, al geloof ik daar niet veel meer van na het lezen van dit topic. Want als ik dit lees dat maken ze dit fouje nogal eens. Ze willen de klantenservice verbeteren, nou begin eens met eerlijker zaken te doen en je niet als een van die grote bedrijven te gedragen. (verschuilen achter "foutjes", en je eigen opgestelde regels niet eens nakomen van termijn). Voorheen is het altijd goed gegaan, maar dit.... dit is eerder het oude UPC wat ik ken.
 

bert1984

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
645
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ivm het steeds vervroegen van de incasso van Ziggo, heb ik het zo opgelost, enkele jaren geleden.

De incasso gewoon steeds laten mislukken/blokkeren, en dan word je (bij mij dan) gewoon op acceptgiro gezet.

Mijn facturen zijn van rond de 24e elke maand. Normaliter werd dan dan rond de 26e geïncasseerd.
Nu betaal ik zelf rond de 12e (wat ook als vervaldatum staat op de factuur)

Dus Ziggo factureert vooruit, en incasseerde ook nog eens steeds vroeger. Het was op een gegeven moment ruim 1 week eerder dan toen ik ooit het abonnement afsloot. Echter hebben meer bedrijven hier een handje van.
Nu betaal ik zelf de factuur over Maart half Maart, zoals het hoort!
Dat was in Februari betalen over Maart:gestoord:
 

Butanez

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2012
Berichten
160
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Zie mijn mail van 19 mei 2020 in dit topic. Zelfde verhaal als nu. Kennelijk is er een afgewezen Klaverblad sollicitant aangenomen bij Ziggo die met zijn briljante idee om een automatische incasso illegaal in te voeren gehoor heeft gekregen bij de directie. Ze gokken er op dat 50% niet tegenstribbelt. Volgend jaar weer zo een actie enz. enz. Vorig jaar na wat getelefoneer en storneren kreeg ik gewoon weer een mail met het verzoek om met Ideal te betalen.
 

BartV

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
662
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Nu betaal ik zelf de factuur over Maart half Maart, zoals het hoort!
Vinden je huisbaas/hypotheekverstrekker, krant, omroep, zorgverzekeraar, sportclub etc ook dat 'het zo hoort'? :shocked:
Die van mij willen echt allemaal dat ik vooruitbetaal...
 

bert1984

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
645
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Vinden je huisbaas/hypotheekverstrekker, krant, omroep, zorgverzekeraar, sportclub etc ook dat 'het zo hoort'? :shocked:
Die van mij willen echt allemaal dat ik vooruitbetaal...
Hypotheek is bij mij achteraf, is nooit anders geweest op laatste werkdag van Maart betaal ik de termijn van Maart. Ook mijn Mobiel is achteraf. Vandaag factuur over Februari ontvangen
 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.943
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb 20 jaar lang een twee-maandelijks tijdschrift gehad waar ik in december alvast betaalde voor het gehele volgende jaar. Het eerste nummer ontving ik steeds medio februari.
Toen werd de uitgever overgenomen door een grotere uitgever die zijn facturen voor het jaar erop reeds in augustus begon te versturen. De factuur kwam daar dus een half jaar voordat de eerste uitgave gestuurd werd. (Dan valt het bij Ziggo nog mee.
:)
)

Ik ben in december blijven betalen, maar in december had deze uitgever intussen al de 2e herinnering gestuurd. Na een paar jaar was ik het beleid zat en heb het abonnement opgezegd.
 

bert1984

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
645
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik ben al een geruime tijd klant van zowel Vodafone en Ziggo ( fUPC). Jaren geleden begonnen ze met incasso rond de 25e en dat werd naarmate de jaren vorderden elke keer vervroegd. Dit bij Vodafone en Ziggo. Op een bepaald moment werd zelfs in 1 loontijdvak 2 keer afgeschreven. Sinds die tijd weiger ik de incasso en betaal handmatig Ja ik krijg herinneringen maar betaal altijd rond de 25e en voor de rest nooit problemen mee gehad. Het trucje van het steeds meer vervroegen van de incassodatum is iets wat meer grote bedrijven doen. Mijn inziens niet netjes en zelfs asociaal. Maar ja, als je geld op een eerder tijdstip kan binnenharken is dat natuurlijk altijd lekker. Niet voor ons dan uiteraard.
Over asociaal gesproken, ook de toon van de herinnering is erg onbeschoft "Regelt u het vandaag nog?!"